Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy, sen trillade jag in i Dayz träsket igen. Och som bekant, man blir aldrig klar med Dayz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Jag jämför det bara med World War Z av samma utvecklare på samma motor. WWZ är ett toppspel, riktigt strategiskt. SM2 så känns det mer som man är med i en förregisserad teater. Man ser en massa monster som inte går att skjuta på, på avstånd, och dom kommer klättra upp till närstrid typ oberoende på hur man hanterar situationen.

Spelmässigt känns som ett nerbantat WWZ skulle jag säga,, jag hade hellre sett ett uppskalat och fler strategiska element.

Men, jag är inte 40K fan, och det är möjligt att power fantasyn fungerar om man är det.

Bra sammanfattning. Har spelat Wwz också. Förväntade mig mer story och djup ir SM2. Men tyvärr

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

dödade just consort radahn i i ng+3 i Elden ring. Nerfning syns. Men det hade inte gjort så mycket skillnad. Tog honom två gånge pre nerf.

Jag och min mimic mosar allt. haha

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Senaste med eftertexter var nog Satisfactory i november

Permalänk
Medlem

Atomic Heart
Full Throttle remastered

Den första tyckte jag var bra och det var massa hommage aka påskägg till andra ikonsika titlar, främst dead space och bioshock. Citering Rapture i sista delen var 5/5 med musik, omgivningen, ambiance, osv (asså när storyn led till ett fyr så tänkte jag, jaha nu ska vi rakt till botten och det var det), det var kanske en aning för mycket citeringar i själva spelet som är dock en smaksak men kan upplevs som kopiering om man är rätt petig på detta. Gillade även refereser till rysk/sovjetisk kultur och livsstil, men detta är en smaksak ännu mer
Och den andra är rena barndomsminnen... "Yeah... each time I think of Maureen, I think of two things: asphalt... and the trouble!" minns spelandet när den släpptes 1995, det vår ju lika roligt då

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3 till slut. Spelat till och från sen release efter barnen lagt sig, och lite i EA såklart. Klockade in kampanjen på 195 timmar. Fantastiskt spel som alla borde testa.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Baldurs Gate 3 till slut. Spelat till och från sen release efter barnen lagt sig, och lite i EA såklart. Klockade in kampanjen på 195 timmar. Fantastiskt spel som alla borde testa.

Jag blev också precis klar med första genomkörningen med Baludurs Gate 3 och kan bara instämma i att alla bör köra detta underbara spel

Permalänk
Medlem

Spiritfarer.
Ett charmerande, glädjefyllt och stundvis sorgset litet spel.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Senaste credits , ANNO Mutationem - ps5
Deamon souls - ps5
Dark souls remaster - pc
Dave the diver - ps5

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn - Forbidden West å före det, remaken av Dead Space

Bara älskar Horizon å hoppas på fler delar i serien

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Lyckligtvis finns inget exakt slut i Cities Skyline Så har inte lyckats få ett avslut på något spel på länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dark Souls 3.

Spelade aldrig klart Elden Ring och tyckte att DS3 var betydligt enklare även med alla DLC bossar. Märkte även att många av bossarna i DS3 kopierats över till Elden ring samt några av miljöerna.

Permalänk
Medlem

Är nu klar med alla dlc till Deus Ex: Mankind Divided, så då kan jag nog anse mig vara helt klar med spelet. Spelade grundspelet tidigare och jag gillade både det och dess dlc.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Spelade färdig Mass Effect 2, tog runt 34 timmar totalt. WOW spelet var bättre än vad jag minns det. Tvåan var helt ärligt aldrig min favorit i trilogin. Den saknade ettans fängslande story och atmosfär och treans förfinade och roliga gameplay. Men efter att ha spelat om det (ett decennium senare) visade sig vara mer kul än jag minns, och spelet har en mer gripande och mer personlig handling än jag minns. Fick också spela all DLC nu, vilket bidrog till en mer kul upplevelse. Och herregud Suicide Mission är fortfarande lika intensivt och läskigt, även med hela facit i hand. Nu tror jag att jag ska ta en paus från Mass Effect i ett tag innan jag hoppar in i trean!

Permalänk
Medlem

Donky Kong Country Returns HD
Spelade precis klart detta. Tog alla pusselbitar, bokstäver och klarade både templen och de hemliga banorna. Tog sammanlagt 30 timmar. Någon som är bättre på handkontroll lär kunna närmast halvera den tiden...

Ger spelet 3/5 i betyg. Kul plattformsspel men inte det bästa från Nintendo.

Permalänk
Medlem

Batman Arkham City på Steam deck
Klassiker, lika bra idag som då 👍👌

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Då var man även klar med expansionerna (SoLA och Haus) till Dead Island 2. Jag tyckte att dom var kul att spela, precis som grundspelet. Tumme upp.

Permalänk
Medlem

Dying Light 2
Jag har några sidouppdrag och annat kvar men jag kanske tar dem en regnig dag i sommar.
Ett bra spel tycker jag.

Nu ska jag spela klart Horizon Forbidden West.
Jag är nog i slutet av storyn innan expansionen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Witcher 3: Hearts of Stone DLC
Witcher 3: Blood and Wine DLC

Mycket bra DLCs 5/5 till båda!
HoS tog ca 10h och BaW 13h, men tror inte att steam räknade med alla timmar på sista, gissar att det tog ca 18h.

Efter att jag klarade av BaW så gick jag till de olika ställena där companions fanns men hittade bara två i Novigrad och de hade inget nytt att säga och en i Toussaint och där var det samma. Kaer Morhen fortet kom man inte in i.
Lagade mitt gear och lämnade Geralt på vingården vid Yennefer där han får leva ut resten av sina dagar.
Då var den sagan slut då och jag kommer nog inte att någonsin återvända, känns lite tomt.

Vad ska man ta sig ann nu efter Witcher 3 och dessa två DLCs?
Kanske en andra genomspelning av GTA V då nya grafik patchen släpptes precis eller kanske en tredje genomspelning av The Last of Us Part 1, också med förbättrad grafik?
Fast dessa två är rätt långa och stora spel så jag siktar nog på något lite kortare och mer actionfyllt som Armored Core - Fires of Rubicon, som ser intressant ut.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnarf:

Horizon Zero Dawn - Forbidden West å före det, remaken av Dead Space

Bara älskar Horizon å hoppas på fler delar i serien

Får hoppas att inte live service spelet blir ett bakslag!

Permalänk
Medlem

Attack Of The Earthlings
Steam

Väldigt kort och litet spel med en stor portion humor ^^ Kanske aningen för lätt och det saknar "replayability" om man kör det "normalt". Verkar dock som det finns en fanatisk skara som jagar achievements, vilket definitivt höjer svårighetsgraden och klurande för att lyckas få dem alla. T ex att inte ha ihjäl någon på sista "leveln", vilket inte är helt lätt och tar en sabla tid.

Men humoristiskt Turnbased Tactical som åtminstone fick mig att dra på smilbanden mer än en gång ^^

Hittar man det på rea är det ett givet köp \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Blev precis klar med Mass Effect 3 efter totalt 49 timmar. Lite som med Mass Effect 2 så var det här spelet bättre än jag minns det, och mycket MYCKET längre. Jag kom ihåg att trean var det spelet jag ägnade minst tid i. Beror förmodligen på att jag kört på med all DLC denna gång. Spelets gameplay är lika kul (om inte bättre) än jag minns. Spelets handling har många av de bästa och mest känslosamma stunderna i trilogin. All DLC (särskilt Citadel) förstärker bara detta. Jag ska inte ljuga, slutet gjorde mig tårögd, även om det fortfarande är rätt så "meh".

Tror ettan är fortfarnade min favorit i trilogin, men OUFF vad jag älskar trean. Nu ska jag inte spela ett RPG på ett tag. Ska nog njuta av solen lite grann hahah

Permalänk
Avstängd

Har inte velat spela om Mass Effect har alltid trott de skulle va sämre. Gameplay var ju riktigt dåligt redan när det släpptes man spelade dem för såpoperan som var helt oslagbar :D. Undrar hur bra det skulle göra sig i VR. Känns som man kunde ha riktigt kul där.

Ettan skulle jag nog aldrig spela om de bättrade sig med uppföljarna

Med Andromeda fixade de gameplayet men såpoperan fick stryka på foten tyvärr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Blev precis klar med Mass Effect 3 efter totalt 49 timmar. Lite som med Mass Effect 2 så var det här spelet bättre än jag minns det, och mycket MYCKET längre. Jag kom ihåg att trean var det spelet jag ägnade minst tid i. Beror förmodligen på att jag kört på med all DLC denna gång. Spelets gameplay är lika kul (om inte bättre) än jag minns. Spelets handling har många av de bästa och mest känslosamma stunderna i trilogin. All DLC (särskilt Citadel) förstärker bara detta. Jag ska inte ljuga, slutet gjorde mig tårögd, även om det fortfarande är rätt så "meh".

Tror ettan är fortfarnade min favorit i trilogin, men OUFF vad jag älskar trean. Nu ska jag inte spela ett RPG på ett tag. Ska nog njuta av solen lite grann hahah

Ja, jag tror vi är ganska eniga om ordningen/favoriseringen. Ettan är favoriten för mig, trots att själva striderna/kontrollerna är svagast i hela serien. Men storyn och karaktärerna m.m. väger upp det. Tvåan förbättrar striderna m.m. en del, men känns tidvis lite grand som en transportsträcka mellan ettan och trean, utan att vara direkt dålig, men helt klart lite svagare än de andra två, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Shadows, 8 av 10

Tänkte börja med Ghost of tsushima men känner att jag behöver en paus från japanska shrines och tempel nu

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Libra-75:

Ja, jag tror vi är ganska eniga om ordningen/favoriseringen. Ettan är favoriten för mig, trots att själva striderna/kontrollerna är svagast i hela serien. Men storyn och karaktärerna m.m. väger upp det. Tvåan förbättrar striderna m.m. en del, men känns tidvis lite grand som en transportsträcka mellan ettan och trean, utan att vara direkt dålig, men helt klart lite svagare än de andra två, tycker jag.

Lite så. Alla tre spelen är jättebra på sina sätt men ettan har någon slags charm till sig som de andra två inte har. Framför allt är det det spelet i trilogin som känns mest som ett klassiskt sci-fi-äventyr, tack vare all mystik och speciella frågeställningar. De andra två spelen har det också men de känns mer som action-äventyr snarare än sci-fi, om det låter rimligt hahah

Permalänk
Medlem

Avowed via Game Pass. Kunde ha spelat day-1 men för mycket kom i vägen och tur var det. Klagomålen på dålig grafik, buggar och annat märkte jag inte alls av när jag väl startade.

Det är inte ett äkta open-world spel utan istället används stora välgjorda kartor att utforska. Som magiker är striderna rätt roliga då man kan kombinera magin (is, vatten, lyfta, eld, osv) och få till en del effekter. Testade lite andra vapen och en musketman hade nog även det varit roligt. Jag har tyvärr dille på att se/läsa/uppgradera allt så det tog (för?) lång tid att spela genom och upprepningen av fiender blev tydlig. En del moraliska dilemman på vägen även om det mest kändes lite väl tillrättalagt. Inga romance options konstigt nog. Sammanfattningen (i stil med Fallout 1) i slutet kändes klen och var lite av ett antiklimax.

Plockas det upp på rea eller Game Pass så är det klart värt 4 trollkarlar av 5.

Permalänk
Medlem

Half-life extended demo.
Ca 2 timmar första vändan och då skippade jag o leta efter secrets o easter eggs för det mesta.
Trevlig mod till half-life än så länge.

https://www.moddb.com/mods/half-life-extended

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Disney Epic Mickey: Rebrushed
Spelade precis klart detta. Klarade aldrig riktigt alla uppdrag för förstod inte upplägget till 100 % de första två timmarna av spelet. Efter det gjorde jag allt.

Ger spelet 3/5 i betyg. Artigt litet spel för Nintendo Switch som tog mig 22 timmar att spela igenom.

Permalänk
Medlem

Forza Motorsport 6 (Xbox One)

Man kanske inte kan säga att man "klarat" ett spel som fortsätter i all evighet men;
100% "klarat".
Äger alla bilar.
Full Affinity på samtliga märken.
Expert difficulty level var vad jag mäktade med... men en handkontroll.

Rätt trevlig arkadracing, men letar man efter simulatorer och liknande är Forza definitivt uteslutet då AI'n är på tok för bedrövlig som aktivt försöker "vända dig/köra dig av banan" eller helt sonika krascha in i dig bakifrån i full fart. Rätt ofta "ser de inte ens att andra bilar finns" utan kör som om de vore ensamma. Ett alternativt namn till detta borde vara "Survive the first 2 corners"
(Det är mer stockcar oavsett biltyper/race de 2 första kurvorna)

Finns även ett par buggar här och där, vissa banor och ställen t ex så tappar bilen plötsligt all kraft och/eller autobromsar oavsett inställningar. Eller om den bästa/ledande föraren (de är rangordnade och det sker sällan något som ändrar på hur de avslutar racen) blir tryckt av banan etc... så blir plötsligt förare "nr 2" sinnessjukt "snabb" oavsett svårighetsnivå du kör på.

Och den förbannade utvecklaren som tyckte att: Hey, låt dem köra Nürburgring med F1 bilar! Med vår AI kan de få gråta sig till sömns i sina försök att köra om på den banan! Blir inte bättre av att samtliga bilar bakom dig i starten kommer i full fart och kraschar rakt in i dig bakifrån och det finns inte speciellt mycket man kan göra åt saken då det är kort väg upp och "fältet är samlat". En annan lite irriterande sak är att "de i topp" alltid är snabbare ut ur kurvorna än vad du är, oavsett hur de tar kurvorna, de kan komma på sneställ och ändå skjutas iväg som ur en kanon. Det är väl det främsta "klagomålet", hur dåligt det är kodat med "AI förarna"... de tycks ha en specifik tid förutbestämt de ska klara en bana på.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal