Tjena gänget!
Hoppas alla mår fint såhär i vintermörkret1
Jag beställde en dator från GTSA(ca. 22k) som aldrig fungerade datorn överhettade konstant även när endast Youtube var på och tillslut fick jag tag på dem och fick skicka tillbaka datorn, men de hämtade aldrig ut den från Postnord så nu sitter väl datorn fast i konkursboet då de har sparkat sin revisor och ägaren har flytt landet.
Datorn köptes via företag så kan inte använda ARN för ärendet tyvärr.
Kontaktade polisens ickenöd nummer för det men de bedömde ärendet som civilrättsligt så de kunde göra en anmälan men den skulle stängas ned omgående isåfall. Misstänker att den juridiska vägen skulle kosta mer i tid och pengar än vad jag kan få tillbaka vid en konkurs.
Så har konstaterat att det var ett katastrof köp så får försöka hoppas på bättre lycka nu när jag tänkte köpa en ny dator.
Jag behöver en dator som klarar av att hantera en 49 tums curved skärm utan problem alltså flera program samtidigt, i dagliga arbetet är det många flikar uppe och endel programmering så snabbhet är prioritet.
Det är sällan jag spelar nuförtiden men hade varit kul om den kunde klara League of Legends, CS2 och City Skylines utan problem.
Då jag sitter mycket med datorn hade ett tysthet och chassi utan RGB varit prio.
Budget tänkte jag ungefär 25k igen men inte skrivet i sten, och planen var att testa Inets datorbyggar variant denna gången.
Riktigt tacksam för all hjälp!
EDIT:
Satte ihop denna själv men har tyvärr låg kunskap inom området själv:
https://www.inet.se/datorbygge/b1596792/erik