Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

30 fps är OK med kontroller i vissa spel. Det är absolut inte spelbart med mus och tangentbord i Cyberpunk 2077.

Jag håller inte med dem men menar mer att det är normen dem eftersträvar.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

The Game Awards sale
https://store.playstation.com/sv-se/category/b0660a8f-64ae-45...

Priserna är fan inte kloka.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja köpa ett par bra linser till PSVR2. De ska gärna vara enkla att sätt på och ta av. Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Var är EU när man behöver dom. Tycker att eftersom apple måste öppna upp sina operativsystem för 3e parts appar så borde sony också vara tvungna att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Var är EU när man behöver dom. Tycker att eftersom apple måste öppna upp sina operativsystem för 3e parts appar så borde sony också vara tvungna att göra det.

Det har länge ryktats om att Microsoft vill öppna upp för tredjeparts stores på Xbox som tex Steam och Epic osv, man kan ju hoppas att det går åt det hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Vid snabb överblick så verkar det vara ungefär samma priser hos Xbox med deras Game Awards sale.
Men nej, inte lockande att köpa spel digitalt. Alls.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/browse/game-awards-sale

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ja 3 Metro-spel för hundringen är helt galet.

Men annars.. Ja, det är därför man bör ha skivspelare.

Skrivet av EdvinR:

Jag skulle vilja köpa ett par bra linser till PSVR2. De ska gärna vara enkla att sätt på och ta av. Någon som har några tips?

Antar du menar flr utprovade värden? Finns på VR ProOptics tex. Inte budget direkt. Och från UK, så räkna med ev ytterligare merkostnad.

Skrivet av Millhouse1:

Ja, blir toppen för alla som ser fram emot att PS6 kostar 10500kr redan i basversion.

De börjar säkert då också precis som Apple med proprietära lagringsexpansioner också för att kompensera..

Skrivet av xc:

Det har länge ryktats om att Microsoft vill öppna upp för tredjeparts stores på Xbox som tex Steam och Epic osv, man kan ju hoppas att det går åt det hållet.

"Vill" Mhm...

De hoppas möjligen att de har ett rejält gäng studior att tjäna pengar på när "allt är en Xbox", men de själva inte längre tillverkar en.

Alltså mer i linje med deras övriga verksamhet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Köpte de jag har hos VROptician förra året, är enkla att montera och ta av vid behov.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Spoiler varning! Trailer för nästa stora Playstation IP från nattens Game Awards:

Dold text

Vill man ha bättre upplevelse kan man se fullständiga revealen 4 timmar och 20 minuter in i Game Awards:

Länk till bloggposten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Spoiler varning! Trailer för nästa stora Playstation IP från nattens Game Awards:

Länk till bloggposten

Supertaggad! Jag blir inte mindre taggad av att alla nötter kommer att yra om ”woke”. Snarare tvärt om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Supertaggad! Jag blir inte mindre taggad av att alla nötter kommer att yra om ”woke”. Snarare tvärt om!

Jag tycker det var oväntat val av genre kändes det som men det kan nog bli riktigt bra. Produktplaceringen i trailern var dock lite oroande tycker jag. Förhoppningsvis sticker det inte ut lika mycket i själva spelet sen.

Permalänk
Medlem

Elden Ring spin-off co-op. Jag har dock inte så många att spela dessa spel med. Jag hoppas att spelet har liknande MP-funktion som det tidigare spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag tycker det var oväntat val av genre kändes det som men det kan nog bli riktigt bra. Produktplaceringen i trailern var dock lite oroande tycker jag. Förhoppningsvis sticker det inte ut lika mycket i själva spelet sen.

Man fick ju inte se någon gameplay, så egentligen vet vi ju inte vad det är för typ av spel. Men man kan ju gissa. Att det kommer att bli ett narrativt spel är väl en låg-oddsare.

Permalänk
Medlem

Nedan är en recap på nästan allt stort som hände under Game Awards inatt. Det första som kommer upp är den största nyheten för Playstation fans så spoiler varning Skrev mer om det om ni skrollar upp.

https://nordic.ign.com/ninja-gaiden-ragebound/89755/news/the-...

Och här är alla vinnarna, fantastisk kväll för Playstation!:

https://www.polygon.com/awards/495868/2024-award-winners-game...

Permalänk
Medlem

Varför skulle det bli billigare spel om Steam eller någon annan butik fanns på PlayStation? Det är inte butiken som sätter priset på produkterna utan det är den som publicerar spelet i butiken som sätter priset. Så varför skulle Ubisoft sätta ett lägre pris för Assassins Creed Shadows i butik A mot priset i butik B? Varför sänka priset om användaren ändå inte har något val utan måste köpa från någon av butikerna där de bestämmer priset?

/Viktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av vg132:

Varför skulle det bli billigare spel om Steam eller någon annan butik fanns på PlayStation? Det är inte butiken som sätter priset på produkterna utan det är den som publicerar spelet i butiken som sätter priset. Så varför skulle Ubisoft sätta ett lägre pris för Assassins Creed Shadows i butik A mot priset i butik B? Varför sänka priset om användaren ändå inte har något val utan måste köpa från någon av butikerna där de bestämmer priset?

/Viktor

Sony tar en andel av allt som säljs på PSN.

Permalänk
Medlem

Kommentarerna till trailern för Intergalactic: The Heretic Prophet har inaktiverats.

Kritiken: en karaktär i spelet är en svart muskulös kvinna.

//

Det är nog nu. Det är nog med acceptansen för människor som förpestar gamingvärlden och som med sitt beteende förstör för andra.

Jag själv tycker att trailern är grym! ND har tidigare utryckt sin stora passion för Bloodborne. Och det antyds att det kan bli fokus på melee. The last of us part 2 är perfektion angående det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Sony tar en andel av allt som säljs på PSN.

Steam tar ju förvisso också närmare 30%, tror dock det sjunkit något senaste åren. Epic tar som högst 12% så med dem hade det väl blivit billigare iallafall även om man vill undvika Epic. Isåfall om det blir typ att EA, Rockstar och Ubisoft släpper sina butiker men vill folk krångla med massa butiksfronter på konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Steam tar ju förvisso också närmare 30%, tror dock det sjunkit något senaste åren. Epic tar som högst 12% så med dem hade det väl blivit billigare iallafall även om man vill undvika Epic. Isåfall om det blir typ att EA, Rockstar och Ubisoft släpper sina butiker men vill folk krångla med massa butiksfronter på konsol?

Sony vill inte det men det är ju ärligt talat inte något vidare med bök med flera butiksfronter. Mest bara steam fanboys som bara vill ha steam känns det som. De mer flexibla kör gärna mer än en butiksfront.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Vill man utanför Netflix & Co så är utbudet av filmer jäkligt skralt, har massa filmer i bokhyllorna som inte finns tillgängligt på annat sätt. Serier är det gott om men ändå svårt att hitta klassikerna. Det ser bättre ut i USA då allt här i europa är styrt av gamla licensavtal från VHS/DVD-tiden. Allt som oftast så är kvalitén betydligt bättre i bild och ljud som en bonus.

Så är det 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sony vill inte det men det är ju ärligt talat inte något vidare med bök med flera butiksfronter. Mest bara steam fanboys som bara vill ha steam känns det som. De mer flexibla kör gärna mer än en butiksfront.

Hmm sant. Men på PC känns det som det oftast är ganska lika priser på alla butiksfronter? Iallafall om man räknar bort alla Prime/Epic spel man får på PC. Rockstar tar iallafall typ samma, EA kanske har något billigare ibland och Ubisoft har ju 20% kuponger så de blir ju billigare. Hade det inte blivit likadant att de körde några tiolappar billigare på sina egna fronter och behållt mellanskillnaden som Playstation vanligtvis tar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hmm sant. Men på PC känns det som det oftast är ganska lika priser på alla butiksfronter? Iallafall om man räknar bort alla Prime/Epic spel man får på PC. Rockstar tar iallafall typ samma, EA kanske har något billigare ibland och Ubisoft har ju 20% kuponger så de blir ju billigare. Hade det inte blivit likadant att de körde några tiolappar billigare på sina egna fronter och behållt mellanskillnaden som Playstation vanligtvis tar?

Började spela på Pc igen lite mer seriöst för ca 2 år sen, hade då 20-40 spel på Steam. Idag har jag över 350, minst. Finns sjukt bra Paket mm och har man inte dåligt samvete över att köpa nycklar på nätet så kan man alltid få alla spel till bästa rea-priserna. Har tex köpt ALLA TombRaider spelen för 250kr. Hade välkomnat Steam på alla plattformar alla dagar i veckan.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att Naughty Dog kunde knåpat ihop något bättre än ännu en Concord-trailer.

Druckmann declined to share many details about Intergalactic, which is the first original story he and his team have created in almost 15 years and does not have a release date. But he said it was a return to Naughty Dog’s roots in the action-adventure genre that helped build the studio’s reputation with franchises like Crash Bandicoot. It takes inspiration, he said, from classic anime like the 1988 movie “Akira” and the 1990s series “Cowboy Bebop.”

Trent Reznor and Atticus Ross, who have composed film scores for “Challengers” and “The Social Network,” wrote the soundtrack for Intergalactic. Tati Gabrielle (“Chilling Adventures of Sabrina”) will star as the bounty hunter, Jordan Mun, and Kumail Nanjiani (“Silicon Valley”) will play Colin Graves, one of her wanted men.

Gissar att detta har noll att göra med spel som deras Crash Bandicoot... men ok.

Permalänk
Medlem

Intergalactic känns… sådär.
Känns som man tagit Forspoken (rip) och lagt på Guardians of the Galaxy. Gillade GotG men för Naughtydogs nästa spel? Suck. Aja, kan bli bra men är skeptisk och försiktigt pessimistisk

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Började spela på Pc igen lite mer seriöst för ca 2 år sen, hade då 20-40 spel på Steam. Idag har jag över 350, minst. Finns sjukt bra Paket mm och har man inte dåligt samvete över att köpa nycklar på nätet så kan man alltid få alla spel till bästa rea-priserna. Har tex köpt ALLA TombRaider spelen för 250kr. Hade välkomnat Steam på alla plattformar alla dagar i veckan.

Ja det är sant, hade de kört helt oreglerat och haft cross ownership med samma priser hade Steam varit en dröm Jag tänkte mest på nya spel som typ kostar samma på alla butiksfronter på PC. Om man hade tillgång till GreenManGaming och sådana butiker med steam nycklar hade man ju dock kunnat få väldigt mycket billigare än PS Store.

Sony går ju väl dock knappt plus på själva PS5 konsolerna sägs det men tjänar igen det på Ps Plus och Ps Store. Då kanske vi hade sett ännu högre priser för hårdvaran eller att de helt slutar göra konsoler? Bara spekulerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Rätt säkert på att Valve tagit ännu större marginaler om de fått monopol. Samtidigt så lär utvecklarna också se chansen att öka sina marginaler och höja priserna. Nu måste ju fronterna tävla mot varandra. Deras reor är ju inte samtidigt heller

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Intergalactic känns… sådär.
Känns som man tagit Forspoken (rip) och lagt på Guardians of the Galaxy. Gillade GotG men för Naughtydogs nästa spel? Suck. Aja, kan bli bra men är skeptisk och försiktigt pessimistisk

Så jäkla likt Guardians of the Galaxy tycker inte jag att det är. Jag har svårt att tro att det här spelet kommer att likna det. Tror i så fall att det blir mer likt The last of us part 2 i gameplay. Jag har enorm tilltro till ND. Kan egentligen i förtroende bara jämföras med Fromsoft för mig. Så jag är övertygad om att spelet blir bra.

Men egentligen vet vi för lite om spelet för att kunna uttala oss. Så jag håller mig till mitt förtroende till ND.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Man kan ju tycka att Naughty Dog kunde knåpat ihop något bättre än ännu en Concord-trailer.

Druckmann declined to share many details about Intergalactic, which is the first original story he and his team have created in almost 15 years and does not have a release date. But he said it was a return to Naughty Dog’s roots in the action-adventure genre that helped build the studio’s reputation with franchises like Crash Bandicoot. It takes inspiration, he said, from classic anime like the 1988 movie “Akira” and the 1990s series “Cowboy Bebop.”

Trent Reznor and Atticus Ross, who have composed film scores for “Challengers” and “The Social Network,” wrote the soundtrack for Intergalactic. Tati Gabrielle (“Chilling Adventures of Sabrina”) will star as the bounty hunter, Jordan Mun, and Kumail Nanjiani (“Silicon Valley”) will play Colin Graves, one of her wanted men.

Gissar att detta har noll att göra med spel som deras Crash Bandicoot... men ok.

Jag tycker inte att trailern är likt concord alls. Det är en helt annan atmosfär tycker jag. Mer allvar, ingen skojfrisk humor, färre karaktärer. Jag såg Concord cinematic trailer precis innan jag började skriva det här inlägget och jag förstår i ärlighetens namn inte vad folk pratar om. ”Folk” har ju helt tappt koncepterna, det räcker med lite accentfärg och en svart kvinna i ett spel för att folk ska bli negativa. En mycket tråkig utveckling.

Permalänk
Medlem

Litar på ND och tror att det kommer bli bra bara därför. Tycker inte trailern var dålig på något sätt förutom den uppenbara reklamen.

Permalänk
Medlem

Tyckte att Split Fiction såg väldigt kul ut faktiskt!