Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kontantköp är mycket krångligt, inte minst hos Swed som sumpade sig rejält med penningtvättshärvan i Baltikum som Bonnesen fick fallskärm för...

Att göra just kontantköp av fastighet verkar vara en omöjlighet hos många banker. Har hört att Handelsbanken är lite lättare att ha att göra med iom de fortfarande har lite lokalmandat hos varje kontor. Där verkar det även gå att göra affär utan mäklare involverad om det vill sig till.

Låter som en mardröm. Hur ser det ut om man tar en symbolisk summa i lån?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kontantköp är mycket krångligt, inte minst hos Swed som sumpade sig rejält med penningtvättshärvan i Baltikum som Bonnesen fick fallskärm för...

Att göra just kontantköp av fastighet verkar vara en omöjlighet hos många banker. Har hört att Handelsbanken är lite lättare att ha att göra med iom de fortfarande har lite lokalmandat hos varje kontor. Där verkar det även gå att göra affär utan mäklare involverad om det vill sig till.

Vi pratar nu om att byta hus med mina föräldrar och jag vill inte ens veta krånglet som uppstår då.....

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bubbelbabbel:

Låter som en mardröm. Hur ser det ut om man tar en symbolisk summa i lån?

Vet ej men hörsägen säger att det är något lättare.

Skrivet av Ninotramp:

Vi pratar nu om att byta hus med mina föräldrar och jag vill inte ens veta krånglet som uppstår då.....

Kolla med banker vad de tycker om säkerhetsbyten eller kontanttillträden. Måste ju gå att preppa om du vet att du ska byta med familj och kanske inte är helt pressad i tid för ett objekt som "ligger ute".

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Va? Ränterabatt i klumpsumma? Förstår inte riktigt vad du pratar om?

Jag har jämkat både bolån och milersättning och jag har inte ens tagit lån eller flyttat in än.
Räknade ut ett estimat på vad lån kommer ligga på för räntesats (efter rabatt), dvs, jag skiter i om det är 0 eller 2% rabatt från bank, det som betyder något är vad det är för faktiskt ränta på lånet som jag betalar.

Eller rättare sagt, vad är det för räntekostnader jag kommer betala till bank som är avdragsgilla. Jag fick det till en summa stålar, delade på två och stoppade in i mitt jämkningsunderlag.

Om det blir annan ränta än väntat så får jag jämka om.

Skrivet av Salcin74:

@Kimball skrev nog bara fel och avsåg egentligen ränteavdrag och inte ränterabatt.

Jag har också gjort som @DavidtheDoom beskriver tidigare men inte under tiden räntan varit så låg. Nu när den är lite högre igen så kan det bli intressant på nytt.
Har man lite större sparande och vill undvika restskatt så bör man även räkna in kapitalinkomster när man bestämmer sig för hur mycket man ska begära i jämkning.

Ja exakt, det gick lite fort där, tack för korrigeringen!

Gällande sparande, sålänge allt ligger på ISK, är det något jag behöver ha i åtanke? Hade inte en tanke alls på den biten när jag fyllde i jämkningsinfon inser jag nu.

Skrivet av Bacchus:

Har också gått i jämkningstankar, men hur blir det med föräldraledighet? Känns ju som kalkylen blir något jobbigare...

Min sambo har samma situation, men hon har estimerat så gott det går hur mycket hon kommer få ut via f-kassan och satte in den kalkylen i underlaget. Det innebar att hon fick ~17% eftersom hon bara kommer jobba heltid 4 månader detta år. Sen om det blir rätt i slutänden märker vi ju 2026...

Skrivet av DavidtheDoom:

Ja om det är Ränterabatt -> Ränteavdrag så är det mer förståeligt.

Jämka på, det var inte jättesvårt men gäller att komma ihåg eventuellt sparande som du säger @Salcin74, både schablonbelopp och ränteutbetalningar från eventuella sparkonton. För mig rätt lite stålar iom första bostadsköp och nu 150k schablonfritt på ISK. Ska jämka om i sommar/höst så blir nog rätt bra i slutändan även om jag siktat lite fel nu i januari.

Hm, har helt förträngt sparande på ISK, det är en del över 150k, hm.

Skrivet av Mindfighter:

Du kan aldrig gå "miste" om pengar. Jämkning är bara en justering av vilken skatt arbetsgivaren ska dra under året. Slutlig skatt bestäms året efter när du deklarerat och då får man antingen tillbaka om man betalat in för mycket skatt eller får restskatt om man betalat in för lite.

Har absolut jämkat tidigare i livet, köpte huset när räntan var 6.5% (och barn på G... och vi betalade fastighetsskatt på den tiden. ). Så peta in värden du estimerar för löner, räntor o.s.v. Bra att göra om man är orolig för kvarskatt är att stämma av vid halvårsskiftet. Gå igenom hur mycket lön man faktiskt fått, hur mycket räntor man betalat och göra en ny jämkning baserat på vad man estimerar om hösten. Så blir risken minimal, får man sen en oväntad fet bonus eller nåt under hösten så kan man skicka in ytterligare en ny jämkning.

Ah, klart det är så ja. Jag som tänkte lite snett. Blir mao extra spännande deklarationer framöver sedan man blev husägare alltså, puh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ah, klart det är så ja. Jag som tänkte lite snett. Blir mao extra spännande deklarationer framöver sedan man blev husägare alltså, puh...

OT: Men här är en bra e-tjänst (skatteverket har bra e-tjänster generellt) för att hålla koll på hur man ligger till skattemässigt, så behöver man inte bli överraskad: https://www7.skatteverket.se/portal/rakna-ut-skatt?pk_vid=9ab...

OnT: Har 1.39 rabatt hos Swedbank, ska ha möte med rådgivare på måndag och se om vi kan pressa lite till. Undrar lite över de man ser som har 1.5, 1.55 och 1.6 som är den högsta rabatten jag sett någon har hos Swedbank... dels om de har grönt bolån (köpte vårt hus långt innan det var ett krav med energideklaration så vet inte hur vi ligger till men har installerat bergvärme så kaaanske kommer upp till B om vi skulle göra en energideklaration) och hur mycket kapital de har hos Swedbank (vi har nästan allt hos Avanza)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kimball:

Ja exakt, det gick lite fort där, tack för korrigeringen!

Gällande sparande, sålänge allt ligger på ISK, är det något jag behöver ha i åtanke? Hade inte en tanke alls på den biten när jag fyllde i jämkningsinfon inser jag nu.

Min sambo har samma situation, men hon har estimerat så gott det går hur mycket hon kommer få ut via f-kassan och satte in den kalkylen i underlaget. Det innebar att hon fick ~17% eftersom hon bara kommer jobba heltid 4 månader detta år. Sen om det blir rätt i slutänden märker vi ju 2026...

Hm, har helt förträngt sparande på ISK, det är en del över 150k, hm.

Du får räkna med beskattningen som ska in för ISK.
Det är Underlaget (Värdet på kontot varje kvartal) + Alla insättningar / 4 - 150k (skattefritt 2025).
Sedan multiplicerat med 30% * 2.96% (Eller 0,888% -> Ca 1%).

Jag hade tagit beloppet nu på ((kontobeloppet nu*1.05 + alla väntade insättningar)/4 - 150k) * 1% som kalkylerad schablonsiffra om jag skulle räknat med ISK. Har man 1 mille på ISK så snackar vi väl drygt 10k i skatt i slutändan.

Både jag och fru landade på 21% skattesats efter jämkning, jag tjänar lite mer men kommer kunna få milersättning för resor till och från jobbet. Vi höftade vilt med ränteutbetalningar för sparkonton och ISK det är det lilla i stora hela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Intressant, tack! Det var så jag trodde att alla banker/långivare gjorde men bevisligen varierar det.

Skrivet av last_grimm:

Jag pressade banken genom att säga att jag hade ett bättre erbjudande från en annan bank. Det här svarade de:

My colleague --- briefly mentioned your case, and after looking at your profile, we’re wondering if you should become a Premium customer at Handelsbanken, given that you have a net salary exceeding 50,000 SEK. As mentioned, this is an offer extended only to select customers of the bank. Among other benefits, you would receive a lower mortgage rate and gain access to several additional advantages within the bank.

How do you feel about scheduling a meeting so I can present this in more detail?

Min fråga är, vilken rabattprocent bör jag sikta på? Jag har för närvarande 1,29%. Jag är säker på att de kommer att försöka sälja mig ytterligare tjänster, investeringsplaner etc. Har ni några förslag innan jag går på det här mötet?

Jag fick också samma erbjudande, men förhandlade i slutändan till mig 1,5 procentenheter rabatt utan den tjänsten (inklusive det gamla gratis bolåneskyddet som de numera tar betalt för), så de hävdade att de inte hade utrymme att gå under det även med den tjänsten (bör säkerligen tas med en nypa salt, precis som alla andra "vi kan inte gå lägre"). Jag vet att det går att få ännu lägre, men denna gång var det ovanligt svårt.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

OT: Men här är en bra e-tjänst (skatteverket har bra e-tjänster generellt) för att hålla koll på hur man ligger till skattemässigt, så behöver man inte bli överraskad: https://www7.skatteverket.se/portal/rakna-ut-skatt?pk_vid=9ab...

OnT: Har 1.39 rabatt hos Swedbank, ska ha möte med rådgivare på måndag och se om vi kan pressa lite till. Undrar lite över de man ser som har 1.5, 1.55 och 1.6 som är den högsta rabatten jag sett någon har hos Swedbank... dels om de har grönt bolån (köpte vårt hus långt innan det var ett krav med energideklaration så vet inte hur vi ligger till men har installerat bergvärme så kaaanske kommer upp till B om vi skulle göra en energideklaration) och hur mycket kapital de har hos Swedbank (vi har nästan allt hos Avanza)

Jag har inte grönt bolån och utöver att jag gör en insättning på x kronor för att täcka lånebetalningen varje månad till Swedbank så har jag ingenting på den banken.
Så länge som de ligger lägst i pris för mig så kommer jag fortsätta ha kvar den banken. Men så fort jag hittar något lägre kommer jag byta bank. Inget fan av Swedbank i stort.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag har inte grönt bolån och utöver att jag gör en insättning på x kronor för att täcka lånebetalningen varje månad till Swedbank så har jag ingenting på den banken.
Så länge som de ligger lägst i pris för mig så kommer jag fortsätta ha kvar den banken.

Och vad har du för rabatt idag? Jag är absolut inte lojal mot swedbank, har lönekontot (och mitt bolagskonto) där av gammal hävd (mitt öppnade min första arbetsgivare på hedenhöstiden och det kommer jag behålla där, mer know-your-customer blir det liksom inte med snart 40-års historik. ) så det får vara kvar, men sparande har jag hos avanza och bolånet har flyttat ett par gånger över åren, för tillfället på swedbank men är ute och letar nu.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Ska hjälpa min mor lägga om sina bundna lån här i mars. Hon får 2,99% direkt på SBAB. Låg belåningsgrad och relativt hög pension. Är det värt att försöka förhandla mycket lägre än så eller är det där däromkring man ska sikta med nuvarande räntor?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Är det värt att försöka förhandla mycket lägre än så eller är det där däromkring man ska sikta med nuvarande räntor?

Hade hon fått ta lånet idag med pensionen hon har, för det här är en förrädisk inlåsningseffekt som gör att en del är gisslan hos nuvarande bank. För vill man flytta är det ny kreditprövning som man ska passera.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Hade hon fått ta lånet idag med pensionen hon har, för det här är en förrädisk inlåsningseffekt som gör att en del är gisslan hos nuvarande bank. För vill man flytta är det ny kreditprövning som man ska passera.

Det borde jag ju ha skrivit ja, men ja hon fick lånet med nuvarande pension och hon har inget problem att få utökat lån i nuvarande bank om det hade behövts. Hon har en pension som, om det hade varit inkomst av tjänst, skulle täcka nuvarande lånebelopp utan problem. Så borde inte vara ett problem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Fick erbjudande om 1,56 rabatt hos Swedbank i dec, slutade med att vi inte tog det då nuvarande matchade. Lån på ca 80% av bostadens värde, rör sig om ca 4,4 MSEK. Hängde på att vi skulle bli helkunder inkl tjänstepension, men de hade inte koll på vårt sparade kapital (som inte är mkt). Sist jag pratade med dem lät det som att rabatten minskat till 1,50, men att de kunde slänga in räntefri månad. Bruttoinkomst för hushållet på en bit över 100k, så ansågs nog säkra kunder. Inget grönt bolån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Och vad har du för rabatt idag? Jag är absolut inte lojal mot swedbank, har lönekontot (och mitt bolagskonto) där av gammal hävd (mitt öppnade min första arbetsgivare på hedenhöstiden och det kommer jag behålla där, mer know-your-customer blir det liksom inte med snart 40-års historik. ) så det får vara kvar, men sparande har jag hos avanza och bolånet har flyttat ett par gånger över åren, för tillfället på swedbank men är ute och letar nu.

Skrev ut det på förra sidan, men 1,55% har jag i rabatt idag på Swedbank.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Sist jag pratade med dem lät det som att rabatten minskat till 1,50, men att de kunde slänga in räntefri månad. Bruttoinkomst för hushållet på en bit över 100k, så ansågs nog säkra kunder.

Skrivet av SunQ:

Skrev ut det på förra sidan, men 1,55% har jag i rabatt idag på Swedbank.

Toppen, tack för datapunkter!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag gjorde kontantköp förra året på en sommarstuga

Så länge överföringen var under typ en miljon styck så var det inga problem alls

Detta var swedbank till swedbank

Permalänk
Medlem

Har erbjudande på 2.85% på rörligt, min belåningsgrad är 73%. Ska jag försöka komma ner ännu lägre om det går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Har erbjudande på 2.85% på rörligt, min belåningsgrad är 73%. Ska jag försöka komma ner ännu lägre om det går?

Utan att veta ungefärlig lånestorlek är det svårt att svara på. Det finns definitivt kunder som får lägre ränta än så när förhållandena är rätt enligt bankerna, men det betyder givetvis inte att alla nödvändigtvis kan få det.

Något man alltid kan göra är att jämföra med SBAB, Stabelo, Hypoteket och Skandia som alla ger rabatt enligt deras beräkningsverktyg. Alla räntor över dessa från banker med förhandling är ej marknadsmässiga erbjudanden.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Utan att veta ungefärlig lånestorlek är det svårt att svara på. Det finns definitivt kunder som får lägre ränta än så när förhållandena är rätt enligt bankerna, men det betyder givetvis inte att alla nödvändigtvis kan få det.

Något man alltid kan göra är att jämföra med SBAB, Stabelo, Hypoteket och Skandia som alla ger rabatt enligt deras beräkningsverktyg. Alla räntor över dessa från banker med förhandling är ej marknadsmässiga erbjudanden.

Mitt lån ligger på runt 2.2.

Förresten, hur mycket amorterar ni? 2% eller mer? Jag amorterar 2% vilket är amorteringskravet, som blir 4108kr/mån för mig. Men jag skulle kunna amortera mer om jag vill, men hur resonerar ni där? Bättre och lägga in det på fonder istället väl än att amortera mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Förresten, hur mycket amorterar ni? 2% eller mer? Jag amorterar 2% vilket är amorteringskravet, som blir 4108kr/mån för mig. Men jag skulle kunna amortera mer om jag vill, men hur resonerar ni där? Bättre och lägga in det på fonder istället väl än att amortera mer?

Ja, jag brukar resonera att räntan jag betalar för lånet är lägre än den förväntade ökningen man i snitt får från fondsparande, så att fondsparande i längden bör bli bättre ekonomiskt. Men det innebär såklart högre risk, så man behöver ha ett lugn i sina marginaler för att det ska vara ett klokt val.

Generellt vill jag amortera så lite som möjligt, eftersom pengarna jag binder i min bostad kanske blir fast där livet ut. Vill leva för dem i stället om chansen finns. 😊 Inflationen får ta hand om lånen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

För egen del är planen att amortera ned till 50% och sen sluta amortera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Jag och frun har alltid kört minsta möjliga amortering, så när vi nådde 50% så slutade vi amortera hellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Toppen, tack för datapunkter!

Jag har 1,55% hos Swedbank. 6,6 i lån, 66% belåningsgrad. Min huvudbank, men sparat kapital ligger hos Avanza. Mycket försäkringar och grejer dock. Ingen tjänstepension.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Lutar åt att jag och min tjej ska ta över mina föräldrars hus utan bolån.
Behöver renoveras och byggas stall.

-Fungerar det att ta vanligt bolån fast det inte är något ursprungligt bolån på huset?
-Samma bolåneränta som vanligtvis?
-Något man ska se upp med?
-Fördelar? Nackdelar?
-Vad kostar det att göra en ny energiklassning på hus?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ninotramp:

-Fungerar det att ta vanligt bolån fast det inte är något ursprungligt bolån på huset?
-Fördelar? Nackdelar?

Finns nog ett gäng fallgropar att undvika. T ex det där med skatt och falsk affär. Staten vill ju ha sina pengar så taxeringsvärdet och skatt! Sedan får man kanske hitta en bank som löser kontanttillträde om det är utan bolån.

Vidare, när ni ska ta ut bolån så måste det finnas pantbrev på fastigheten.

Energideklaration verkar kosta mellan 2-5 k typ, anticimex tillhandahåller detta för 5k så det är en bra fingervisning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

-Fördelar? Nackdelar?

Ska ni få det som gåva utan ersättning eller ska ni betala något? Det är ganska stor skillnad.

Att ta ett bolån med fastigheten som säkerhet bör inte vara något problem. Eventuellt kommer de kräva någon form av formel värdering av fastigheten då ni inte gör en "riktig" bostadsaffär med föräldrarna som påvisar värdet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Sist jag pratade med dem lät det som att rabatten minskat till 1,50, men att de kunde slänga in räntefri månad.

Skrivet av SunQ:

1,55% har jag i rabatt idag på Swedbank.

Skrivet av Waliant:

Jag har 1,55% hos Swedbank. 6,6 i lån, 66% belåningsgrad.

Då har jag fått prata med en rådgivare som mest var intresserad av att försöka kränga försäkringar. (kändes som att köpa TV på valfri el-lada) Deras best-and-final offer stannade på 1.39 rabatt. Antar att jag har för litet lån (3 msek). Goda inkomster, belåningsgrad under 50% och kund (lönekonto) sedan 1989. Så nu shoppar jag vidare för bolånet.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns nog ett gäng fallgropar att undvika. T ex det där med skatt och falsk affär. Staten vill ju ha sina pengar så taxeringsvärdet och skatt! Sedan får man kanske hitta en bank som löser kontanttillträde om det är utan bolån.

Vidare, när ni ska ta ut bolån så måste det finnas pantbrev på fastigheten.

Energideklaration verkar kosta mellan 2-5 k typ, anticimex tillhandahåller detta för 5k så det är en bra fingervisning.

Vad staten vill ha beror på hur överlåtelsen sker och på vilka villkor. Det är bättre att läsa hos Lantmäteriet än att rapa upp det i tråden.
https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/kopa-aga-sa...

När det gäller skatt på ev. vinst så blir det ju så att om man köper billigt så får man själv lågt anskaffningsvärde och i praktiken mer latent skatt inför en eventuell framtida försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Då har jag fått prata med en rådgivare som mest var intresserad av att försöka kränga försäkringar. (kändes som att köpa TV på valfri el-lada) Deras best-and-final offer stannade på 1.39 rabatt. Antar att jag har för litet lån (3 msek). Goda inkomster, belåningsgrad under 50% och kund (lönekonto) sedan 1989. Så nu shoppar jag vidare för bolånet.

De räknar nog kallt med att du som trogen kund stannar ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De räknar nog kallt med att du som trogen kund stannar ändå

Haha, ja, stannar som kund, men bolånet är up-for-grabs. Förklarade att jag hade ett annat erbjudande som motsvarade 1.49 rabatt från dom, men som du säger de tänker garanterat att jag inte flyttar det för de där sista 0.1.

Visa signatur

Amd o Apple