Veckans fråga: Vilka moderna spelmaskiner har du?

Permalänk
Medlem

PS4.

Hade en PS5a men sålde den eftersom den bara stod och samlade damm. Spelar bara storytunga singleplayer-spel och sådana verkar Sony ha tappat intresset för?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Barnen har en switch så får väl välja det. Men kör steamlink ibland på apple tv för några bilspel men annars uteslutande PC tycker inte alls tex fps, strategi spel görs sig bra på konsol.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inga. Har ett gammalt Dreamcast och en PS3 i vardagsrummet som kanske används någon gång om året vardera. Frun och jag har varsitt DS Lite, varav mitt har lånats ut till 5-åringen för Mario Kart senaste halvåret, men annars används de aldrig heller. Bara PC och några få mobilspel typ Hearthstone, Merge Magic, Carcassonne.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Ingen. Noll. Nada.

Men jag saknar ett röstalternativ för Smartphones. Inte för att jag behöver det, men för att många gejmar med sin smatfån.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Skrivet av dix_xib:

Playstation 5 Pro
Playstation Portal
Xbox Series X
Analogue NT Mini
Analogue Mega SG
Analogue Super NT
Nintendo Switch
Steam Deck
Några Batocera-arkadmaskiner

Snart Analogue 3D också

Men... samlar på spel och konsoler samt har i stort sett inga andra intressen. Jag har bara en PS5 än så länge, men även med en konsol är listan över spel enorm, det finns inte tillräckligt med tid för allt. Jag har varit besatt av Hogwarts Legacy på sistone, men jag funderar på att testa något nytt. På den denne nettsiden började jag läsa om jämförelse av spelplattformar. Jag har varit intresserad av detta ganska länge nu. Började också fundera på att köpa ett Steam Deck. Jag tycker att portabilitet är coolt, men hur bekvämt det är att spela är något jag inte vet ännu.

Vilken använder du oftast och vad tycker du om de analoga konsolerna? Har aldrig provat dem, men jag hörde att de är det bästa sättet att spela klassikerna på. Är de värda pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorenzo78galli:

Vilken använder du oftast och vad tycker du om de analoga konsolerna? Har aldrig provat dem, men jag hörde att de är det bästa sättet att spela klassikerna på. Är de värda pengarna?

Skulle väl säga att de rakt igenom, för respektive plattform, är Analogue bästa sättet att njuta av forna dagar. Rent estetiskt är NT Mini Noir ett ingenjörsmässigt konstverk, men spelmässigt är de alla väldigt kompetenta.

Just nu spelar jag mest Paprium på Mega SG.

Permalänk
Medlem

[x] Ingen

Permalänk

En gång hade jag en gamecube, men den förlorade jag i en översvämmad källare. har dock fortfarande en gammal Gameboy advanced SP.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ipad

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft nån form av spelenhet annat än dator. Mina bröder (yngre) hade, men jag lockades aldrig av det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 Pro

Permalänk
Medlem

Beror på vad man kallar modern men har en original Xbox One. Annars har jag bara en PC

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig