Problem på RTX 50-serien ska fixas i veckan

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Xinpei:

Faktum är att det hjälper en aning mer än att försöka sopa det under mattan. Eller tror du Nvidia hade brytt sig om inte folk klagat?

Umm..hela nyheten handlar om ett fel som ska fixas.
Hur hjälper det menar du, att du kommer in i tråden och gnäller? Problemet är redan känt (och nu finns det en drivrutin som skall fixa det). Är det så att det känns bättre för dig att gnälla för gnällandets skull?

Hela poängen med den här nyheten var att felet skulle rättas till. Är det fortfarande inte bra nog?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Umm..hela nyheten handlar om ett fel som ska fixas.
Hur hjälper det menar du, att du kommer in i tråden och gnäller? Problemet är redan känt (och nu finns det en drivrutin som skall fixa det). Är det så att det känns bättre för dig att gnälla för gnällandets skull?

Hela poängen med den här nyheten var att felet skulle rättas till. Är det fortfarande inte bra nog?

Ett företag av Nvidias storlek skall självfallet inte lansera en produkt som i vissa fall inte fungerar ordentligt eller tom. kan börja brinna. Att du verkar för någon anledning ta kritik mot Nvidia personligt kommer inte ändra på detta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F Gaming WIFI | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Ett företag av Nvidias storlek skall självfallet inte lansera en produkt som i vissa fall inte fungerar ordentligt eller tom. kan börja brinna. Att du verkar för någon anledning ta kritik mot Nvidia personligt kommer inte ändra på detta.

Nu fortsätter du bra att gnälla. Ett fel har skett, de rättar till felet, du fortsätter gnälla. Jag tycker ingenting personligt om nvidia, intel eller amd. Alla tre företagen har haft produkter som inte fungerat som sig bör.

Det viktigaste är väl att de rättar till problemet/problemen eller erbjuder en ny produkt.

Men det verkar på dig som att det viktigaste är att gnälla och gnälla oavsett om felet/problemet/problemen fixas.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Nu fortsätter du bra att gnälla. Ett fel har skett, de rättar till felet, du fortsätter gnälla. Jag tycker ingenting personligt om nvidia, intel eller amd. Alla tre företagen har haft produkter som inte fungerat som sig bör.

Det viktigaste är väl att de rättar till problemet/problemen eller erbjuder en ny produkt.

Men det verkar på dig som att det viktigaste är att gnälla och gnälla oavsett om felet/problemet/problemen fixas.

Det är inte bara ett fel som har hänt. Det är mycket kring den lanseringen som har blivit fel.
Titta på den video:

https://m.youtube.com/watch?v=LvBtfqU6svo&pp=ygUMZ2FtZXJzIG5l...

Utöver det han pratar om i videon kan vi påpeka att RTX 5080 är egentligen en RTX 5070 med prislappen av en 5080.

https://m.youtube.com/watch?v=J72Gfh5mfTk&pp=ygUQaGFyZHdhcmUg...

Vi kan också prata om papperslansering och hur det blir med MSRP när Nvidia inte har några Referens kort att sälja till MSRP.

Jag har byggd datorer sen 1997 och har blivit en Nvidia fanboy efter några fruktansvärt dåliga erfarenheter med ATI/AMD Kort.

Jag föredrar fortfarande Nvidia för att de drar mindre ström och DLSS 3 och nu 4 är fantastiska men här handlar det inte om att ha överseende för en grej, utan det är ganska mycket som vi behöver soppa under mattan.

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
Apollo Twin X-MacBook Pro M1
Aune X1S-GT- Ryzen 7 9800X3D- RTX4080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Av de senaste 5 drivrutinerna från Nvidia så var den senaste OK den som kom idag gav mig problem igen med svart skärm.. Har aldrig haft dessa problem i följd med AMD när jag hade 7900xtx

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk

Laddade precis hem senaste uppdateringen har kvar issues med att min andra monitor släcks. Blir nog lämna tillbaka mitt 5070ti fan var så nöjd över prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Medan herrn försöker sopa denna katastrof till lansering under mattan. Problemet är att Nvidia aldrig skulle försökt återgälda detta om folk inte "gnällde"..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F Gaming WIFI | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Medan herrn försöker sopa denna katastrof till lansering under mattan. Problemet är att Nvidia aldrig skulle försökt återgälda detta om folk inte "gnällde"..

Nu antar du bara istället vad nvidia skulle eller inte skulle göra. Att argumentera emot folks känslor eller antagande ger inte något.

Bra så.

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Någon med 40-serien och med problem nämts i tråden som testat den nya drivrutinen som släpptes igår (27 feb):
Driver Version:572.60
Release Date:Thu Feb 27, 2025

Permalänk
Skrivet av Ragnarok:

Japp, riktig uselt av Nvidia att de fixar problemen med 5xxx serien. Det hade varit mycket bättre om de köpte fler läderjackor till Jensen istället.

Om du tycker att banana-software som skall mogna hos kund är bra så får det stå för dig.
I min bransch testar vi grejerna innan vi frisläpper dem
Du verkar vara en riktig Nvidia fan-boi när jag läser dina inlägg, mycket märkligt, är du betald av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Om det är ett fel som började efter att man uppdaterade till 572 så är det förstås troligtvis drivrutinen. Men det är ju oavsett ett vanligt problem som ofta orsakas av dåliga kablar, så utan att veta hur situationen ser ut för personen jag svarade så går det inte att bara avfärda det som ett drivrutinsproblem.

Visst kan det vara kablarna, men Nvidia har i perioder haft denna typ av problem, främst i setuper med mer än en skärm, sedan Ampere lanserades 2020.
Har i omgångar haft problem med black screens i ett gäng olika configs (2070s, 3080, 4090), ett tag 20/21 så var det ren lotto för mig om skärmarna skulle börja balla ur igen med en ny drivrutin, både med ett 2070s och 3080. Samma period körde jag även ett 6800xt som aldrig uppvisade dessa problem.
Mitt 4090FE har lyckligtvis varit mestadels felfritt och jag har inte drabbats denna gång (detta med exakt samma skärmar och kablar som gav mig problem med ett 3080 då och då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Har inte haft några problem alls med min 5080, kör hdr och g-sync 🤷🏻‍♂️

Skrivet av wargreymon:

Har ett Asus TUF 5090 med MSI Tomahawk Z490 och 10850K.

Flaskade inte så mycket som jag trodde i 5120x1440 (Samsung G9 OLED med HDR), men blir uppgradering till 9800X3D.

Nu är jag inte Nvidia support, men skulle vara intressant att höra mer om era setups.

Windows-version, samt om det var en fresh install eller upgrade
Skärmmodell och vilka kablar ni använder
Moderkort (ser ditt där wargreymon)
Nvidia app igång?
Andra appar ni kör samtidigt? Jag har t.ex FanControl, OpenRGB, CoreTemp m.fl

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk

Har 4090. Efter 566.36 blir det problem med svart skärm. Segt men behovet av nyare drivare är inte precis akut.