Permalänk

WMR, Reverb G2

Hej!
Ny här men är i stort behov av hjälp.
Hade en gammal gamingdator med grafikkort 1070ti och jag köpte HP Reverb G2 och det funkade även om grafikkortet var undermåligt.
Byggde en ny dator med väldigt bra grejer i, men när jag skulle prova VR så funkar inte detta längre på grund av att jag har Windows 11 24H2, har hört att det skall funka med 23H2!? Kan jag installera om och få den versionen?
Fruktansvärt dåligt av Microsoft, och jag ringde HP idag med och de hade idel lama ursäkter.
Jag vill inte höra att "sorry nu är det så" utan vill ha bra tips av skärpta människor. Jag vill inte bara spela utan även använda dem för att presentera möbler för mina kunder.
Mvh Morgan

Adderat frågetecken
Permalänk

ja du kan köra in antingen 23h2 eller äldre och inte uppdatera eller köra in win 10 paralellt med ditt win 11 för kompabilitet med ditt vr headset.

har också ett VMR headset vilket är mitt favo så är ganska salty att microsoft väljer att göra fullt fungerande hårdvara obsolete bara för att de inte längre vill utveckla mjukvaran...

de kunde iaf lagt upp sin mjukvara/tekniken som open source eller nått om de nu inte själva vill utveckla det och låta comunity fortsätta göra sin egen mjukvara för att kunna fortsätta använda dem istället för att bara göra det totalt oanvändbart...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

MS ruttna som vanligt. nu skapar man massa elektronikskrot helt i onödan.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

ja du kan köra in antingen 23h2 eller äldre och inte uppdatera eller köra in win 10 paralellt med ditt win 11 för kompabilitet med ditt vr headset.

har också ett VMR headset vilket är mitt favo så är ganska salty att microsoft väljer att göra fullt fungerande hårdvara obsolete bara för att de inte längre vill utveckla mjukvaran...

de kunde iaf lagt upp sin mjukvara/tekniken som open source eller nått om de nu inte själva vill utveckla det och låta comunity fortsätta göra sin egen mjukvara för att kunna fortsätta använda dem istället för att bara göra det totalt oanvändbart...

Ja precis, jag tänkte med att några kunde tagit över eller gjort ett nytt program. I Sverige finns ju väldigt kompetent folk som skulle klara detta sannolikt. Jag skulle lätt betala en slant för ett program, nu är 7000:- som bortblåsta nästan...
Jag sa till han på HP, att det här med sustainability är varken HP eller Microsofts ansvar då? Det tyckte han var jobbigt att höra...
Nu var han ju bara på HP-supporten, men ändå.

Permalänk
Medlem

Jag kör också Reverb G2 och är väldigt nöjd med headsetet. Just nu håller MS på att rulla ut tvångsuppdateringar av 24H2 så jag har löst det genom att skapa en Windows 2 Go-installation med Rufus av W11 23H2. Tanken är att endast använda den för WMR-tillämpningar och inget annat. Steam kommer antagligen att fortsätta fungera fint på 23H2. Då kan jag förhoppningsvis använda headsetet ett tag till dock medveten om att det finns säkerhetsrisker med det. Men det är en smidig lösning att ha 23H2 på en lös USB-disk tycker jag, och sen har jag blockat så den inte har access till datorns interna hårddiskar. Dual boot är inte värt besväret är min personliga erfarenhet. Jag föredrar att ha olika OS på fysiskt separata diskar som jag själv väljer vilken jag vill boota från. En annan fördel med Windows 2 go är att den inte kan uppdateras till nästa version vad jag vet, och då kommer den för evigt stanna kvar på 23H2. Jag kommer att undvika Microsoft-produkter framöver, för det är inte rimligt att en produkt "lever" i bara tre år innan det blir end of life, det är ju en dyr produkt det handlar om. Hårdvaran är fortfarande mycket kompetent.