Vilken dating app rekommenderar ni på Sweclockers?

Permalänk

Vilken dating app rekommenderar ni på Sweclockers?

Hej. Det är dags att skaffa flickvän. Har haft Tinder Gold innan, fick lite matchningar och chattade lite men de här personerna försvann senare från appen. Någon annan hade redan pojkvän men ville bara chatta?

Funderar på att skaffa Tinder igen, men många pratar ganska illa om det, bland annat säger dem att Tinder är till för att ligga och inte för någon som är ute efter ett seriöst förhållande. Jag tänkte därför kolla med er på Sweclockers, vilka appar har ni använt och hur gick det? Kan ni rekommendera mig en app som kanske är bättre än Tinder? Jag har googlat och det kommer ju upp flertal appar som man inte känner till och som även kostar såklart. Det jag har hittat är bland annat Hinge, Mötesplatsen, Badoo, Match med flera? Men vilken är ett säkert kort enligt er? I övrigt är jag 31 år och ser mer ut som Bruce Willis än David Beckham

Permalänk
Medlem

Testade några för 5-6 år sedan och den som gav resultat var Mötesplatsen där jag träffade frugan, eller rättare sagt det var där hon hittade mig. Tinder har jag aldrig använt så det kan jag inte säga något om.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med säkert kort?

Permalänk
Medlem

Tinder för lite mer.. flyktiga konversationer *wink* *wink* och Hinge för mer fokus långsiktigt.
Resten kan du kasta i skräpkorgen

Permalänk
Medlem

Säkraste kortet är att träffa någon i "verkligheten".

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Säkraste kortet är att träffa någon i "verkligheten".

Hur fan gör man det?!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Hinge. Den är lite långsammare och därmed personligare än tinder. Tinderanvändarnas seriositet har sjunkit rejält på några år enligt min erfarenhet.
Och glöm inte att fixa riktigt bra bilder.

Permalänk
Medlem

Det spelar mindre roll vilken app du använder. Allt hänger på det som syns. På ytan. Om jag skulle använda dejtingappar igen skulle jag satsa mer på att få hjälp med att få till schysta bilder. Kanske använda filter, tänka på vinklar, snygga bakgrunder, snygga kläder. Allt för att få till de perfekta bilderna som ljuger lagom mycket om ens utseende. Har du inget hår på huvudet? Använd keps, mössa eller peruk. Kanske t.o.m. smink om det är något annat som måste döljas. Framhäv det som är bra.

Vanligtvis så brukar det finnas minst dubbelt så många män som kvinnor på dessa appar/sajter. Så det där med "säkert kort", det är helt uteslutet.

Så mitt enda tips är att börja med att få fram riktigt bra bilder innan du ens tänker på att sätta igång med apparna. Allt annat är slöseri med tid.