Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Lånar tråden. Är ute efter VR till PC som ska användas till steamspel, kanske också test i Unity och Unreal Engine i framtiden? Vilket är det billigaste man kan köpa och som funkar hyffsat? Har en budget på 3K?

Alltså ett beg Quest 2 funkar ju dugligt OM man kan leva med linserna. Sålänge man inte sett hur grönt gräset är på andra sidan med Quest 3 så duger det som instegsport.

Permalänk
Medlem

Quest 3 har ju samma mellanmjölks problem. Oculus cv1 fungerar men det är väl ganska nära gränsen med brutal screendoor ovanpå den låga upplösningen. Men beror massor på vad du lirar. Ju längre renderingavstånd där du måste se skarpt ju tuffare. Flygsimulatorer, racingsimulatorer är där jag blir mer kräsen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Alltså ett beg Quest 2 funkar ju dugligt OM man kan leva med linserna. Sålänge man inte sett hur grönt gräset är på andra sidan med Quest 3 så duger det som instegsport.

Om jag höjer budgeten till 4k finns det möjlighet att få nytt då och inte begagnat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Om jag höjer budgeten till 4k finns det möjlighet att få nytt då och inte begagnat?

Q2 säljs mig veterligen inte längre. Beg 3a kanske du kan få för 4.5k?

Permalänk
Medlem

Går kanske pico att få tag på för de pengarna?
Och PSVR2 ska ju gå ner i pris nu i närtid verkar det som. Tror inte den kommer ner i de pengarna dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Q2 säljs mig veterligen inte längre. Beg 3a kanske du kan få för 4.5k?

Kan man inte få något nytt för 4K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Inte quest 3 nej. Lägsta ngnsin är väl 4.5k under ngn suprtkort kampanj, annars runt 6k i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Quest 3S:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13791506
(är väl typ en upphottad tvåa?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rgztr0m:

Lånar tråden. Är ute efter VR till PC som ska användas till steamspel, kanske också test i Unity och Unreal Engine i framtiden? Vilket är det billigaste man kan köpa och som funkar hyffsat? Har en budget på 3K?

HTC Vive Pro kan man hitta beg om man är lite på, här är en för 3.5k med wireless. (Inte min )
https://www.blocket.se/annons/kronoberg/htc_vive_pro_kit_vr_h...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

Vill du ha fint ex beg Reverb G2 så har jag ett du kan få köpa.

Permalänk
Medlem

Om det är nytt VR-headset du ska ha så är Meta Quest3S det billigaste
https://www.meta.com/se/quest/quest-3s/
4090 från Meta för 128GB varianten.

Man får dock räkna med att man behöver köpa antingen nått officiellt elite-strap eller 3eparts för det som medföljer är inte trevligt att använda längre stunder (tycker dom flesta).

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Grabben önskar sig en VR headset som present

Han har en relativt modern bra dator(7800x3D och 7800XT), det enda jag kommer på är att jag skulle vilja spela HL Alyx.

Det han nämnde är Meta Quest 3 och jag funderar över om det finns andra alternativ i typ samma prisklass som är bättre eller om man ska köra på MQ3?

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurand:

Han har en relativt modern bra dator(7800x3D och 7800XT), det enda jag kommer på är att jag skulle vilja spela HL Alyx.

Det han nämnde är Meta Quest 3 och jag funderar över om det finns andra alternativ i typ samma prisklass som är bättre eller om man ska köra på MQ3?

Quest 3 är kanske bästa du kan får för pengarna i förhållande till vad man får.
Quest 3S finns ju också som är ännu billigare men du får ett VR-headset som motsvarar en Quest 2 men med samma SoC och MR kompatibilitet som Quest 3.

Däremot får man räkna med att man måste köpa nån form av "headstrap" för den som ingår är inget som dom flesta vill ha på sig mer än 20minuter.
Batteriet räcker sen också bara upp till ca 2 timmar så det kan vara läge att köpa en separat powerbank eller ett headstrap som har extra batteri inbyggt.
Metas officiella Elite straps finns men dom får man betala premium, finns billigare på amazon tex bara "googla".

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurand:

Tjenare, roligt att ni överväger att köpa ett VR!

Meta Quest är nog absolut populärast och det bästa när det kommer till spel, bland ett fåtal stycken alternativ. Jag har ett Meta Quest 2 och är jättenöjd med det men om du letar efter ett bra VR och vill betala för ett så rekommenderar jag verkligen Meta Quest 3. Har hört mycket bra om det.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av squibgob:

Tjenare, roligt att ni överväger att köpa ett VR!

Meta Quest är nog absolut populärast och det bästa när det kommer till spel, bland ett fåtal stycken alternativ. Jag har ett Meta Quest 2 och är jättenöjd med det men om du letar efter ett bra VR och vill betala för ett så rekommenderar jag verkligen Meta Quest 3. Har hört mycket bra om det.

Lycka till

Tack

Ja, det blir en MQ3 efter lite forskning men i slutändan har alla hans kompisar en MQ av något slag och spelar spel från meta store så det blir enklare så.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en Quest 3 baserat på info i denna tråd, och att jag kunde köpa via jobbet och löneavdrag

Väldigt nöjd hittills, nu ska jag bara fixa en dedikerad router att kunna köra bättre PCVR utan vare sig kablar eller artefakter.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurand:

HL Alyx ska du absolut spela, jag blir nästan avundsjuk på dig som har det kvar.
Se till att du har lite yta att röra dig på också så att du kan gå fram och kika runt hörn och plocka upp saker från golvet osv "på riktigt" och inte bara hoppa runt via knapparna. Det ger lite extra inlevelse.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt Bigscreen Beyond 2? Ser väldigt spännande ut.ä, och äntligen något som lockar mig iväg från Index.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

Någon som beställt Bigscreen Beyond 2? Ser väldigt spännande ut.ä, och äntligen något som lockar mig iväg från Index.

Också mycket intresserad om någon har feedback. Nästan så jag beställde ett själv när de öppnade för beställning.

Dock 75Hz och de lät lite tveksamma ifall deras eye-tracking skulle klara foveated rendering, finns knappt i applikationer/spel ändå men man vill ju ha något som håller ett tag ifall det kostar ca 20k.

Även med dessa småsaker så känns det som det bästa som finns just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borix:

Också mycket intresserad om någon har feedback. Nästan så jag beställde ett själv när de öppnade för beställning.

Dock 75Hz och de lät lite tveksamma ifall deras eye-tracking skulle klara foveated rendering, finns knappt i applikationer/spel ändå men man vill ju ha något som håller ett tag ifall det kostar ca 20k.

Även med dessa småsaker så känns det som det bästa som finns just nu.

Meganex superlight 8k finns samt pimax Crystal super. Bara pimax som gäller för dynamic foveated rendering skulle jag tro men jag kan då köra dcs och fs utan med 5080.

Tror nog 75 hz räcker långt egentligen. 72 hz läge är på g till meganex får se hur det fungerar. Oled panelerna presterar bra i låga fps.

skulle nog satsa på 4k paneler om du vill ha något som håller ett tag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x