Jag har varit nöjd med bilen, schysst värme, trevliga säten, bra size på skuffen för en liten bil. På vintern är det värt att vara medveten om dess 50/50 viktfördelning som gör att det kan bli besvärligt om man blir ståendes på is vid säg en korsning. Gärna lite lutning då är det spännande att få rull på bilen. Annars är det en trevlig pendlarbil, svårslagen prismässigt. Känns trygg på motorvägen och framförallt landsvägen. Största nackdelen är just avsaknaden av app för att spontant värma upp bilen utan det måste förprogrammeras samt laddkabel måste vara ansluten.
Den är löjligt trevlig att hyper-mile'a med, jag blev smått beroende av att jaga sub 100Wh/km på sommarhalvåret. Snittförbrukning över mina tre år enligt färddator är 147Wh/km vilket är väldigt bra. Kommer nog kännas fel med 170-220Wh/km i en Polestar...
Är man lagd åt det hållet så kan man ladda in egna appar i infotainmentsystemet, bland annat stöd för ABRP live synk av förbrukning och SOC. Inget jag själv gjort men var nära ett par gånger...
Lämnar in min till KVD på lördag, hoppas den kan dra in 140-150kkr iallafall. Då har värdeminskningen på tre år varit 110kkr.
EDIT: Har kört dubbla barnstolar bak, framåtvänd bakom mig själv för lite utrymme och en bakåtvänd bakom passagerarsätet, har funkat OK, även om ett par centimeter större kupe hade varit välkommet.