Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk
Medlem

Tyckte också det var bra, hoppade direkt på att uppgradera till det lite dyrare 4k abonnemanget, även om det nog är den minst använda tjänsten här hemma så känns 85 kr/månad överkomligt

Permalänk
Medlem

Meeeen guuud förbannat, då är det ju bara plocka fram full hd tv:n så man iaf utnyttjar det till fullo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Får dom ens göra så enligt kontraktet man har med dom när man signade på "livstids" grejen?
Antar att såklart står det väl där att dom kan göra vad dom vill.

Ja det stod i kontraktet, halva priset på det pris som gäller för tillfället.

Permalänk

Jag hoppade på detta erbjudande då 50% livet ut - 84:50 f.n. för Max Premium då jag tycker det är värt det.

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus ROG Strix Z890-E | Kingston 128GB DDR5 5200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | LG OLED C4 | M.2 NVMe SSD 14TB | Corsair HX1500i | Lian Li Lancool III | Phanteks Glacier One 360D30 | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Tyckte också det var bra, hoppade direkt på att uppgradera till det lite dyrare 4k abonnemanget, även om det nog är den minst använda tjänsten här hemma så känns 85 kr/månad överkomligt

Kommer göra det jag med.

Tänker även lite framåt. Ser det som en möjlighet att MAX kommer att bli uppköpta av nån annan aktör och då kanske man erbjuds bättre pris på en kommande sammanslagen tjänst.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

En öl ute mindre typ 🤷‍♀️

Skandal, den ölen kan vara skillnaden mellan en ok kväll och en helt fantastisk kväll..

Permalänk
Medlem

Vi med 50% hade väl redan blivit nedgraderade till Max Standard?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det är ändå överpris!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Jag hade 50%-dealen och för mig var det ett standardabonnemang utan HDR eller 4K för 64,5 kr i månaden. Nu får jag 4K och HDR för 85 kr i månaden, om alla andra har fått samma deal så ser jag inte vad det "fula" i detta är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

20:- för en öl var?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vi med 50% hade väl redan blivit nedgraderade till Max Standard?<Uppladdad bildlänk>

Nej. Vi hade en specialare som heter/hette "Före standard", d v s med bibehållen 4K till halva standardpriset.

Det här löste dom snyggt måste jag erkänna. Hoppar på Premiumdealen!

Permalänk

Haha okej, bra då får ni 0kr/mån istället. Grattis! Har redan för många streamingtjänster som det är.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • MSI 5080 Vanguard SOC • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

84 kr för 4k är ändå inte helt tokigt.

Jag håller med, plus att med premium fick man lite extra kanaler också att se på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Jag hade 50%-dealen och för mig var det ett standardabonnemang utan HDR eller 4K för 64,5 kr i månaden. Nu får jag 4K och HDR för 85 kr i månaden, om alla andra har fått samma deal så ser jag inte vad det "fula" i detta är?

Man får redan idag 4k med halva priset. Man skulle få behålla alla funktioner som man hade när man tecknade det.
Men nu får du betala ytterligare 20kr/mån för något man inte behöver (om man nu inte vill se 5an).
Nästa år kan de hitta på premium plus för 250kr/mån med någon ny ursäkt och alla kan säga.... ja men det är det värt.

Permalänk
Medlem

Det var väl ändå en sjysst deal, jag hade väntat mig att "före standard" skulle förlora 4k och Dolby Atmos och för att få tillbaka det så skulle man få betala fullpris för Premium.
Att erbjuda 50% på att uppgradera till Premium tycker jag är helt okej. Vi snackar en 20-lapp mer i månaden.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Nej. Vi hade en specialare som heter/hette "Före standard", d v s med bibehållen 4K till halva standardpriset.

Det här löste dom snyggt måste jag erkänna. Hoppar på Premiumdealen!

Jaha. Det framgick inte så värst tydligt kan jag tycka.
Kanske är jag som missförstod deras förra mejl.
Blir premium här också. Får se hur länge man håller kvar.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aritoc:

Riktigt kasst. Kommer att säga upp mitt abonnemang direkt, det gäller att rösta med plånboken.

84,50 för max premium, svårt att hitta andra tjänster som är mer prisvärt än det om man nu ska tänka med plånboken. Det utklassar i princip allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Inte för att vara sån men "livet ut" är bara en PR grej. Inga erbjudanden varar livet ut.

Jo, deras "livet ut" är bara själva rabatten, sen kan dom göra vad dom vill med innehållet och ordinariepriset men du har fortfarande dina 50% rabatt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avslutade min prenumeration med rabatten på. Är van vid att kontot finns kvar och kan återaktiveras, eller att man får erbjudanden om att återvända osv

Aldrig sett ett konto rensas så fort som detta konto, antar man rensar all persondata för att följa GDPR väldigt strikt, för man vill ju annars inte bli av med kunder så snabbt som möjligt?

Permalänk
Medlem

Livet ut dealen var att man har 50% rabatt, inte att man har samma pris livet ut. Så ser inga problem med detta så länge de har kvar 50% rabatt

Jag tog dealen att ha premium istället för standard

Permalänk
Medlem

Sa precis upp mitt abbonemang med 50% rabatt livet ut, De gør inget fel i avtalen man hade juridiskt sett. , Men att minska uppløsning. och ændra abbonents avtaler som kostar mer beroende på abobbonent man har ær inte ok.
Im done with max. Sorry..

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem

Jag skaffade Max strax innan OS och ångrade köpet efter OS då jag inte gillade tjänsten, tog ett par månader för att få återbetalning 🥲

Permalänk
Medlem

Har Sky Showtime premium 50 % livet ut för 74 kr/månad sedan i höstas så detta från Max känns som en helt ok uppgradering. En 20 kr mer så hamnar jag på en tydlig tier hos Max istället för någonstans i mitten som hette "Före standard". Enda grejen är att jag ser aldrig på Max... Har för mycket streamtjänster.. Men dessa lifetime 50 % är lite beroendeframkallande.

En till sak, förra året eller när det var att Hbo skulle försvinna så kommunicerades det ut att 4k skulle försvinna för oss med 50 % men av någon anledning så hamnade vi på "före standard" och fick ändå med 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Har kört på Sky och Max sedan launch enbart pga priset, jag tittar väldigt sällan men kände att det var ok att ha till det priset. Så de tjänade nog trots allt pengar på mig, men nu blir det nog kanske att avsluta av ren princip. Jag är lite allergisk mot fulspel och lögner osv. Gud nåde om du som konsument råkade missa att uppdatera din betalinfornation till ditt nya bankkort, så tappade du din livstids rabatt direkt. Men företaget kan godtyckligt från sin sida göra precis vad de vill oavsett vad som sades från början.

Kom ihåg när jag hade bundit mig med Tre med obegränsad surf. Plötsligt tog de bort obegränsat och några titt på Netflix och potten var förbrukad. När äntligen abonnemanget gått ut så sa jag upp direkt men det tog 9 månader.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Inte för att vara sån men "livet ut" är bara en PR grej. Inga erbjudanden varar livet ut.

Samtidigt ska man ju kunna lita på vad ett företag säger till dig.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Helt ok, hade förlorat 4k tidigare, på borttappat kort.
Nu full kvalite till halva priset..mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

Ni som tror att ni förlorat 4k sedan innan, tittar ni med tv inbyggd app, det är bara där detta problem visar sig, om man har en vettig mediaspelare, Apple tv exempelvis har de alltid varit 4k.

Permalänk
Medlem

Det här klassar jag som brottslighet!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Om vi struntar i rabatten så känns det som att ingen streamintjänst 2025 borde begränsa kunderna till endast 1080p.

Permalänk
Medlem

Ovanligt snyggt ordnat. Kommer nog uppgradera.