Permalänk
Medlem

Tips om prebuild

Hej!

Jag letar en färdigbyggd dator. Helst vill jag ha en med Ryzen CPU (7 eller 9) och 5080 GPU, men är öppen för förslag. Datorn ska användas till diverse ändamål (machine learning, 3d modellering) men även gaming. Jag har ingen egentligen prisnivå, men är ute efter något som behöver kunna prestera på bra nivå i några år innan uppgradering.

Finns det några vettiga färdiga alternativ på marknaden?

Permalänk
Medlem

Har du all kringutrustning?
Skärm, tgntbord, mus osv. ?

Det bästa om du vill ha färdig är väl att slänga ihop nåt på inets sida o låta dom bygga.

Köp inge "märkes" skit som HP, Lenovo, osv.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Har du all kringutrustning?
Skärm, tgntbord, mus osv. ?

Det bästa om du vill ha färdig är väl att slänga ihop nåt på inets sida o låta dom bygga.

Köp inge "märkes" skit som HP, Lenovo, osv.

Yes, kringutrustning har jag. Kikade på Inet, men det är inte jag som lägger beställningen så tänkte göra det enkelt med en av till exempel deras färdiga koncept. Även då många komponenter ser ut att sparas till just prebuilds så tänker jag att det kanske går att få tag i en burk snabbare

Permalänk
Medlem

Monteras inom sex arbetsdagar enligt Inet.

https://www.inet.se/lista/816IL/randingo

Permalänk
Medlem

Tack! Om vi säger att jag vill spice:a till det lite med ett tak på säg 40-45k. Vilka delar skulle du valt då? Inget måste att spräcka budget bara för att dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randingo:

Tack! Om vi säger att jag vill spice:a till det lite med ett tak på säg 40-45k. Vilka delar skulle du valt då? Inget måste att spräcka budget bara för att dock.

Det skulle väl vara 9950X3D men den kommer in först 5 juni. Annars är det redan väldigt bra delar.