Permalänk
Medlem

https://ataricrypt.blogspot.com/2015/07/a-quick-5-minute-bash...

Jag minns det gamla spelet Prehistorik, det hade en liknande is-bana, men tror inte det är rätt tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://ataricrypt.blogspot.com/2015/07/a-quick-5-minute-bash...

Jag minns det gamla spelet Prehistorik, det hade en liknande is-bana, men tror inte det är rätt tyvärr

Det är också fel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Ledtråd
PC spel som fortfarande utvecklas, kanske dags att prova igen och se om man minns något.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Ledtråd
PC spel som fortfarande utvecklas, kanske dags att prova igen och se om man minns något.

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som Linuxpingvinen Tux...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Du är något på spåren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Du är något på spåren.

Supertux!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Supertux!

Rätt.

Din tur 🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Skrivet av Lembritt:

Rätt.

Din tur 🙂

Nice!

Har inte tid nu pga sjuka barn. Så, Kalasis får gärna ta den då han ledde mig rätt 😁

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nice!

Har inte tid nu pga sjuka barn. Så, Kalasis får gärna ta den då han ledde mig rätt 😁

Ah shit...

Permalänk
Medlem

Det är Primal Rage, tror det inte är första gången du lägger upp något halv obskyrt fighting spel @Kalasis

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Det är Primal Rage, tror det inte är första gången du lägger upp något halv obskyrt fighting spel @Kalasis

Helt rätt och förlåt 😅

Permalänk
Medlem

Ursäkta att det tog lite tid, här e nästa spel.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Ursäkta att det tog lite tid, här e nästa spel.

<Uppladdad bildlänk>

Gargoyles Quest 2?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Gargoyles Quest 2?

Det stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Det stämmer.

Då tar vi nästa:

Undrar om någon kan känna igen rumpan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då tar vi nästa:
<Uppladdad bildlänk>

Undrar om någon kan känna igen rumpan.

Det där är Heihachis röv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Det där är Heihachis röv.

Kanske det. Vilket spel?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Kanske det. Vilket spel?

Tekken 5, är Lees slutscen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tekken 5, är Lees slutscen

Du prickade rätt på en gång. Som en bonus åt alla intresserade så kan man få se hela sekvensen här:

Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Du prickade rätt på en gång. Som en bonus åt alla intresserade så kan man få se hela sekvensen här:
https://www.youtube.com/watch?v=AZfJYq6mb-A

Din tur!

Första jag tänkte på när jag såg bilden var tekken 3.
Men kunde inte hitta något som matchade så började tänka att jag kanske bara minns fel.
Dock efter att det bekräftades vara heihachi i bilden så påbörjades letandet igen med andra tekken spel tills jag fann den rätta, minns inte om jag spelade 5an någon gång eller inte

Permalänk
Medlem

ok kom på ett spel nu som jag spelade mycket när man var liten.

https://vocaroo.com/1oGhUIIMSNW7

tror inte det ska vara speciellt svårt, fast ibland vet man inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Gissar vilt på Shadowgate

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Gissar vilt på Shadowgate

Nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Jag fick lite vibbar av California games.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Inte det heller

Permalänk
Medlem

Spontant tänker jag på ett sånt där spel där man ska styra en liten raket runt en bana, man har bara binärt gasreglage för att motverka gravitationen och rotation som kontroll möjligheter.
Tänker att det är gas-ljudet man hör som är det där bruset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Mina tankar går till Metroid

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Spontant tänker jag på ett sånt där spel där man ska styra en liten raket runt en bana, man har bara binärt gasreglage för att motverka gravitationen och rotation som kontroll möjligheter.

Min gamla favorit - tror det hette Gravity. Vi brukade lira det på amigan med 4 spelare

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Nope inget sådant i spelet

Skrivet av Warcry:

Mina tankar går till Metroid

Fel

Skrivet av TotalF:

Min gamla favorit - tror det hette Gravity. Vi brukade lira det på amigan med 4 spelare

Fel

Var tydligen klurigare än jag trodde, hade förväntat mig att det inte skulle vara så svårt, tog iof inte någon av det lättaste melodierna från spelet (måste ju alltid börja lite svårare)

Så fort jag kommit hem lägger jag upp något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Jag gissar på Double Dragon II: The Revenge till NES.