Permalänk
Medlem

Värt att notera avseende Well-Deserved Reward,

Det står rätt? eller antagligen galet i texten på sidan som länken hänvisar till om Well-Deserved Reward retroaktivt för 2023, för där ser det ut som om man måste göra det innan 30/11.

Men om man tittar på deras kalender "HIGHLIGHTS OF THE WEEK" vad som pågår och kommande så står det att möjligheten är t.o.m. 4/12, se nedan.
(värt att göra/få om man nu råkat missat)
https://worldoftanks.eu/

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Hur gick det alla, "Jul blyga"?
(kanske ensam om att spendera )

Ska man köpa lite (OBS! åsikt), så satsa på öppna "Jason's assigments" så fort som möjligt, dvs. kredit bonus och man behöver "Lunar-Warm Amber" samt "Magic-Meteoric Iron" för detta.
Att uppgradera Hunden är helt bortkastat (japp dum och testade), sex säckar förra året och tre nu och ingen chans som jag se det att få tillbaka utgiften i "gåvor" där.

Shoppade själv 80 mix-lådor paketet som blev 83 till slut.
Fick alla "små tanks'ar" samt 3 av de större och kunde öppna alla 20 Jason med lite meck för max kredit bonus.

I de första få lådorna fick jag 2 "stora", så att det när allt var klar så saknades 3 lådor för att få ytterligare en stor tank garanterat så därav 3 ytterligare lådor, dvs. oavsett innehåll värt det för krediter om jag säljer den.

Totalen med innehåll var mycket god behållning för spenderade slantar.

I ordning,
Toro (verkar suga vad jag tittat på YT).
DZT-159 (ser ut att kunna vara bästa av årets efter att kikat på YT)
Vz. 68 Squall (ointressant, så vet inte hur den verkar)

Som jag skrivit tidigare i tråden kör jag mestadels smått, men ska nog trots allt prova lite DZT-159.

Gårdagen var en av de sämsta resultaten för mig på länge i spelet, men det är så det brukar se ut vid högtider/event som jag ser det, så misströstar inte så mycket.

Startade igår projekt för att se vad jag max kan dra in på olika tanks'ar i krediter av det jag kör, mindre än jag trodde (brukar inte kolla så noga annars) men beror nog på att jag inte sparar på reparationer osv. i spelet, ska testa och trimma lite där och att det gick skit igår beror delvis på att jag i "spar-projektet" i stort inte sköt något guld alls ihop med att en del premium tanks'ar verkligen har dålig pen, en hel del dock inte alls illa med standard ammunition.

Glad Tank'sing På er!

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Drog på mig spenderbyxorna och shoppade lös. Helt ok utdelning. DZ-159 och Contradictious är helt klart de intressantaste vagnarna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Drog på mig spenderbyxorna och shoppade lös. Helt ok utdelning. DZ-159 och Contradictious är helt klart de intressantaste vagnarna
<Uppladdad bildlänk>

Ja det ser ut som om du fick ett bra värde mot normalkostnad för den pengen, fördelen med fler lådor är att man får fler och fler guldkompensation för de premium man redan fått, syns rätt väl på din "guldhög"

Visa signatur

Permalänk

Hmm, är det bara jag som inte kan hitta T3E2 Medium Tank som man fick som första belöning nu under jul eventet?
Har gått igenom hela garaget men den verkar vara på vift...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Ja det ser ut som om du fick ett bra värde mot normalkostnad för den pengen, fördelen med fler lådor är att man får fler och fler guldkompensation för de premium man redan fått, syns rätt väl på din "guldhög"

Så är det absolut. Första året jag köpte så pass många lådor, men nu har jag guld för ett tag framöver

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Avinstallerade WoT för ett par månader sedan då jag tycker att det bara går utför. Obalanserad matchmaking med matcher som är avgjorda innan du ens hunnit i position och bara mer och mer pay to win. Wargaming måste vara en av de girigaste gamingföretagen därute. Installerade det dock nu lagom till jul igen då Holiday Ops blivit en del av julen för mig. Dock är alla problemen kvar om inte värre så insåg snabbt att jag faktiskt är färdig med World of Tanks. Gör mig lite "ledsen" inombords för jag har spelat sen Open beta. Men nu är det nog över.

Avundas er alla som fortfarande har kul med spelet, happy tanking.

Br J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Avinstallerade WoT för ett par månader sedan då jag tycker att det bara går utför. Obalanserad matchmaking med matcher som är avgjorda innan du ens hunnit i position och bara mer och mer pay to win. Wargaming måste vara en av de girigaste gamingföretagen därute. Installerade det dock nu lagom till jul igen då Holiday Ops blivit en del av julen för mig. Dock är alla problemen kvar om inte värre så insåg snabbt att jag faktiskt är färdig med World of Tanks. Gör mig lite "ledsen" inombords för jag har spelat sen Open beta. Men nu är det nog över.

Avundas er alla som fortfarande har kul med spelet, happy tanking.

Br J

Som du skrev så håller jag fullständigt med om att WoT blir mer och mer frustrerande för vart år, men Jul och Holiday Ops har ändå varit ett guldkorn, men känns i år mer "svårjobbat" än vanligt.

Mina egna observationer.

Visst handlar det om att tjäna pengar, men det börjar faktiskt bli lite löjligt nu.

Why I've been HATING World of Tanks (WG RIGGING MAPS -QuickyBaby)

Kart-rotations styrning emot de kartor som har kortast speltid, se videon ovan för stöd för denna åsikt.

En del tanks med löjligt hög dmg och många "auto-loader's" för att snabbt ta ned HP polen och snabbast möjligt avsluta ronden så att nästa ska börja till att spendera sitt guld och krediter.
Guld-ammo som har en högre skotthastighet som blir ett "måste" för att kunna hinna träffa de numera löjligt snabba hjulade tanksen eller för all del de i storlek knappt synliga som minimala ELC'n som swishar runt, det spammas friskt för att hinna försöka få in en träff innan den tar död på dig bakifrån och har hunnit upptäckt större delen av laget så att det raskt ömsesidigt kan skjutas bort stora delar av HP polen direkt från start.

Nu under Holiday Ops 2024 så har jag så här långt aldrig haft fler "blowout's" och korta matcher jämfört med tidigare år, och "vill" man verkligen optimera för sämsta möjliga chans så passar man på att aktivera några av sina "personal-reserves" och samtidigt försöker köra en premium tank :), något som ger ordet SM en helt ny mening

Kika på mig hur det ser ut så här långt i december under Holiday Ops 2024
(ja, ja ursäkta klagan och jämmer )
https://tomato.gg/stats/cb99-508016783/EU

Verkligen skittråkigt då jag precis som du gillar spelet, men har nu själv gett upp att försöka vidmakthålla någon WR, men hoppades ändå att man kunde få några fler matcher utan totala överkörningar, iofs. kanske? nog kul för laget som farmar HP men mindre kul för de överkörda.

Brukar själv köra rätt aggressivt men har nu som Pavlo's Hund blivit så pass nedtryckt i skorna att man för tillfället istället hänger i baslinjen utan att försöka spela mer konstruktivt vilket leder till än kortare matcher och ännu fler överkörningar.

Kanske det hela är en "förädling" av spelarbasen till att mest gulla ihop nöjda "valar" som senare (nu redan?) får slåss mot "lagom" svåra bot's, men blir det ens roligt för "valarna" i längden? Klart är ändå som jag ser det att WoT idag är rätt långt ifrån tidigare årgångar av WoT upplevelsemässigt.

Nu hoppas jag att det går betydligt bättre för er och att ni har mer skoj än jag med en bättre upplevelse, och visst är det frivilligt att spela men jag undrar om Wargaming's strategi verkligen kommer att löna sig i längden? Iofs. tyder väl deras vinster på motsatsen, men hur mycket ytterligare "inkomsttrimning" tål spelarbasen?

Det är som jag ser det lätt att förstå varför de stängde ned deras forum med åratals poster av "desperata spelare" som påpekat mycket av detta i en fast tråd om mm, en tråd som de med jämna mellanrum tömde när den växt sig för stor, nu finns inget bra "ventilera" ställe längre som är ett bör/måste? i detta spel.

Tidigare kunde jag ändå vända lägre tier matcher själv, men nu har bot's blivit så bra att även detta fungerar allt mer sällan och jag har de sämsta resultaten någonsin, kan förstås också endast bero på skräp bakom tangentbordet

Men deras inkomster ser ändå lysande ut, så att tappa lite spelare lär de väl knappas märka
https://www.zippia.com/wargaming-careers-44018/revenue/#

Och japp,
Ganska dum i huvudet som shoppade lite mer än förra året som ändå var väldigt återhållsamt.

Jag tycker Claus Kellerman som jag tycker har en lite underfundig humor rätt väl summerar läget utifrån hur jag numera själv ser spelet i videon ovan.

Försöker väl göra den dmg som fortfarande går under dessa omständigheter, men orka efter Jul'en, grabben som spelade en hel del innan har som du helt gett upp sedan något år tillbaka och ids inte ens logga in för gratis prylarna för "lång och trogen tjänst".

En "terapi" post som får landa här i brist på deras egna forum som de som sagt stängt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ack ja, någon som kommer ihåg Stalingrad?
Inga korridorer, öppen karta och sällan någon 5 minuters rond.
Kartan finns tydligen fortfarande, se och njut men inte för oss i den västra delen av världen.
Gameplay på Stalingrad ca 4,5 minuter in i videon efter genomomgången av Stridsvagnen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går det med "kredit-samlandet"?
Jag har själv som jag skrev försökt att optimera inkomst och i vart fall för tillfället lagt wr% åt sidan.

Det jag skrev innan om att köra premium tank med "credit boost" ihop med "personal reservs" märks, men är det vid något tillfälle som premium tank och personal reserv i form av boostade crediter ska användas som jag ser det så är det nu.

Så det är vad jag själv sysslat med ihop med att trimma ned onödigt gojs som kostar, så i stort var match personal reserv för credit boost och iofs. boost i övrigt när jag kört, för inte under någon period ger dessa mer klirr än under Holiday Ops om man sett till att man uppnått 50% credit boost via Jason.

Köpte en SU130PM som säkert var roligare förr innan kulspruta tanksen glatt jagar de på banan med toapapper pansar och med storlek "mindre hus", men kör på med den då den ändå ger hyggligt med krediter, men att få några "stjärnor" med vad som återfinns i spelet känns avlägset, men krediter ger den trots allt.

Har ändå rätt kul i spelet trots allt just nu när jag kollar inkomster i slutet av dagen och kopplat bort trist "julmaking" i kombo med premium och personal reservs som jag hade en rejäl hög av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En resa genom Tier 1-10, en "analys" av Claus Kellerman.

Claus Kellerman gjorde följande "analys" av spelet och går nedan igenom en Tier i taget av de 10 nivåerna utifrån som han ser det efter ett mångårigt spelande.

Smaken är som baken,
Men personligen tycker jag han är väldigt rolig, påläst och underfundig. Skrattade gott och igenkännande många gånger, jag har själv spelat spelet till och från sedan 2013.

Trots viss "vinkling?" så innehåller flera avsnitt riktigt bra och användbar information om både val av tanks, spelfunktionalitet samt taktik i spelet, serverat med hans humor som säkerligen inte roar alla men i vart fall mig. I avsnitten Tier 9-10 så är innehållet av en mer filosofisk karaktär.

Och ja, jag har själv sett alla 10 avsnitten.

Tier 01 - Silly Little Noob,
https://www.youtube.com/watch?v=Rmw_aJSGy50

Tier 02 - Becoming An A**hole,
https://www.youtube.com/watch?v=VoxiWzOZ1xc

Tier 03 - Learning To Pay To Win,
https://www.youtube.com/watch?v=c9jJUgpU7jU

Tier 04 - Reaching The Fork In The Road,
https://www.youtube.com/watch?v=wLgRXNvIYN4

Tier 05 - Is Balanced Comrade Da Da,
https://www.youtube.com/watch?v=BMLNRi2IZY0

Tier 06 - The Most Comfy Tier To Play,
https://www.youtube.com/watch?v=PCGAIDQz3Xo

Tier 07 - Everyone Wants The Iconic Tanks,
https://www.youtube.com/watch?v=aygWLduOAAM

Tier 08 - When WarGaming Cashes In,
https://www.youtube.com/watch?v=OZztokOC2Fo

Tier 09 - The Best Higher Tier,
https://www.youtube.com/watch?v=TXxvFqzLA5E

Tier 10 - This is The END!,
https://www.youtube.com/watch?v=8O37HzMEbfk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra tips i andra matchen ca 6 min 30 sekunder in i videon nedan.

Simple Tip To Make You Better
https://www.youtube.com/watch?v=FvfK5lUAkA8

Och i det sammanhanget så påminner jag om den här ypperliga videon som bara är ett måste avseende inställningar i spelet.

MUST KNOW Settings for World of Tanks in 2024 - Ultimate Settings Guide

Ex.vis
11:10 Server Reticle
25:03 Aiming Reticle

Och mycket, mycket mer.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

WoT var länge mitt favoritspel i multiplayer, men jag valde att lägga det åt sidan när artillery gång på gång fick bli hackkyckling i balansuppdateringar. Hur står det till i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

WoT var länge mitt favoritspel i multiplayer, men jag valde att lägga det åt sidan när artillery gång på gång fick bli hackkyckling i balansuppdateringar. Hur står det till i dagsläget?

Ja dom finns ju kvar och är hemskt jobbiga när man blir utsatt för dom. Men jag tycker inte de är ett så stort problem.

De har gjort om hur HE fungerar och jag tror de flesta gillar det. Sen finns nu en rad nya "crew skills" som faktiskt gör arty trevligare att spela.

Det jag stör mig mest på i spelet nu är matchmaking (eller vad det faktiskt är som gör det). Det känns som att antingen förlorar man med 2-15 eller så vinner man med 15-2. Matcherna ska gå så himla snabbt å det lag som är aggressivast vinner oftast. Sällan det blir utdragna matcher (beror givetvis på banan)

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

World of Tanks Servrar

Lite intressant om WoT's servrar.

Om man kikar på den ryska sidan nedan så har EU2 i stort konstant fler spelare än EU1, jag antar att "auto" påslaget i server valet av någon anledning styr fler spelare dit.

Rysk omfattande serverstatistik sida,
(användes på egen risk, men väldokumenterad för vad det kan vara värt)

Dold text

Så var ligger då EU1, EU2, EU3, EU4 rent fysikaliskt?

Ja sidan nedan ger ett bra svar på placering av de flesta servrarna utom EU3 och EU4.

Game Servers,
https://wiki.wargaming.net/pl/Servers

EU3 och EU4s placering och "tillkomst" ges i nyheten nedan från WG under FAQ delen av posten.

Operations Update: Transfer Opportunities for Players from CIS to the EU Realm,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/wot-operations-u...

Citat:

FAQ
Where will the new servers be located?
EU 3 will be in Luxembourg and is recommended for players located in Ukraine and Western Europe.
EU 4 will be in Kazakhstan and is recommended for players located in Central Asia.

Och att EU3 har en stor del Ukrainska spelare märks fort i chatten (mycket är ej på engelska) de få ggr. jag spelat på den servern.

Så sammanfattat,
EU1 - Bavaria, Germany
EU2 - Amsterdam, Netherlands
EU3 - Luxembourg
EU4 - Kazakhstan

Själv så har jag EU1 hårt som gett bäst ping och "frihet" från lag, men även provat de andra då det varit störningar av något slag.

Stavning.
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Lite intressant om WoT's servrar.

Om man kikar på den ryska sidan nedan så har EU2 i stort konstant fler spelare än EU1, jag antar att "auto" påslaget i server valet av någon anledning styr fler spelare dit.

Rysk omfattande serverstatistik sida,
(användes på egen risk, men väldokumenterad för vad det kan vara värt)

Dold text

Så var ligger då EU1, EU2, EU3, EU4 rent fysikaliskt?

Ja sidan nedan ger ett bra svar på placering av de flesta servrarna utom EU3 och EU4.

Game Servers,
https://wiki.wargaming.net/pl/Servers

EU3 och EU4s placering och "tillkomst" ges i nyheten nedan från WG under FAQ delen av posten.

Operations Update: Transfer Opportunities for Players from CIS to the EU Realm,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/wot-operations-u...

Och att EU3 har en stor del Ukrainska spelare märks fort i chatten (mycket är ej på engelska) de få ggr. jag spelat på den servern.

Så sammanfattat,
EU1 - Bavaria, Germany
EU2 - Amsterdam, Netherlands
EU3 - Luxembourg
EU4 - Kazakhstan

Själv så har jag EU1 hårt som gett bäst ping och "frihet" från lag, men även provat de andra då det varit störningar av något slag.

Jag kör oftast på EU1, men eventen, som Frontlines är ju bara på EU2, så många byter väl till den då och stannar där sen. Vet inte hur det är med Onslought, om den ligger på flera eller så.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Vad krävs för Ace-tanker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

<Uppladdad bildlänk>

1490 bas-xp verkar det som. Hur mycket hade du?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Som någon som aldrig kört World of Tanks förr, men är van vid Multiplayer-spel, är World of Tanks värt ett försök?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Som någon som aldrig kört World of Tanks förr, men är van vid Multiplayer-spel, är World of Tanks värt ett försök?

Nja, WoT har utvecklats lite väl mycket åt pay to win hållet. Men absolut, man kan ha väldigt kul i spelet, gärna med ett gäng kompisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Vad vet du om spelet nu, som gör att du funderar på det?
Hur många timmar har du över
Jämför man med för 10 år sedan då allting var mycket långsammare och då var det viktigt hur man vinklade sin heavy tank i strid, nu kör rallybilar(light tank) i hög fart genom kartan i dubbla hastigheten eller så är de helt osynliga och det är väldigt viktigt att veta var man ska stå och inte bör stå, det här är ju olika på varje karta också.
Det kan vara bra att sikta in sig på en specifik stil och tank innan man börjar, då det tar många matcher innan den känns okej med uppgraderingar och besättning.

Sen bör man om man ska spela köra genom en rekrytering om det fortfarande finns kvar, eller/och hitta koder att aktivera som ger plus utan att man behöver betala något till en början
https://worldoftanks.eu/en/content/docs/referral-program-regu...

Youtube video: How to get Premium Tanks for FREE in World of Tanks https://youtu.be/OCX6f-1fxJQ

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Jag spelar typ hela tiden men vet inte om jag rekommendera det till en ny spelare. Får bli ett nja.

Du får nog vara beredd på att det inte är speciellt kul i början och också vara beredd på att lägga rätt många timmar innan det blir roligt. Och även om du lagt rätt många timmar är det inte alltid kul.

Varför?

Du börjar på tier 1 (eller ja, det gör man inte längre, man kan göra lite missions och komma till typ tier 3 eller 4 med en gång). Du börjar som stock (dvs. du har sämre kanon, motor etc.) som du måste spela ett tag för att uppgradera dessa. Du har inga uppgraderade besättningar (vilket är ett stort problem) och du har kanske ingen equipment alls för det måste du spela ihop (vilket är negativt). Du kan inte banorna (vilket är ett stort minus). Det finns också flera hundra olika stridsvagnar som har olika weak-spots man måste lära sig (även om det i allmänhet är lower-platen man siktar på eller kupolen på tornet). Sen är det matchmakingen som är +/- 2 tier. Vilket innebär att man ibland är top-tier och möter sämre vagnar och ibland möter bättre vagnar.

Jag kan inte tänka mig att det är speciellt kul att vara en ny spelare i en tier 6 heavy och möta en fullt uppgraderad tier 8 heavy.

Jag kan inte heller tänka mig att det är speciellt kul att spela en TD eller light utan bra besättning och bli outspottad av någon med fullt uppgraderad besättning och equipment (Outspottad? undrar du vad det är. Alla vagnar har ett camo-värde och en viewrange, dessa kan delvis uppgraderas vilket innebär att när man är ny kommer man många gånger bli dödad av stridsvagnar man inte kan se).

Man kan ju undra varför jag spelar det om jag tycker som jag gör. Men det är för att jag har alla vagnar maxuppgraderade, maxuppgraderade besättningar, maxuppgraderade equipment och spelat alla banor tusentals gånger. Jag brukar ligga på mellan 7500-8500 WTR (vilket inte säger dig något men typ bättre än 95% av spelarbasen) och runt 10000 en bra dag. När jag spelade CS har jag en kill/death ratio på typ 0,7-0,8 vilken inte är så bra. Spelar jag PUBG har jag typ 2-3 kills en bra match (dvs. jag är inte bra). När jag spelade Dota hade jag 2500-2700 MMR (dvs. inte bra).

Så jag spelar det för att det är ett av få multiplayer spel jag är någorlunda bra på. (Och så är det åldern, jag har inte samma reaktionstid som en 15-åring i CS, i World of Tanks har alla stridsvaganar en aim-time, vilket innebär att det tar någon sekund att sikta in sig).

Sen är det ju free to play så det kostar ju inget att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Jag har en polare som började spela för ett år sen, han spelade själv först och höll på att ge upp direkt, men sen när jag spelade med han i plutoon så gick det bättre, och han spelar än, har 2-3 Tier 10 nu.

Det som nog är värst för nybörjare än att man måste spela tier 1-5 ganska länge och där är det KAOS, man kan inte direkt lära sig mappstrategier utan alla bara åker runt jolo, det finn 50k match-spelare som och runt och paddar sina stats mm.

När han fick några tier 6-7-8 så började han gilla spelet, speciellt vissa events som Frontlines mm.

Så, OM du ska börja spela det, kolla om du har nån polare som redan kan det som kan spela med dig, då får du lite utb samtidigt i spelet.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

<Uppladdad bildlänk>

Bra att ha länkar.

Vad som behövs just nu för att "Ace'a a tank"
https://tomato.gg/mastery/EU

Vad som behövs just nu för "Marks of Excellence"
https://tomato.gg/moe/EU

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Utan tvekan värt det, det går alldeles utmärkt att vara "f2p", jag har kört på det sedan Betan och inte betalat en enda krona. Det är även lättare än någonsin att snabbare komma upp i tiers med boosters och allehanda ting som finns nu. Meeeeen, tycker inte man behöver stressa då tier 10 inte alls "all what it is cranked up to be"... de är oftast samma shitshow som alla andra tiers. Det finns gott om roliga fighter och tanks i t ex tier 5-6. Och kör man f2p kan man spela en match här och där när man har tid, även om WG är experter på att skapa "fomo" med alla sina events etc.

Personligen föredrar jag Tier 9 och Tier 6... med tier 8 som uppstickare då jag har mina premium tanks där man fått gratis genom åren eller köpt för bonds.

Generellt till alla som läser:
Tips just nu om man har 8k bonds över är att skaffa 122TM för det, helt otroligt bra "deal" för en f2p för en ganska bra tier 8 premium tank trots allt. Och har man 15k bonds över känns ju the OG Deathstar given, loggade in enbart för att köpa både 122TM och Deathstar för bonds då jag kör på ett litet break just nu innan nya battlepass börjar ^^

Och är någon intresserad var jag med och skapade en kanal som heter "Happy Chat" som några av oss skapade (och skapas varje dag) när WG valde att plocka bort general chat. Sitter oftast ett gäng sköna och avslappnade individer där om man vill ha nån att snacka lite gojja med (Engelska)

Edit:
Annat tips är att använda https://skill4ltu.eu/ nu istället för tomato.gg... tycker personligen han (med team) gjort ett grymt bra jobb med sidan och all info man kan tänka sig finns där. Inklusive avancerade armor-models.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Jag tycker fortfarande att det är rätt skoj, men kör oftast lägre tier som fortfarande känns lite mer "jordnära", inte lika många "fantasimonster" och "racerbilar", rätt hygglig klass på med/motspelare då många emellanåt lugnar nerver och även fortsatt kör i de lägre tier'sen.

Tycker själv att de kartor som är i rotationen bäst passar för de tanks som återfinns i tier 5-7 (av 10) och då de tanksen ligger lite närmare verkligheten. Bra för mig är funktionen att slå av alla de färgglada skins'en och annat som man numera kan sätta på sina tanks för att endast se de som har historiskt riktiga camouflage mm. valt, något jag personligen tycker förstärker spelupplevelsen.

Som jag ser det är spelet både ett "Pay to Progress" spel för att hoppa över "tråkig" spelväg till tanks man vill ha och så få så kallade perks till sin besättning.

Mycket/det allra mesta? går att få utan att betala, men utan premium som ger lite extra krediter/match så får man tänka på hur man spelar/tier och vilka "extra" prylar man sätter på sin tanks som kostar och blir ett "Pay to Win" om man vill köra med dyrbare ammunition och lite extra i högre tier.

Hur duktig spelare du är avspeglar sig i spelets ekonomi.

WoT är det spel jag själv längst kört till och från under min "spelkarriär" och det får fortfarande pulsen att stiga till onyttiga höjder ibland.

Utvecklingen av deras betalningsmodell är jag väl inte helt nöjd med, men vi har alla en frivilja

Svårt att rekommendera eller inte, helt klart är att när reflexer avtar med åldern så drabbas man inte lika hårt i WoT och själv ihop med många andra mångåriga "veteraner" spelar fortfarande så det är väl en indikation. Är man en "stressad" typ och vill ha en spelupplevelse som ska gå i "180" så är det nog helt fel spel.

Spelet har en "fnulfaktor" att läsa om/mecka med konfigurationer och försöka få till tanks som man gillar och botanisera emellan klasser som har olika typ av spelsätt som tilltalar mig.

Det finns koder att leta upp som någon skrev för att få lite extra eller om någon inbjuder via rekommendation när man väl börjar ett nytt konto, och allra bäst/roligast (som vanligt) är det om du kan få någon/några att spela platoon med och få lite guidning till spelsätt och positioner och mekanik.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ikariwarrior:

Nja, WoT har utvecklats lite väl mycket åt pay to win hållet. Men absolut, man kan ha väldigt kul i spelet, gärna med ett gäng kompisar

Skrivet av Punnisher:

Vad vet du om spelet nu, som gör att du funderar på det?
Hur många timmar har du över
Jämför man med för 10 år sedan då allting var mycket långsammare och då var det viktigt hur man vinklade sin heavy tank i strid, nu kör rallybilar(light tank) i hög fart genom kartan i dubbla hastigheten eller så är de helt osynliga och det är väldigt viktigt att veta var man ska stå och inte bör stå, det här är ju olika på varje karta också.
Det kan vara bra att sikta in sig på en specifik stil och tank innan man börjar, då det tar många matcher innan den känns okej med uppgraderingar och besättning.

Sen bör man om man ska spela köra genom en rekrytering om det fortfarande finns kvar, eller/och hitta koder att aktivera som ger plus utan att man behöver betala något till en början
https://worldoftanks.eu/en/content/docs/referral-program-regu...

Youtube video: How to get Premium Tanks for FREE in World of Tanks https://youtu.be/OCX6f-1fxJQ

Skrivet av pekkasteele:

Jag har en polare som började spela för ett år sen, han spelade själv först och höll på att ge upp direkt, men sen när jag spelade med han i plutoon så gick det bättre, och han spelar än, har 2-3 Tier 10 nu.

Det som nog är värst för nybörjare än att man måste spela tier 1-5 ganska länge och där är det KAOS, man kan inte direkt lära sig mappstrategier utan alla bara åker runt jolo, det finn 50k match-spelare som och runt och paddar sina stats mm.

När han fick några tier 6-7-8 så började han gilla spelet, speciellt vissa events som Frontlines mm.

Så, OM du ska börja spela det, kolla om du har nån polare som redan kan det som kan spela med dig, då får du lite utb samtidigt i spelet.

Skrivet av Necrophor:

Utan tvekan värt det, det går alldeles utmärkt att vara "f2p", jag har kört på det sedan Betan och inte betalat en enda krona. Det är även lättare än någonsin att snabbare komma upp i tiers med boosters och allehanda ting som finns nu. Meeeeen, tycker inte man behöver stressa då tier 10 inte alls "all what it is cranked up to be"... de är oftast samma shitshow som alla andra tiers. Det finns gott om roliga fighter och tanks i t ex tier 5-6. Och kör man f2p kan man spela en match här och där när man har tid, även om WG är experter på att skapa "fomo" med alla sina events etc.

Personligen föredrar jag Tier 9 och Tier 6... med tier 8 som uppstickare då jag har mina premium tanks där man fått gratis genom åren eller köpt för bonds.

Generellt till alla som läser:
Tips just nu om man har 8k bonds över är att skaffa 122TM för det, helt otroligt bra "deal" för en f2p för en ganska bra tier 8 premium tank trots allt. Och har man 15k bonds över känns ju the OG Deathstar given, loggade in enbart för att köpa både 122TM och Deathstar för bonds då jag kör på ett litet break just nu innan nya battlepass börjar ^^

Och är någon intresserad var jag med och skapade en kanal som heter "Happy Chat" som några av oss skapade (och skapas varje dag) när WG valde att plocka bort general chat. Sitter oftast ett gäng sköna och avslappnade individer där om man vill ha nån att snacka lite gojja med (Engelska)

Edit:
Annat tips är att använda https://skill4ltu.eu/ nu istället för tomato.gg... tycker personligen han (med team) gjort ett grymt bra jobb med sidan och all info man kan tänka sig finns där. Inklusive avancerade armor-models.

Skrivet av cb99:

Jag tycker fortfarande att det är rätt skoj, men kör oftast lägre tier som fortfarande känns lite mer "jordnära", inte lika många "fantasimonster" och "racerbilar", rätt hygglig klass på med/motspelare då många emellanåt lugnar nerver och även fortsatt kör i de lägre tier'sen.

Tycker själv att de kartor som är i rotationen bäst passar för de tanks som återfinns i tier 5-7 (av 10) och då de tanksen ligger lite närmare verkligheten. Bra för mig är funktionen att slå av alla de färgglada skins'en och annat som man numera kan sätta på sina tanks för att endast se de som har historiskt riktiga camouflage mm. valt, något jag personligen tycker förstärker spelupplevelsen.

Som jag ser det är spelet både ett "Pay to Progress" spel för att hoppa över "tråkig" spelväg till tanks man vill ha och så få så kallade perks till sin besättning.

Mycket/det allra mesta? går att få utan att betala, men utan premium som ger lite extra krediter/match så får man tänka på hur man spelar/tier och vilka "extra" prylar man sätter på sin tanks som kostar och blir ett "Pay to Win" om man vill köra med dyrbare ammunition och lite extra i högre tier.

Hur duktig spelare du är avspeglar sig i spelets ekonomi.

WoT är det spel jag själv längst kört till och från under min "spelkarriär" och det får fortfarande pulsen att stiga till onyttiga höjder ibland.

Utvecklingen av deras betalningsmodell är jag väl inte helt nöjd med, men vi har alla en frivilja

Svårt att rekommendera eller inte, helt klart är att när reflexer avtar med åldern så drabbas man inte lika hårt i WoT och själv ihop med många andra mångåriga "veteraner" spelar fortfarande så det är väl en indikation. Är man en "stressad" typ och vill ha en spelupplevelse som ska gå i "180" så är det nog helt fel spel.

Spelet har en "fnulfaktor" att läsa om/mecka med konfigurationer och försöka få till tanks som man gillar och botanisera emellan klasser som har olika typ av spelsätt som tilltalar mig.

Det finns koder att leta upp som någon skrev för att få lite extra eller om någon inbjuder via rekommendation när man väl börjar ett nytt konto, och allra bäst/roligast (som vanligt) är det om du kan få någon/några att spela platoon med och få lite guidning till spelsätt och positioner och mekanik.

Blev många tips och förslag. Jag tackar alla! Men kul iallafall att få höra lite olika tankar. Låter i varje fall som att jag har mycket att tänka på i förväg, vad gäller att få tag på pansarvagnar och att kanske spela med en kompis. Jag får helt enkelt ge det ett försök i den nära framtiden och se vad jag tycker.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få mer Mentoring License än de tre man fick?

Tänkte man skulle kunna köpa dessa men det verkar inte gå.

Tänkte sen att det kanske var belöning i battlepasset men det verkar det inte heller vara.

Permalänk
Medlem

Körde lite "Shamrock" som faktiskt var lite skoj, pågår till 19/3.
Kostar inget, oavsett vad jag gjorde så blev det plus på krediter och ingen stats som stör

Avkastningen är att man kan köpa 2 lådor för "klövern" du får, samt 3x200 bonds som är värt lite för mig som kör randoms.
I progressen får man ytterligare tror det var 2x200 bonds.

Sedan kan man få ytterligare en lootlåda samt 180 klöver genom att logga in på den här sidan, som jag hade problem med att hitta själv: https://worldoftanks.eu/en/paint-it-green-event-2025/

Fick det lägsta? möjliga i mina 3 gratislådor.
1a 50.000 krediter och en premium dag
2a 50.000 krediter och en premium dag
3e 50.000 krediter och 3 premium dagar

Så körde ihop 3 gratis lådor och 200 bonds med klöver och 200 i progressen idag, tog inte så där jättelång stund.
Ska köra ihop de resterande 400 klöver bonds'en och 200 progress bonds'en imorgon tror jag.

Övrigt,
Just nu 50% till 17/3 på consumables/utrustning - Kudoz Devan för den informationen.

Visa signatur