Nya Youtube Premium Lite slopar Youtube Music

Permalänk
Skrivet av landahl:

Varför betala när Ublock Origin tar bort all reklam gratis?

Därför att det enda som fungerar problemfritt är att betala.

Alla sätt att försöka gå runt det med local pricing eller reklamblockerare är mer jobb. Ibland mycket mer jobb. Och lösningarna är inte permanenta utan kräver ibland att man pillar med det.

Jag betalar gärna 300 kr i månaden för något som "bara fungerar". Jag använder tjänsten mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vadå? Du vill ha musik också? Som vanliga premium? Hur kan premium lite skilja sig utan att ta bort musiken?

YouTube är ju till hälften fyllt av musik, så att det då ska börja spruta reklam bara för att algoritmen gissar fram en musikvideo är oacceptabelt. YouTube Music har jag ingen nytta av och det hade jag gärna sluppit betala för.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Skrivet av meanh:

Nu hoppas jag bara att det landar kring 500:- per år. Detta är nämligen vad jag betalar för Amazon Prime och då får jag; fri frakt, extra erbjudanden, streaming med exklusiva serier och filmer gjorda för tjänsten och ett helt gäng spel att behålla varje månad. Med Youtube Light slipper jag bara reklamen på en tjänst där de vad jag vet inte producerar något högkvalitativt innehåll själva, detta är enligt mig inte värt mer än Amazon Prime som kostar 59:-/månad eller 549:-/år.

Är streamingen helt reklamfri?

[Och, får man behålla spelen permanent, eller är det annorlunda mot vad som nämnts i en annan tråd här nånstans? Man fick koder som användes på plattform, t.ex. GOG? (minns ej tråden)]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Är streamingen helt reklamfri?

[Och, får man behålla spelen permanent, eller är det annorlunda mot vad som nämnts i en annan tråd här nånstans? Man fick koder som användes på plattform, t.ex. GOG? (minns ej tråden)]

Spelen erhålls som nycklar till andra tjänster (epic/steam/gog etc.) så de behålls permanent

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför betala när Ublock Origin tar bort all reklam gratis?

Alla gillar inte att stjäla. En klarar av att se problemen i hur tjänsten skulle se ut om alla valde att stjäla.

Ingen hindrar dig från uBlock, men det borde rimligtvis inte vara så svårt att förstå varför folk betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

Alla gillar inte att stjäla. En klarar av att se problemen i hur tjänsten skulle se ut om alla valde att stjäla.

Ingen hindrar dig från uBlock, men det borde rimligtvis inte vara så svårt att förstå varför folk betalar.

Ublock origin är gratis att använda och fullt laglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

eller bara brave browser med inbyggt adblock. har inte sett reklam på gud vet hur länge lol xD

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Jag delar YouTube Premium familj (279kr/mån) med 5 andra användare. Svårt att slå 46,5kr/mån per användare för reklamfritt YouTube video+Music oavsett om alla 6 nyttjar båda delarna eller enbart Video delen.

Nja, när det enda man vill åt är att slippa reklamen på barnens alla youtubeeskapader, tillsammans med alla andra jävla streamingtjänster man betalar för så är det inte värt 280 kr i månaden för det. Alla är inte gjorda av pengar.

Visa signatur

Cosbyness is next to Godliness - Robert Jebediah Freeman, A.K.A. Granddad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nej så är det inte. Youtube music är som Spotify, fast man kan även lyssna på musikvideos från youtube.

Skrivet av Teddis:

Nja, YouTube Music är någorlunda renodlad musikstreaming som fungerar likartat med Spotify/Tidal/etc. Dvs skivbolag publicerar riktiga mastrar till tjänsten, som låter korrekt och bra osv och spelas genom ett vanligt musikspelar-interface, har möjlighet att göra musikspellistor etc.

Men sedan finns ju verkligheten med att YouTube är proppfullt med användaruppaddad musik samt officiella musikvideos. Dessa kan du förvisso också komma åt via YT Music appen, men är inte delen som räknas som själva tjänsten.

Min uppfattning är att alla officiella uppladdningar av låtar även finns på youtube under artistens namn eller record label.
Det står då "provided by" under den om det är en större artist och inte indie.
Då som musikvideo eller med en stillbild "albumart" eller annat så det är en "video". men ljudkällan är samma som på youtube music.

Samma backend men olika frontends.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+