Köpråd; Over ear headset för träning ~2000kr

Permalänk
Medlem

Köpråd; Over ear headset för träning ~2000kr

Hej

Har kört med earbuds men tycker att det funkar sådär och är nu på jakt efter ett over ear headset. Har provat JBL Live 770NC och Anker Soundcore Space Q45 men de sitter för dåligt. Det som har funkat bra är min frus Sony Wh-xb900n men dessa säljs inte längre vad jag kan hitta.

Finns det någon nyare modell som ersätter dessa? Eller kanske andra tips på bra headset? Ser gärna att det har bra batteritid och bra noise cancelling. Budget runt 2000kr men kan gå upp mer i pris om det behövs

Mvh

Permalänk
Medlem

Använder Adidas RPT-01 sen nåt år tillbaka. Fungerar mycket bra både för gymmet och att vara ute och springa. Sitter "hårdare" än andra jag testat, kan i princip hänga uppochner utan att dom ramlar av.
Ljudet är åt det basiga hållet vilket jag gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Hej

Har kört med earbuds men tycker att det funkar sådär och är nu på jakt efter ett over ear headset. Har provat JBL Live 770NC och Anker Soundcore Space Q45 men de sitter för dåligt. Det som har funkat bra är min frus Sony Wh-xb900n men dessa säljs inte längre vad jag kan hitta.

Finns det någon nyare modell som ersätter dessa? Eller kanske andra tips på bra headset? Ser gärna att det har bra batteritid och bra noise cancelling. Budget runt 2000kr men kan gå upp mer i pris om det behövs

Mvh

Gillar du Sony så hade jag satsat på XM4
Väldigt bra ANC och bra ljud.

Sony WH-1000XM4

Bose QuietComfort SC

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Gillar du Sony så hade jag satsat på XM4
Väldigt bra ANC och bra ljud.

Sony WH-1000XM4

Bose QuietComfort SC

Har testat att springa (löpband, ca 30-40 min, ca 5km) med WH-1000XM5, och de blir _extremt_ svettiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misosoups:

Har testat att springa (löpband, ca 30-40 min, ca 5km) med WH-1000XM5, och de blir _extremt_ svettiga.

Så är det ju tyvärr med majoriteten av stängda lurar tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Inser nu att jag rekommenderade on-ear och det står over-ear
Over-ear när man tränar och blir svettig måste vara fruktansvärt?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, får ont av on ear och tappar bort ear buds. Har ej stört mig för mycket av att det blir svettigt av over ear så kommer köra på det Men förstår att det inte passar alla då det kan bli svettigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1k:

Inser nu att jag rekommenderade on-ear och det står over-ear
Over-ear när man tränar och blir svettig måste vara fruktansvärt?

Det är svettigt som satan, kör bara in-ear lurar vid träning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte funnit något bättre än Sony SBH-24 och/eller Nokia essence.. Gamla som gatan men Sony lite nyare men Essence är 100ggr bättre för samtal och varddagen.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Yup, men det är bra att vara redo Speciellt med ett par lurar för flera tusen. Har för mig att det också står i produktbeskrivningen att man ska undvika fukt, och kuddarna kan bli riktigt äckliga om man inte tar hand om dem.

https://www.reddit.com/r/sony/comments/jn7ayr/saving_the_sony...