Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Fanns ju ett spel efter bastion också som var riktigt kul...........transistor hette det så det blir min chansning.

Fast inte säker, kommer inte ihåg det som sådär färgglatt

Stämmer bra. Mycket riktigt är det Transistor.

Skrivet av Roger W:

Jepp, tillräckligt gammalt men tyckte inte det "matchade" stilmässigt, så gissade inte ens på det... Men jag kan ha fel
Ska bli kul att se om vi är på rätt spår alls...

Plockade en scen ur "Turn" fasen när spelet stannar upp och man får planera sina rörelser. Spelet shiftar färg och ser annorlunda ut mot när man springer kring. Men musiken kommer mycket riktigt från Bastion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Plockade en scen ur "Turn" fasen när spelet stannar upp och man får planera sina rörelser. Spelet shiftar färg och ser annorlunda ut mot när man springer kring. Men musiken kommer mycket riktigt från Bastion.

Ah ofcourse! Nu när jag kollar ser man ju silhuetten av tjejen med stora svärdet i mitten där också.
Vet inte varför jag var så säker det inte var Transistor
(men vi var ju på rätt spår iallafall )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

ok vi kör denna, nu blir det lite klurigare kan man hoppas då det inte är en lång musiksnutt jag börjar med.
kör lite test, kanske blir FÖR svårt istället

https://vocaroo.com/1l4iSaHkq4pG

Permalänk
Medlem

Metroid?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Nope

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

ok vi kör denna, nu blir det lite klurigare kan man hoppas då det inte är en lång musiksnutt jag börjar med.
kör lite test, kanske blir FÖR svårt istället

https://vocaroo.com/1l4iSaHkq4pG

Mass Effect?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Prince of Persia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Mass Effect?

Fel

Skrivet av elk:

Prince of Persia?

Fel

Permalänk
Medlem

Tycker att det låter som något från Mega drive-eran. Alien Storm?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Tycker att det låter som något från Mega drive-eran. Alien Storm?

Inte alien storm heller men formatet är rätt 🙂

Permalänk
Medlem

Alien Syndrome?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Alien Syndrome?

Nope

Permalänk
Medlem

Altered Beast?
(Fortsätter på A )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Altered Beast?
(Fortsätter på A )

Inte det heller.
Har fler klipp förberedda på datorn så nästa blir omkring 17 när jag kommit hem efter arbetsdagen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ok en till som är en liten variation av ljudet innan

https://vocaroo.com/1iEbinHbPIqM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rätt svårgissat...
Gissar hejvilt på Flashback - känns som effekterna skulle passa där av nån anledning
(även om det nog vore ett uddaval att välja just Megadrive-versionen av spelet till den här tråden)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Rätt svårgissat...
Gissar hejvilt på Flashback - känns som effekterna skulle passa där av nån anledning
(även om det nog vore ett uddaval att välja just Megadrive-versionen av spelet till den här tråden)

Haha snyggt, flashback på mega drive är precis vad det är 😁

Vet inte varför det är så konstigt för tråden att ta mega drive versionen? Är den versionen av spelet jag har erfarenhet av som ung iaf.

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

Vet inte varför det är så konstigt för tråden att ta mega drive versionen? Är den versionen av spelet jag har erfarenhet av som ung iaf.

Kanske mest konstigt att begränsa sig till den, jag tycker annars det är ganska passande här när det rör sig om välkända spel som Flashback, fråga efter lite udda version.

Och oj vad de sista ljuden verkligen kopplade ihop mig med ungdomen!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Wow, snacka om flyt
Jag menade bara att Flashback känns för mig som ett Amigaspel i första hand, men portarna till SNES o Megadrive är förstås lika mycket värda

Jag kan inte lägga upp något förrän ikväll så om någon har tid att lägga upp före så får de gärna göra det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kanske mest konstigt att begränsa sig till den, jag tycker annars det är ganska passande här när det rör sig om välkända spel som Flashback, fråga efter lite udda version.

Och oj vad de sista ljuden verkligen kopplade ihop mig med ungdomen!

Självklart hade jag gett rätt om någon nämnt flashback till amiga också, fast förmodar det inte låter likadant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Självklart hade jag gett rätt om någon nämnt flashback till amiga också, fast förmodar det inte låter likadant

Stämmer, inga rena synthljud på amigan.
(men måste ha låtit lite halvlika dock på nått vis, annars borde jag inte gissat rätt tänker jag... eller kollade jag lite på en Youtube video från Flashback på Megadrive nån gång förut kanske? Minns inte )
...
Vi tar en liten och beskuren bild!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

(men måste ha låtit lite halvlika dock på nått vis, annars borde jag inte gissat rätt tänker jag... eller kollade jag lite på en Youtube video från Flashback på Megadrive nån gång förut kanske? Minns inte )
...
<Uppladdad bildlänk>

Åh gud så bekant. Det där måste vara antingen något brädspel eller något där man skjuter kulor... Hm. Ska googla lite.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

...
<Uppladdad bildlänk>

Det är väl det där Zuma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Det är väl det där Zuma?

Precisera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Precisera

Tänkte zuma's revenge för det är det enda jag spelat men kan inte minnas någon drakmask så tvivlade på mig själv.........gjorde dock en snabb googling på spelet och hittade en liknande mask med någon kahtiki khan så kanske är rätt ändå?

Om de är rätt kan iowa få ta det då det var han som ledde mig på rätt spår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tänkte zuma's revenge för det är det enda jag spelat men kan inte minnas någon drakmask så tvivlade på mig själv.........gjorde dock en snabb googling på spelet och hittade en liknande mask med någon kahtiki khan så kanske är rätt ändå?

Om de är rätt kan iowa få ta det då det var han som ledde mig på rätt spår

Jepp det är zumas revenge dvs tvåan
(Inga bossfajter i ettan tror jag?)
Då får Iowa bollen:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Det är väl det där Zuma?

Din tur @IoWa01

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah sorry för sent svar.

Här är mitt bidrag