Kickad i CS2 pga VAC...någonting... (sker ofta numera)

Permalänk

Kickad i CS2 pga VAC...någonting... (sker ofta numera)

Fattar nada.

Har börjat bli utkastad från CS2 spel pga VAC någonting... Att något ligger i mitt system som gör att jag inte kan spela...typ.
Fattar inte. Men börjat tröttna. Fuskar absolut inte... Min fråga kan någon spelare göra detta eller är det sonika CS2 i sig själv som upptäckt något som kan blockat VAC tjänsten, och vad i hela friden är det då isf? Har inget sånt som jag vet på datorn..

Så otroligt frustrerande...man är mitt i spel, och TJOFF så ryker man med denna ruta om VAC osv...

Suck...händer så ofta bara. Hittade denna sida, men den var så massiv med info att jag tappade orken direkt.
https://appuals.com/how-to-fix-the-vac-authentication-error/

Vad är det mest troliga som händer? Inte haft detta mer än nån gång tidigare, och nu typ..ofta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Har du ett Radeon kort? Vill minnas att AMD Anti-Lag gjorde VAC misstänksam och kickade ut en.

Permalänk

Som ovan säger.

Kan va nån funktion i drivrutinen som vac anser är fusk alternativt att du tappar steamanslutningen så du blir kickad för att vac inte längre kan prata med steamservrarna i nån sekund.

Finns även en hel hög program som är ansedda fusk trots att de är helt genuina för att automatisera div funktioner på en dator då de iaf teoretiskt kan programmeras att bli en aim ot eller liknande.

T.ex
Autoit eller autohotkey.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det var rätt länge sen Valve och AMD fixade Anti-Lag, TS ser ut att ha ett Nvidia kort dessutom.
Men kolla så allt är uppdaterat.

Testa att verifiera filerna i steam.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizofriend:

Har du ett Radeon kort? Vill minnas att AMD Anti-Lag gjorde VAC misstänksam och kickade ut en.

Det blev fixad strax efter.

Även eg. rtss bör helt enkelt inte fungera i cs2. Jag antar att du inte har cheatengine eller annat liknande öppet i bakgrunden medan du spelar? Starta om dator, stäng av alla bakgrundsappar ifall du inte redan har gjort, verifiera spelfilerna. Ifall det inte funkar, vänta någon dag.

Jag minns inte ifall jag haft detta problemet i cs2 men det hände mig någon gång i csgo även utan uppenbar anledning. Kan också vara på din anslutning som det säger. Testa eg. utan vpn ifall du använder, eller med mobildata ifall du har

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för några veckor sedan men det tycks ha löst sig utan att jag har förändrat någonting.

Permalänk
Medlem

Ingen speciell kringutrustning? Tangentbord med hall effect?

Permalänk
Skrivet av Schizofriend:

Nee...Neeee...Ett RTX 3XXX. Tack ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Som ovan säger.

Kan va nån funktion i drivrutinen som vac anser är fusk alternativt att du tappar steamanslutningen så du blir kickad för att vac inte längre kan prata med steamservrarna i nån sekund.

Finns även en hel hög program som är ansedda fusk trots att de är helt genuina för att automatisera div funktioner på en dator då de iaf teoretiskt kan programmeras att bli en aim ot eller liknande.

T.ex
Autoit eller autohotkey.

Inget sådant alls, vad jag vet. Inget "crazy" eller udda alls i bakgrunden. Tänker du på drivrutinen som Nvidia har då eller någon annan drivrutin? Tack.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Ingen speciell kringutrustning? Tangentbord med hall effect?

Har ett Corsair K55 RGB. Dock inte någon mjukvara installerad för det, utan kör "plain".

Kan det vara något med min Telia-router? (Sageaeaeae...m). Känns som vi borde få den
bytt oavsett, haft den över 4 år nu och det har kommit nyare som vi vet. Värt att kolla?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizofriend:

Det är dock lagat sedan länge.

Något program försöker injicera sig själv i spel. Det kan vara diverse overlays o.s.v.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

VAC ballar ur ibland, oftast räcker en omstart av datorn.

Rwkk skrev det också.

Permalänk

Kommer ni på något mer, så hojta bara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du provat starta steam som admin? Har hjälp mig när man inte kan söka efter en match pga vac. Men det kanske hjälper dig?

Permalänk
Medlem

Har ditt tangentbord någon "SnapTap"/RapidTrigger funktion? Alternativt i iCue, då detta blev ju bannat av Valve ett tag tillbaka vilket gör att man blir kickad.

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

Har ditt tangentbord någon "SnapTap"/RapidTrigger funktion? Alternativt i iCue, då detta blev ju bannat av Valve ett tag tillbaka vilket gör att man blir kickad.

Hm. Intressant! Jag tror inte det, eller vågar snudd på säga att jag inte har det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Har du provat starta steam som admin? Har hjälp mig när man inte kan söka efter en match pga vac. Men det kanske hjälper dig?

Ska testas!! =D Tusen tack!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Något program försöker injicera sig själv i spel. Det kan vara diverse overlays o.s.v.

Hm... OBS och Discord har ingen tjänst som körs i bakgrunden om man har det helt avstängt, eller? =P

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Du kan verkligen vara något på spåret här! So far so good! TACK!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Du kan verkligen vara något på spåret här! So far so good! TACK!!

Följ annars guiden du hittade, det är alla väldigt bra åtgärder om det fortsätter strula. Bara börja lugnt och metodiskt och följa alla steg.

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Hm... OBS och Discord har ingen tjänst som körs i bakgrunden om man har det helt avstängt, eller? =P

Obs har det inte. Och rätt tveksamt att det skulle injecera kod dessutom.

Discord är jag osäker på om det lämnar några rester igång.

Om du har discords osd igång kan va lämpligt att du stänger av den när du har det på då den tror jag injecerar sig självt på spelet så kan varit detta som ev triggade det vet inte om vac reagerar på den eller inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows