Snabbkoll: Betalar du för att bli av med reklam?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Betalar du för att bli av med reklam?

Sajter, streamingtjänster och annat låter dig slippa annonser i utbyte mot en slant.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag slipper reklam punkt. Det är inte bara en fråga om ”girighet”/själviskhet utan om grundläggande IT-säkerhet och datahygien.

Men jag betalar för mig på en hel del ställen också.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ur egen ficka är Spotify det enda jag betalar för.

Permalänk
Medlem

Betalade för Youtube Premium Light men när dom tog bort den varianten så är det för dyrt så kör istället adblockers och liknande för att slippa reklamen där.

Annars är det två streamingtjänster bara, betalar inte på några hemsidor eller något sådant.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Spotify är den enda.

Permalänk

Jag har faktiskt valt reklam på vissa filmtjänster. Jag ser på linjär tv. Utan reklam så har jag ändå reklam. Med reklam så har jag i princip samma reklam med spärrar så jag ej kan hoppa över den.
Skillnad mer är betydligt billigare.

Permalänk
Medlem

Yes YouTube då jag mestadels kollar det på telefonen.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Hedersmedlem

Kör reklamfritt på streamingtjänster och Spotify

Permalänk
Medlem

uBlock Origin med massa fler filter påslagna och SponsorBlock för min del.

Har reklamfritt på streamingtjänster via Telia men jag påbörjade mitt abonnemang innan det fanns reklam så mina ligger kvar utan reklam för samma pris, ändrar de till reklam då säger jag upp allt.

Permalänk
Medlem

Nej, de enda tjänsterna jag använder med reklam är Youtube och Twitch, och jag tycker att båda är för dyra om man bara vill slippa reklam. Hade de kostat hälften så mycket så hade det varit mer lagomt, men som det är nu så får det vara.

Permalänk
Medlem

Reklam innehåller ofta mysko länkar, långt från alla sidor som modererar sin reklam lika effektivt som sweclockers

Ser man skit som leffes datagruva så åker adblock på helt enkelt

Permalänk
Medlem

Ja min raspberry-pi att köra pi-hole på var inte gratis.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Snusfri

YouTube Premium såklart.
Dels för att jag vill ha reklamfritt, dels för att jag vill stötta de kreatörer jag kollar på istället för att stjäla deras inkomst som man gör om man kör adblocker.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Alternativet "jag betalar men slipper inte reklam i alla fall för tjänsterna man betalar för tycker dom har rätt att köra reklam för sin egna smörja innan man tittar på ett avsnitt eller film" saknas.

Permalänk
Medlem

Om priset är rimligt, annars kör jag content blocker antingen som extension eller DNS.

Permalänk
Medlem

Har kört adblocker i alla år, men slog nyligen av det på youtube så de jag tittar på faktiskt får betalt.

Permalänk
Medlem

Youtube och spotify, vilket är de ända medierna jag använder.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig nyttja tjänster där det inte går att slippa undan reklam gratis samt att det samtidigt finns betalalternativ för att slippa men då välja att kringgå den på andra sätt. Jag skulle alltså aldrig utsätta mig själv för reklam, men heller aldrig betala mig fri från den. De tjänster där det inte går att kringgå blir i mina ögon obsoleta och jag önskar dem alla en snar död. Det är illa nog att bostadsinnehavaren ska betala för internetabonnemanget. Jag betalar inte för microtransactions varken i spel eller de som presenteras på själva internet som alltså redan är betalt. Det är trots allt bara ettor och nollor i digital form där ute i etern. Det jag däremot betalar för är de fysiska varor som går att beställa via internet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ska slänga adgaurd home/pi-hole på NAS/hemma servern bara man hinner.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem

Kommer långt med AdGuard/NextDNS

AdGuard Pro har jag köpt till iOS/iPadOS, men NextDNS har hittills gått bra med gratisvarianten.

VPN Unlimited har jag en livstidslicens på (5st enheter).

Permalänk
Musikälskare

Bara på Twitch då jag inte har hittat en annan lösning där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Youtube premum. sjukt värt det. konsumerar långt mer youtube än vad jag någonsin gjorde netflix t.ex. säkert 2-4 timmar video om dagen, lediga dagar ibland mer. Tror bestämt dom tjänar mindre på vad jag betalar för premium än vad dom hade gjort om jag hade kollat reklam för alla de videos det blir i månaden haha

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdriddaren:

Alternativet "jag betalar men slipper inte reklam i alla fall för tjänsterna man betalar för tycker dom har rätt att köra reklam för sin egna smörja innan man tittar på ett avsnitt eller film" saknas.

Som med spotify, om du lyssnar på poddar, så får du reklam fast du ändå betalar "premium".

Permalänk
Avstängd

Nope, betalar inte men undviker reklam till 100% på samtliga tjänster jag använder.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Endast Spotify som jag använder tillräckligt mycket för att känna att reklam stör mig. Youtube och annat är det Firefox + Adblock som gäller, självklart är Sweclockers vitlistade

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Betalar nog aldrig för att slippa reklam, mer en bieffekt av att jag betalar. Men mest är jag nog inte på ställen som har reklam...

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Nej, jag stödjer inte terrorism(reklam).
Det vore ju som att jag skulle betala grannen för att sluta sätta sina soppåsar i trapphuset.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Som med spotify, om du lyssnar på poddar, så får du reklam fast du ändå betalar "premium".

Fast det är väl för att dom har sin reklam inspelad i podden så att det inte ska gå att undvika?

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Skulle aldrig nyttja tjänster där det inte går att slippa undan reklam gratis samt att det samtidigt finns betalalternativ för att slippa men då välja att kringgå den på andra sätt. Jag skulle alltså aldrig utsätta mig själv för reklam, men heller aldrig betala mig fri från den. De tjänster där det inte går att kringgå blir i mina ögon obsoleta och jag önskar dem alla en snar död. Det är illa nog att bostadsinnehavaren ska betala för internetabonnemanget. Jag betalar inte för microtransactions varken i spel eller de som presenteras på själva internet som alltså redan är betalt.

Jag var precis som dig en gång i tiden, men sedan insåg jag att tjänster och sajter som har reklam gör det för att de måste. Det är antingen det eller ta betalt för att slippa reklam som gäller för att få in pengar. Skippar alla detta går det inte ihop.

Hur ser du på detta?

Permalänk
Medlem

AdGuard som adblocker (lifetime) samt YouTube betalar jag för.