Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ultrabrite:

Inga problem med fonter här (kör FF). Men hur kan man ens lansera en sådan här sida för DATOR-entusiaster?!?
Verkar som allt krut lagts på en Mobile-First Web Design. Kunde inte ens lite fokus lagts på en responsiv eller mer adaptiv design? Senaste fixarna har gjort saker något bättre men det är en lååång väg att vandra innan detta blir bra.

För att belysa problemet så bifogar jag två skärmdumpar på en 34" skärm, en från Sweclockers och en från SVT Play där båda har scrollats en liten bit. Uppenbart har man valt helt olika approach.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Du får vända skärmen vertikalt

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk

Ahhh… bra ide! Skall genast prova. Tog i lite i skrivbordet. Men jag sågade upp ett hål och nu funkar det. Blev bättre, men inte helt perfekt. Gissar att Sweclockers utvecklare sitter med 49” skärmar vertikalt. Har klickat hem en sån nu 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultrabrite:

Ahhh… bra ide! Skall genast prova. Tog i lite i skrivbordet. Men jag sågade upp ett hål och nu funkar det. Blev bättre, men inte helt perfekt. Gissar att Sweclockers utvecklare sitter med 49” skärmar vertikalt. Har klickat hem en sån nu 😁

Varit såhär i flera år de kört hårt på vertikal design.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

99% av mitt swec:ande görs på 13” ipad pro m4 och där fungerar mobildesignen utmärkt. I horisontellt läge fylls skärmen till bredden och med dark mode är det inga problem med kontrasterna. Enda påverkan av ny font är för mig ”x X”-effekten men det känns som ett försvinnande litet problem.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

Trodde Black Week var sponsrat av Inet en liten stund

Permalänk
Medlem

SNÄLLA TA TILLBAKA GAMLA FONTEN

Snälla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Dags att svälja stoltheten snart? Eller kanske enklare att skita i sina användare.

Det som vi söker är såklart respons från projektledarna, men jag undrar om de ser inläggen eller om de ser det, men ändå inte.

Permalänk
Medlem

Kan man zooma ut på något vis? Allt är väldigt stort på min S24 och det blir väldigt mycket skrollande i trådar då bara 1-3 inlägg får plats. En funktion likt discord där man kan ändra font storleken eller allmän storlek på siten vore riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Kan man zooma ut på något vis? Allt är väldigt stort på min S24 och det blir väldigt mycket skrollande i trådar då bara 1-3 inlägg får plats. En funktion likt discord där man kan ändra font storleken eller allmän storlek på siten vore riktigt trevligt.

Jag skulle tro att det är någon inställning du kommit åt själv då. Sidan är varken större eller mindre än någon annan webbplats på mobil.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er