Anmäl dig till Roborock Challenge!

Sommarjobb IT-drift/support - tips?

Permalänk
Medlem

Sommarjobb IT-drift/support - tips?

Halloj!
Jag har nu gått ett halvår på min kandidat i Nätverks- och Systemadministration och börjar redan nu leta efter sommarjobb (då det brukar ta lite tid).

Problemet är att jag hittar inga företag/myndigheter som har en annons ute. Det finns några myndigheter som brukar publicera annonser som jag känner till men där får man hoppas att de publicerar annonser för tjänster inom mitt arbetsområde.

Istället för att skicka mitt cv och personligt brev till massor med företag tänkte jag kolla om nån här har koll på intressanta företag som ibland tar in sommarjobbare? Företrädesvis i Sthlm men är också öppen för att jobba på distans.

Jag har 4,5 års arbetslivserfarenhet redan inom just IT redan, så det finns goda grundkunskaper redan inom det mesta, men främst klienthantering med Intune eller Jamf samt ren IT-support.

Jag är tacksam för alla tips jag får!

Mvh

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Hej!

Du kan oftast kontakta konsultbolagen direkt (t ex Camai, Linden-IT, Centric, Wise IT) så kan dom nog hjälpa till även fast dom inte har någon annons ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fora:

Hej!

Du kan oftast kontakta konsultbolagen direkt (t ex Camai, Linden-IT, Centric, Wise IT) så kan dom nog hjälpa till även fast dom inte har någon annons ute.

Tack för tipset! Ska kolla med dem. Jag har varit i kontakt med Camai tidigare så ska se om jag kan snacka lite med dem och kolla.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.