Permalänk
Medlem

Blu-ray till ISO

Finns det något bra program till Windows 11 för att göra om Blu-ray-skivor till ISO-filer? Min Blu-ray-brännares medföljande programvara vägrar att skapa ISO-filer på grund av kopieringsskyddet.

Jag vill spara mina Blu-ray/DVD-filmer på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Imgburn?
Annars testa AnyDVD HD (bra på att ta bort skydd)

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

WinISO är ju en klassiker, men det kostar. Annars kanske dakhama-mehdi/Easy-Iso funkar bättre? Jag testade den mjukvaran i Windows 10 (virtuellt) och den funkade klockrent. Borde funka lika bra i Windows 11 också.

Kolla annars på MakeMKV.

ImgBurn kan däremot fungera klockrent, som vad @eFoppa tipsade/rekommenderade.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Anyburn är gratis och kanske funkar?

Permalänk
Medlem

MakeMKV som Airikr nämnde för en ren dump. Sen kan du konvertera ned det med Handbreak.
Vill du i efterhand ändra saker i dina redan existerande mkv filer så kan du använda MKVToolnix.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag använder DVDFab för att rippa cd'n och ta bort olika kopierings skydd, sedan Handbrake för att göra om till .mkv.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5