Fråga om insställningar AMD Adrenaline

Permalänk

Fråga om insställningar AMD Adrenaline

Ingen kolla på inställningar i AMD Adrenaline, precis byggt en dator med Asus tuf gaming b650-plus wifi, Ryzen 5 7600 och ett Asus radeon rx 7800 xt oc. Ska jag köra allt på standard?
på system har jag nu standard
på cpu har jag standard
på gpu har jag standard
bör jag ändra något till automatisk överklockning?
på gpu kan jag välja underspänning gpu, överklockning gpu och överklockning vram.

Permalänk
Medlem

Börja med att använda din dator som den är nu.
När du lärt känna din dator och har koll på värme, fps osv kan du börja ändra i inställningarna.

Underspänning på gpu och överklockning av vram är nästa steg.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Börja med att använda din dator som den är nu.
När du lärt känna din dator och har koll på värme, fps osv kan du börja ändra i inställningarna.

Underspänning på gpu och överklockning av vram är nästa steg.

Än så länge har jag inte haft några höga temperaturer, dock inte kört så krävande spel ännu.
Ifall jag nu kör underspänning gpu och överklockning vram vad kan hända då? Paja allt?

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte paja allt. Men om du inte känner din dator så kan det bli mycket pillande för väldigt lite eller även sämre prestanda.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Såg även att Gpu tweek 3 blivit installerat, tog nu bort det, antar att det är onödigt att köra med både adrenaline och gpu tweek?
Eller hur ska man göra? Ska man ha båda installerade? Ska man ändra i det ena eller det andra programmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hedstrom1983:

Såg även att Gpu tweek 3 blivit installerat, tog nu bort det, antar att det är onödigt att köra med både adrenaline och gpu tweek?
Eller hur ska man göra? Ska man ha båda installerade? Ska man ändra i det ena eller det andra programmet?

Du behöver bara en, så ta den som känns bäst att använda. Själv använder jag Adrenalin för att overclocka och undervolta.

Permalänk

Håller på att klocka mitt grafikkort i adrenaline just nu, vad jag kan se så finns det ett stresstest jag kan köra där efter jag gjort inställningar och se så det funkar.
Vad finns det annars för något program man kan testa sin prestanda i? Sett folk som har något test igång i bakgrunden som ser ut som ett spel. Helst ett bra program som är gratis.