Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Är den den med årsmodeller 2019-2022? Vad finns det för fallgropar och saker att se upp med när det gäller begagnade elbilar?

Ioniq EV finns i två versioner, 28 kWh och 38 kWh. 38:an är från årsmodell 2020. Jag tycker det är viktigast att hitta en bilmodell som anses bra, vilket denna är i denna prisklass. Angående just denna modell se till att det inte är billigaste standard (heter Trend) för då funkar inte Bluecall-appen där man kan fjärrstyra värme etc.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Ett par frågor till er vars leasingkontrakt gått ut. Fick ni erbjudande om att köpa bilen när kontraktet tog slut, hur lång tid i förväg kom det och hur var bilen prissatt? Det borde vara en hel del treårskontrakt för elbilar som går ut i år, tre år efter klimatbonusens borttagande.

Vårt kontrakt går ut i november och man måste ju ha en plan för vad vi skall göra då.

Ford/Hedin erbjöd inget per default. Men när jag frågade om pris fick jag 560.000
Det var exakt samma pris som man ställde ut den i hallen för

Sen stod bilen där i 7 månader innan den såldes för 445.000

Mach E 2022 rwd fullutrustad.

För övrigt en riktigt bra bil men lite som VW elisarna. Man ska absolut inte köpa en begad. De nya årsmodellerna har så väsentligt uppgraderad teknik. Exv har Macke (han har inte ringt åklagaren ännu) inte värmepump före MY2025. Vilket slår brutalt på förbrukningen vintertid. Fick heller aldrig förvärmningen att fungera på min 2022a så räkna med 40kw laddhastighet om det är kallt.

Om du ska köpa nu rekommenderar jag följande:

Köp de begade som rasat i pris som nu lämnas tillbaka. Många elbilar är ner 50% på 3 år och 6000 mil. Betala inte mer än detta för begagnat. Kräver ju dock den där berömda 30% insats. Skulle även titta på garantier där jag nog i dagsläget bara skulle köpa en Kia med sina 7 års garanti. Elbilar är extremt rackliga och det är skönt kunna få det på garantin.

Problemfritt ägande: Titta på leasinkampanjerna. Exv Kia EV3 för runt 5000.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Ioniq EV finns i två versioner, 28 kWh och 38 kWh. 38:an är från årsmodell 2020. Jag tycker det är viktigast att hitta en bilmodell som anses bra, vilket denna är i denna prisklass. Angående just denna modell se till att det inte är billigaste standard (heter Trend) för då funkar inte Bluecall-appen där man kan fjärrstyra värme etc.

Tack, kikat runt lite hastigt och verkar inte helt dum. Rätt bra rapporter om livslängden (degradering) av batteriet också. Får lägga den på tittlistan. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Nej, sitta i bilköer och stirra i tomma intet gör jag inte mer än nödvändigt. Tåget fungerar för det mesta bra och är prisvärt, och man kan jobba/äta frukost/läsa i lugn och ro. Parkerar bilen vid spåret, går 20 meter och väntar i ca 3 minuter. Tåget tar 35 minuter, bil tar minst 45 minuter. På eftermiddagen inte sällan 1,5 timme pga köer.

Vet att en del älskar att sitta och fisa i bilen halva dagarna. Men inte jag.

Tips på bil eller annat i frågeställningen?

Tänkte bara kolla om du tänkt igenom alternativen, var inte meningen ifrågasätta dig, men jag visste ju inte dina förutsättningar.
Jag har själv jobbpendlat i 2år och ställt mig på pendlarparkering och tagit tåget, funkade fint.

Men sen en sommar var det en massa strul med tåget så jag tog bilen några veckor... och efter det har jag fortsatt att ta bilen hela vägen, gjort det i 4 år nu. Jag sparar ingen tid på det, förlorar nån minut i bästa fall, 35min extra i värsta fall men jag skulle inte sätta mig på tåget igen om jag så fick betalt att göra det
Så skönt att bestämma sina tider själv och slippa sitta och fisa med massa andra människor på tåget

Men iaf, låter som du ändå har behov av en modern bil som kan gå ganska långt även om första resorna bara blir 10km till tåget.
Om jag skulle köpt en bil för att behålla 10-15 år skulle jag sätta garantilängden som prio, så en Kia EV3 kanske hade varit mitt förstahandsval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Tänkte bara kolla om du tänkt igenom alternativen, var inte meningen ifrågasätta dig, men jag visste ju inte dina förutsättningar.
Jag har själv jobbpendlat i 2år och ställt mig på pendlarparkering och tagit tåget, funkade fint.

Men sen en sommar var det en massa strul med tåget så jag tog bilen några veckor... och efter det har jag fortsatt att ta bilen hela vägen, gjort det i 4 år nu. Jag sparar ingen tid på det, förlorar nån minut i bästa fall, 35min extra i värsta fall men jag skulle inte sätta mig på tåget igen om jag så fick betalt att göra det
Så skönt att bestämma sina tider själv och slippa sitta och fisa med massa andra människor på tåget

Men iaf, låter som du ändå har behov av en modern bil som kan gå ganska långt även om första resorna bara blir 10km till tåget.
Om jag skulle köpt en bil för att behålla 10-15 år skulle jag sätta garantilängden som prio, så en Kia EV3 kanske hade varit mitt förstahandsval.

Fin bil, men en halv miljon… 😱

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag står eventuellt inför ett nytt jobb där jag förväntas dyka upp varje dag i stället för att jobba hemma. Vanligtvis åker jag buss 10 km för att vänta på tåget i 25 minuter och åka tåget 70 km. Och tvärt om hem. Men väntetiden mellan buss och tåg är lite dryg om jag ska stå ut med det varje dag, och funderar därför på en elbil att pendla de 10 kilometrarna landsväg till tåget ToR. Anledningen till att jag funderar på elbil är miljö, bekvämlighet (uppvärmning av kupén innan avfärd) och billigare drivmedel.

Jag söker alltså efter något som tar mig fram och tillbaka 10 km året runt på landsväg, men även har kapacitet att åka hela vägen på totalt 80 km landsväg+motorväg och hem igen ifall tåget strular. Det behöver inte finnas enorma mängder fancy grejer, men förvärmning av kupén samt snabbladdning ifall det krisar i pendeltrafiken eller om man vill åka lite längre turer.

Vad bör jag titta på, och i vilken prisklass kan man förvänta sig att hitta något rimligt? Begagnat är helt OK. Jag vill helst äga bilen och köper inte gärna bil oftare än vart 10-15:e år. Pluginhybrid är också något jag sneglat på, och min kunskap är minst lika dålig där.

Jag har kvar en bensin-Volvo som extra bil med krok att köra sopor med och för långresor. Men finns det något vettigt el-alternativ för längre semesterresor är det ju en bonus, vi åker ofta till Danmark/Polen/Tyskland på somrarna, samt har ett landställe 25 mil bort som saknar el men med laddstation ett par mil bort.

Jag skulle föreslå att titta närmare på:

1. Kia e-Niro
eller
2. Kia e-Soul

Dessa två bilmodeller förefaller ge mest räckvidd för pengarna, samt att båda kan fortfarande finnas med tillverkargarantier.

Lyxiga funktioner som (fjärr-) förvärmning av kupén är inget som är givet på billigare bilar. För dylika funktioner måste man "acceptera" att antingen välja en Model 3 eller en något dyrare bil från exempelvis VW eller Cupra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Jag skulle föreslå att titta närmare på:

1. Kia e-Niro
eller
2. Kia e-Soul

Dessa två bilmodeller förefaller ge mest räckvidd för pengarna, samt att båda kan fortfarande finnas med tillverkargarantier.

Lyxiga funktioner som (fjärr-) förvärmning av kupén är inget som är givet på billigare bilar. För dylika funktioner måste man "acceptera" att antingen välja en Model 3 eller en något dyrare bil från exempelvis VW eller Cupra.

Verkar som att e-Niro går att förvärma med schema när den är pluggad? Det duger alldeles utmärkt.

Vad är haken jämfört med t.ex Hyndai Ioniq ovan nämnt? Priset är nästan samma. Kian verkar ha lite bättre räckvidd. Har ingen erfarenhet av Hyndai eller Kia sedan tidigare, hur skiljer de sig kvalitetsmässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Verkar som att e-Niro går att förvärma med schema när den är pluggad? Det duger alldeles utmärkt.

Vad är haken jämfört med t.ex Hyndai Ioniq ovan nämnt? Priset är nästan samma. Kian verkar ha lite bättre räckvidd. Har ingen erfarenhet av Hyndai eller Kia sedan tidigare, hur skiljer de sig kvalitetsmässigt?

Dåså, vad bra.
Ingen direkt hake, mig veterligen. Dylika bilar med dylik teknik från samma koncern. Batteripacken är större i e-Niro och e-Soul än i Ioniqen. Kia brukar ge 7 års garanti och Hyundai ger 5 år. Sätt på granskarglasögonen och nagelfar om bilarna duger för dina behov. Detta var mest för att begränsa sökningarna lite. Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Dåså, vad bra.
Ingen direkt hake, mig veterligen. Dylika bilar med dylik teknik från samma koncern. Batteripacken är större i e-Niro och e-Soul än i Ioniqen. Kia brukar ge 7 års garanti och Hyundai ger 5 år. Sätt på granskarglasögonen och nagelfar om bilarna duger för dina behov. Detta var mest för att begränsa sökningarna lite. Lycka till!

Tack, begränsningen är välkommen. Svårt att ens veta var man ska börja titta. Fokus ligger så ofta på vrålåken av senaste årsmodell, så lätt att få intrycket att allt annat är skräp. Men så är det ju såklart inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Tack, begränsningen är välkommen. Svårt att ens veta var man ska börja titta. Fokus ligger så ofta på vrålåken av senaste årsmodell, så lätt att få intrycket att allt annat är skräp. Men så är det ju såklart inte.

Har kört en Ioniq 28kWh i 3 år nu. Lutar åt att byta ut den mot en beggad Polestar 2 LRSM. Fantastiskt stabil pendlarbil men aningen kort räckvidd i slaskväder då jag pendlar 12 mil. Kommer 15-16 mil som kortast på året och runt 22-23 mil under bra förhållanden. Lastade bilen full med gubbar och packning så kom jag knappa 15 mil vid noll gradigt. Funkat bra i tre år men känner att det skulle underlätta vardagen att inte behöva ladda bilen efter varje pendling samt ha möjlighet att ta bilen en sväng på kvällen också under vintern.

Kör man mindre än 10 mil om dagen är den utmärkt, snabbladdar fint jämfört med storebror som har större batteri. Nackdel för lillebror är avsaknad av appstöd, samt att den måste vara inkopplad på laddning för att programmerad uppvärmning ska genomföras.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Jag som är inne på Ioniq 5 är lite orolig för det där med ICCU:n. Det verkar som att både 5:or och EV6:or står döda på verkstaden i väntan på reservdelar i flera veckor, ibland månader. Det där vill jag inte råka ut för. Kanske får bli det tråkigare (men säkrare!?) alternativet Enyaq 80 istället?

Ja jag skulle aldrig köpa en Ioniq nu, för som du säger de är inte alla nyare de löst heller, vi bverkar varit lyckade i sammanhanget att de inte sker ofta o att de flesta på slutet nog bara var de sabbat 12v batteriet efter alla urladdningar , Hyundai / Kia verkar totalt oviliga / oförmögna kunna lösa problemen och verkligen dåligt bemötande (utom av verkstan men ja vad ska de göra liksom)

Synd för trevlig bil i övrigt 4an o ja 5 an o 6 an är ju ännu läckrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Har kört en Ioniq 28kWh i 3 år nu. Lutar åt att byta ut den mot en beggad Polestar 2 LRSM. Fantastiskt stabil pendlarbil men aningen kort räckvidd i slaskväder då jag pendlar 12 mil. Kommer 15-16 mil som kortast på året och runt 22-23 mil under bra förhållanden. Lastade bilen full med gubbar och packning så kom jag knappa 15 mil vid noll gradigt. Funkat bra i tre år men känner att det skulle underlätta vardagen att inte behöva ladda bilen efter varje pendling samt ha möjlighet att ta bilen en sväng på kvällen också under vintern.

Kör man mindre än 10 mil om dagen är den utmärkt, snabbladdar fint jämfört med storebror som har större batteri. Nackdel för lillebror är avsaknad av appstöd, samt att den måste vara inkopplad på laddning för att programmerad uppvärmning ska genomföras.

Jag har äntligen bestämt mig för vilken bil jag ska ersätta min urusla Leaf 30 med och det kommer bli en 2020 Ioniq dom jag lyckats få för 130k med 7600 mil på mätaren. i den prisklassen så finns det inte så mycket att välja på. MG går bort för den ser ut som skit. MX-30 snygg bil men dålig räckvidd och seg laddning. Leaf nä inte igen. Zoe nä liten och ful. Opel Corsa-E mycket strul och ingen LTE.

Är du nöjd med din efter 3års ägande? Jag kör max 1.5mil om dagen så räckvidden är inga problem.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

MX-30 snygg bil men dålig räckvidd

Skrivet av Hymer:

Är du nöjd med din efter 3års ägande? Jag kör max 1.5mil om dagen så räckvidden är inga problem.

Om du åker såpass lite hade jag valt mx-30 över ioniq. Åkt en del i båda och Mazdan håller mycket högre kvalitet imo.

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem

Var först inne på att köpa hel-el men har nu sneglat mer och mer på en C 300 T e eller E 300 T e. En 2022 modell med ca 10mils räckvidd på el borde passa perfekt? Någon som har något att invända mot vad gäller dessa modeller?

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Var först inne på att köpa hel-el men har nu sneglat mer och mer på en C 300 T e eller E 300 T e. En 2022 modell med ca 10mils räckvidd på el borde passa perfekt? Någon som har något att invända mot vad gäller dessa modeller?

Min svärfar har en C300 och han är nöjd med den. Tror han kört över 10 000 mil men endast 1500 mil med bensinmotorn. Jag har åkt med den till fjällen och jag har inget att invända. Han är nöjd med räckvidden på el. Han har inte haft några problem heller men den är inte besiktad ännu.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Om du åker såpass lite hade jag valt mx-30 över ioniq. Åkt en del i båda och Mazdan håller mycket högre kvalitet imo.

Jo jag var med helt insnöad på den först men dörrarna är även dom lite bökiga med barn och sen kommer det ju hända att man någon gång behöver åka längre och då är möjligheten till snabbare laddning ett stort plus med Ioniq.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har varit nöjd med bilen, schysst värme, trevliga säten, bra size på skuffen för en liten bil. På vintern är det värt att vara medveten om dess 50/50 viktfördelning som gör att det kan bli besvärligt om man blir ståendes på is vid säg en korsning. Gärna lite lutning då är det spännande att få rull på bilen. Annars är det en trevlig pendlarbil, svårslagen prismässigt. Känns trygg på motorvägen och framförallt landsvägen. Största nackdelen är just avsaknaden av app för att spontant värma upp bilen utan det måste förprogrammeras samt laddkabel måste vara ansluten.

Den är löjligt trevlig att hyper-mile'a med, jag blev smått beroende av att jaga sub 100Wh/km på sommarhalvåret. Snittförbrukning över mina tre år enligt färddator är 147Wh/km vilket är väldigt bra. Kommer nog kännas fel med 170-220Wh/km i en Polestar...

Är man lagd åt det hållet så kan man ladda in egna appar i infotainmentsystemet, bland annat stöd för ABRP live synk av förbrukning och SOC. Inget jag själv gjort men var nära ett par gånger...

Lämnar in min till KVD på lördag, hoppas den kan dra in 140-150kkr iallafall. Då har värdeminskningen på tre år varit 110kkr.

EDIT: Har kört dubbla barnstolar bak, framåtvänd bakom mig själv för lite utrymme och en bakåtvänd bakom passagerarsätet, har funkat OK, även om ett par centimeter större kupe hade varit välkommet.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Jag har varit nöjd med bilen, schysst värme, trevliga säten, bra size på skuffen för en liten bil. På vintern är det värt att vara medveten om dess 50/50 viktfördelning som gör att det kan bli besvärligt om man blir ståendes på is vid säg en korsning. Gärna lite lutning då är det spännande att få rull på bilen. Annars är det en trevlig pendlarbil, svårslagen prismässigt. Känns trygg på motorvägen och framförallt landsvägen. Största nackdelen är just avsaknaden av app för att spontant värma upp bilen utan det måste förprogrammeras samt laddkabel måste vara ansluten.

Den är löjligt trevlig att hyper-mile'a med, jag blev smått beroende av att jaga sub 100Wh/km på sommarhalvåret. Snittförbrukning över mina tre år enligt färddator är 147Wh/km vilket är väldigt bra. Kommer nog kännas fel med 170-220Wh/km i en Polestar...

Är man lagd åt det hållet så kan man ladda in egna appar i infotainmentsystemet, bland annat stöd för ABRP live synk av förbrukning och SOC. Inget jag själv gjort men var nära ett par gånger...

Lämnar in min till KVD på lördag, hoppas den kan dra in 140-150kkr iallafall. Då har värdeminskningen på tre år varit 110kkr.

EDIT: Har kört dubbla barnstolar bak, framåtvänd bakom mig själv för lite utrymme och en bakåtvänd bakom passagerarsätet, har funkat OK, även om ett par centimeter större kupe hade varit välkommet.

Men gen2 dvs 2019+ har väl stöd för bluelink appen så du kan starta värme osv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Från Kia till VW

Första september 2024 publicerades Blocket-annonsen med min Kia EV6 GT. Efter ca. två veckor såldes den till en herre på Värmdö. Lyllo honom.

Ny bil behövde handlas. Då enda orsaken till separationen från GT:n var en havererad kostnadskalkyl, behövde den nya bilen kosta mindre och gärna med viss förutsägbarhet. Omkring augusti hade VW premiär för ID.7 GTX och Touring. Större batteri, snabbare laddning, ny hård- och mjukvara och fyrhjulsdrift. Fram till månadsskiftet sept-okt. skulle VW ha en privatleasingkampanj på ID.7: an i bl.a. GTX Edition. Tror att den sedermera förlängdes(?). Oavsett, tidigt i dialogen med Möller Bil och Aftén Bil verkade förslagen vettiga. Klockan tickade och en beställning gjordes 5: e september.

Förra onsdagen hämtade jag ut min nya ID.7 GTX i Grenadilla black. En väldigt trevlig färgkombination. Aldrig föredragit svarta bilar men här blev det riktigt bra.

Tidiga intryck av bilen är mycket goda. Inte idel beröm men lite snabbt:

+ Detta är en solid tysk halvkombi med fyrhjulsdrift. Den är trygg, bekväm, rymlig och lagom sportig. Gas, chassi, styrning och mixen av friktionsbroms och regen är på en mycket raffinerad nivå, tycker jag. Guldstjärna i kanten.

"Sådär" Förarmiljön är tidstypisk med en ganska stor avsaknad av knappar, vred och spakar. Infotainment är numera på en välfungerande nivå, något som inte har varit givet tidigare. Trots detta är det inte skitenkelt att göra alla saker på skärmen under färd. Vill understryka att haptiska knapparna på ratten inte är problemet. Utan snarare summan av alla saker som tidigare funnits som fysiska knappar. Det funkar men förtar lite från en bättre upplevelse, en upplevelse som inte kräver lika mycket fokus från körningen.

- IDA har mycket svårt att förstå svenska och är således ganska värdelös.

Vinterfälgarna kallas Seoul och är klädda i 20" vinterdäck från Continental.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Någon som har tagit ut en ID7 Tourer och använder hundbur modell större? 🙂

Jag har en ID4 och ska så småningom byta och då lutar det åt ID7 (låst till VW).

Har en Mimsafe Single Large bur i ID4 men verkar inte som den funkar i ID7. Någon som har input eller tips på liknande storlek av bur som passar?

Trodde vi hade den. Går in. Får sätta in i mitten och dra åt höger efter att man skjutit in den. Skruvarna i taket tar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Trodde vi hade den. Går in. Får sätta in i mitten och dra åt höger efter att man skjutit in den. Skruvarna i taket tar i.

Tack då kanske det funkar endå! 😃
Har du möjlighet att skicka några bilder här eller i PM så man ser hur de blir?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Men gen2 dvs 2019+ har väl stöd för bluelink appen så du kan starta värme osv?

Inte i Sverige, möjligen Europa. Det kom till oss med 38kWh varianten. I Asien och amerikat fick de blue link.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Tack då kanske det funkar endå! 😃
Har du möjlighet att skicka några bilder här eller i PM så man ser hur de blir?

Inte hemma förrän nästa vecka. Dra ett PM då

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Inte i Sverige, möjligen Europa. Det kom till oss med 38kWh varianten. I Asien och amerikat fick de blue link.

Jaha där blev den genast lite mindre attraktiv. 😑

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jaha där blev den genast lite mindre attraktiv. 😑

Gött att jag kunde stå till tjänst 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Gött att jag kunde stå till tjänst 😂

Du förstörde min dag. xD Var så nöjd att äntligen har jag hittat något som uppfyller alla krav för andra bilen men nänä

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Du förstörde min dag. xD Var så nöjd att äntligen har jag hittat något som uppfyller alla krav för andra bilen men nänä

Du får uppgradera till 38 kWh helt enkelt. Riktigt fin bil det med

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Du får uppgradera till 38 kWh helt enkelt. Riktigt fin bil det med

Ja jo men den är minst 40k dyrare. Jag är en snåljävel som inte vill lägga allt för mycket på frugans bil. Bara jag slipper att höra klagosången som är på Leafen så blir jag nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns visst bas version av E-C4 för 2999 leasing och är lite fundersam på om det är ett rimligt pris? Ska lämna in min E-Niro om några månader och behöver en ny bil. Siktar just nu på Renault 5 men vill helst komma undan så billigt som möjligt.

Att köpa begagnat ser inte bättre ut heller med dagens priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Finns visst bas version av E-C4 för 2999 leasing och är lite fundersam på om det är ett rimligt pris?

Notera att det verkar vara re-leasing. Eller du har hittat något annat?