Alternativen är inte lika alla gånger men de är på samma jämförbara nivå i fråga om termer som bildkvalitet och funktion i ett ljust rum. När du frågar är det ett tecken på att du är ute efter att säkra en kvalitet och vill undvika det allra sämsta, eller hur?
Jag nämner några modeller i slutet som har lite mer än övriga i basutbudet i guiden över TV för ljusa rum: https://www.sweclockers.com/artikel/40090-tv-guiden-hitta-rat... som "Kategori F".
Utöver sådan som bildkvalitet och ljusstyrka kan man alltid välja TV på annat, likt ifall man gillar butiken (och kanske har rabatter där), ifall TV:n har en snyggare design och förstås sådant som operativsystem.
Vad som är "prisvärt" är omöjligt att svara på. Jag kan hålla reda på modellbeteckningen för en 300+ olika modeller och snabbt avgöra kvalitetsnivån. Fast jag kan inte i realtid veta vilka priser som gäller eftersom priserna varierar hela tiden. Och sajter som prisjakt och pricerunner som ger svar listar heller inte alla butiker, de listar också butiker man kanske inte vill handla i och de missar typiskt sådant som medlemsrabatter och liknande.
Tricket att hitta rätt när du har 50 modeller att välja mellan är avgränsning. Skär ned till ett fåtal modeller du vet svarar mot kraven och som säljs i butiker du vill och kan handla i. Sedan jämför du priserna mellan dessa. Först då vet du vad som är "prisvärt". Du får ett svar om priser idag och ett annat svar om priser nästa vecka. Kanske ändras priserna redan imorgon.