Test: 9950X3D överträffar förväntningarna

Power har lagt upp lite fler priser på 5070 och 5070TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullponken:

Fast nu argumenterade jag inte med dig alls så jag vet inte vart du fick det ifrån. Jag sa bara till dig att du inte var speciellt bra på det.

Notera användandet av /s

Nästan gång så kan du ju försöka att producera något som är mer kvalitativt än "Jag tycker inte att ditt argument är bra".

Permalänk
Medlem

Absolut RUBBADE priser.. Priserna hamnar på samma pris och ÖVER 4080/4080 super... vilka ÄR bättre kort. NVIDA skit ner er. Aldrig mer. .hellre går jag över till konsol än köper Er överpris skit!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Det kan ju inte vara de riktiga priserna om msrp är 750 dollar. Inte heller troligt att den skulle vara dyrare än 5080 eller?

Det är Nvidia stuff. .klart det kan vara dyrare fast det är sämre. Lustigt.. är egentligen inget nytt. Många kallar 5080 för 4080 super ti och 5090 för 4090 ti.. inte helt utan orsak. Är inget nytt egentligen förutom deras sk extra fluff... Men det är som det är.. Gamers byggde upp Nvidia och idag skiter de på dem för de har Ai så de bryr sig inte, pengarna ligger där.. gamers har blivit en biprodukt.
Visst är det trevligt med bolag som i princip byggs upp av spelare skiter i dem när de blir tillräckligt stora.. istället för att "tacka" dem och ge vettiga produkter till någorlunda vettiga priser..
Näää.. det viktiga är att suga ur mer ur dem.. för de är idag "skräp"....

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Jays 2 cents

Kan ju fortfarande vara ett misstag... men i vilket fall snyggt av han att va rak! Ska man va krass så känns de ju vid dehär laget som att Nvidia bara ser va de kan komma undan med för lolz...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Det är Nvidia stuff. .klart det kan vara dyrare fast det är sämre. Lustigt.. är egentligen inget nytt. Många kallar 5080 för 4080 super ti och 5090 för 4090 ti.. inte helt utan orsak. Är inget nytt egentligen förutom deras sk extra fluff... Men det är som det är.. Gamers byggde upp Nvidia och idag skiter de på dem för de har Ai så de bryr sig inte, pengarna ligger där.. gamers har blivit en biprodukt.
Visst är det trevligt med bolag som i princip byggs upp av spelare skiter i dem när de blir tillräckligt stora.. istället för att "tacka" dem och ge vettiga produkter till någorlunda vettiga priser..
Näää.. det viktiga är att suga ur mer ur dem.. för de är idag "skräp"....

Dock är väl rykten att efterfrågan på "företagseneheterna" inte är lika stor som Nvidia förutsett. Därav skall tillgången öka snart?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Om folk köper 5070(ti) för de här priserna, så är korten rätt prissatta.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Så i praktiken kommer 5070 Ti kosta över MSRP på 5080. Detta är en väldigt tråkig tid att "behöva" köpa ett grafikkort...
(Kör det inbyggda från min 9700x, så ganska mycket behöva...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

Skulle folk verkligen köpa ett 5070 ti för 15k+?
Hoppas inte...

För det får man ju i princip en PS5, Xbox Series X och en Switch 2
Kanske lite över för några påsar chips dessutom.

Permalänk
Medlem

Folk borde stenhårt rösta med plånboken. Behöver man de senaste fluffet? Behöver man köra 4k fluffluff? Kanske man kan nöja sig med hyfsat o tvärvägra köpa denna generation oavsett lockelser, oavsett de sänker priset lite.
Eller att man skippar pc spel helt ett år o går över till konsoll (bra mkt billigare idag.
Fortsätter vi mata Girigdia o övriga som sätter priser som är rent sjuka så kommer de fortsätta höja generation efter generation.
De skiter blankt i att det eg är spelare som byggt upp deras bolag, Nä när nåt mer lukrativt dyker upp (ai) där de kan kräma på med 1000% vinst. Spelare? Wtf ska vi med dem till? Ok de ger oss fika pengar, men ska de ha våra produkter ska de fn få betala också!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Folk borde stenhårt rösta med plånboken. Behöver man de senaste fluffet? Behöver man köra 4k fluffluff? Kanske man kan nöja sig med hyfsat o tvärvägra köpa denna generation oavsett lockelser, oavsett de sänker priset lite.

Eller att man skippar pc spel helt ett år o går över till konsoll (bra mkt billigare idag.

....

Jag håller med om du pratar om de som uppgraderar från förra generationen, men för alla som behöver köpa ett nytt grafikkort, vad är alternativet? Det är ju verkligen inte så att det finns massa 4000-kort till bra pris att få tag i. Finns en del AMD kvar, men de är ju inte heller vettigt prissatta för att vara flera år gamla kort. Då finns Intel kvar som alternativ, och ja, de är väldigt prisvärda, men vill man spela i 4K så är det verkligen på håret om de duger.

Däremot håller jag ju med om att konsol är ett väldigt vettigt alternativ! Dock visar väl priset på PS5 pro att vi inte kommer få ha kvar det kryphålet särskilt länge.

Permalänk
Medlem

jag sålde mitt 3080 idag. tänkte passa på innan 5000 serien liksom hinner släppas för då sjunker väl priserna på beg korten lite, kanske...

men jag har ingen brådska, kan gott och väl vara utan grafikkort ett tag. gaming är fan sånt jävla slöseri på tid. om det inte vore för att jag var en fattig student med mycket dötid som inte kan lägga pengar på typ renovera en villa eller något annat lite mer givande så hade jag sålt datorn med detsamma. får se om det blir ett 5070 ti eller kanske ett vanligt 5070 när det släpps om 1 månad. eller möjligtvis ett beg 7900 xtx, eller kanske 9070 xt (släpps också i mars 650 usd msrp). jag väntar någon månad så man hinner uppfatta hur alla korten presterar

15k för 5070 ti kommer jag då inte ge kan jag säga

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?