World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

Laggar till för mig också även i Randoms precis när en fiende upptäcks. Har en ganska biffig dator....
Sen undrar jag om det är någon mer än jag som får en kraftig "lag spike", runt 250ping, precis i början av matchen? Händer varenda match tror jag.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Holiday Ops 2023!

Vinnie Jones joins World of Tanks for Holiday Ops!

All About Holiday Ops 2024

Winter Events in World of Tanks

Minutes to Master Holiday Ops: Don't Miss Any Rewards!

Dags igen
Spelat väldigt lite i år, men Julen är rätt kul så kommer att köra i vart fall den.

Samma i princip upplägg/funktion i Jul Garaget som i förra året.

Stora gratisboxar i kalender, är väl nytt.
Och vettigare grejor i "slot machine".

Info. från videos, har inte gjort anspråk på gratisprylar eller spelat någon match ännu.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Man är lite sugen på Tiger-Maus och Type 63, men vette tusan om man är villig att spendera på lådor för att ha en chans att loota någon av dem. Men det blir i alla fall att lira lite igen, bra läge att nöta till sig lite krediter och besättningsmedlemmar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Julen börjar bra. Lyckades 3 marka Charioteern. Tog bara 800 matcher. Lyckades också gå ner från 58 procent winratio till 55 procent på det försöket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Julen börjar bra. Lyckades 3 marka Charioteern. Tog bara 800 matcher. Lyckades också gå ner från 58 procent winratio till 55 procent på det försöket.

Får gratulera till det, Tummen Upp!

Riktigt skoj att spela lite igen, och julprylen är den bästa IMO, fastnade på tok för länge i både matcher och klicka runt i interfacet för att få häng igen.

Glöm inte att "claima" lång och trogen tjänst prylarna (klockan höger) som jag kom på rätt sent, var en hel del man fick, beror på antal år sedan du reggade kontot, trevlig och faktiskt spelbar 5a med riktigt snyggt skin.

Jycken har fyra nivåer på vad han ger nu som man kan låsa upp, jag har inte kollat men det känns "som en god affär" att göra det tror jag, slösade bort lite på det med tanke att det är var dag man får en massa extra under eventet, om tiden tillåter.

Tänker man pynta något så är väl från start nu en god ide för att få upp dekorationer och bonus, så tänkte i vart fall jag och slösade lite kontanter (julsnäll som man är) då jag inte ens hade någon premium men fick nu i lådorna premium dagar så dubbel "poäng" där.

Begrep inte vad som är effektivast att slösa sina kristaller på för att få extra bonus, om det är på Vince eller höja typ granen och det andra i nivå, orkade inte googla men kom en bit på väg idag med bonus biten.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Om man har 12k bonds över, är det värt köpa den där fv215b heavy tank ?

Permalänk
Medlem

Någon som kan haren "Christmas Village" som jag kan lägga till som friend för att få lite extra resources i julkampnjen? Inte tillräckligt social för att ha IRL vänner

Permalänk

Juleventet är bra tycker jag, och, köpte 11 lådor och fick en Tiger-Mous och GSORn och nån t2 tank, så var helt klart värt det. Sen köpte jag 11 till sonen men han fick bara en t5 tyvärr.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av dust79:

Någon som kan haren "Christmas Village" som jag kan lägga till som friend för att få lite extra resources i julkampnjen? Inte tillräckligt social för att ha IRL vänner

Heter "Camar" in-game, bara att lägga till om du vill claima lite extra

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Heter "Camar" in-game, bara att lägga till om du vill claima lite extra

Tack kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Begrep inte vad som är effektivast att slösa sina kristaller på för att få extra bonus, om det är på Vince eller höja typ granen och det andra i nivå, orkade inte googla men kom en bit på väg idag med bonus biten.

Bonus på crediter och övrigt är tydligen endast via Vince 20 uppdrag, dvs de blir tillgängliga efter "Julnivån" var 2? Så "Jula till det" något och satsa på uppdragen och ta resten med jul stämning och dess 10 nivåer med "payout" efter lär vara effektivast med bonus "stålar".

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dust79:

Någon som kan haren "Christmas Village" som jag kan lägga till som friend för att få lite extra resources i julkampnjen? Inte tillräckligt social för att ha IRL vänner

Heter samma i spelet som här, bara att claima i min by

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Tidigare:
Jycken har fyra nivåer på vad han ger nu som man kan låsa upp, jag har inte kollat men det känns "som en god affär" att göra det tror jag, slösade bort lite på det med tanke att det är var dag man får en massa extra under eventet, om tiden tillåter.

-

Lite ojämnt med loot från hundstackaren, hyggligt ensidigt också, fått x-ton 5x som jag inte kan använda och Voff dekaler i en mängd som gör att jag enkelt kan konvertera om garaget till en kennel

Plussidan är väl att det är kul att "Jul-klicka" för presenter

Har tyvärr bara kunnat köra riktigt sent och haft riktigt elak mm så "nedbankad" till riktiga småtting tanks'ar, där jag ibland kan vända vända blowout's, håller mig som tidigare skrivet mestadels low tier när jag spelar, för dyrt och för kass för annat.

Satt min första experiment equipment på en tank, noterade att för att få till en användbar 2000 uppgraderad fick slakta allt annat jag fått och hoppas på tur med Jul-slot maskinen, så har nu till slut fått till en enda nivå 3 dvs. tror inte de kommer att utgöra "större problem" i spelet. Iofs. spelat lite på senare tid, så det kanske går att skrapa ihop fortare om man har mer koll.

Ska nu försöka beta av några av Vinne's uppdrag som halkat på efterkälken med det lilla sena småttingspelandet jag gjort på senare tid bara för att få dagens skörd av prylar nu när klockan inte är för mycket.

God fortsatt Jul-Tank'ing på er! och må mm stå er bi.

-

Uppdatering,
Gick väl hyggligt idag som omväxling så betat ikapp på Vinnie's utom ett som jag inte vet vad man ska göra, kommer inte ihåg nu men tror det hette battle hero där jag fått en av två som jag lyckats med ovetandes. Men vad är det? Försökte lite raskt googla men vet någon så tack på förhand för ett svar.

Uppdaterat.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Var kommer ni sätta Vinnie Jones? Och har ni någon "kändis" strategi?

Chuck Norris gick till Hellcat'en.
Arnold Schwarzeneger fick M6'an.
Milla Jovovich fick en Pawlack.

Alla med enbart damer i besättningen, för eget nöje "tema" där

Frågan är var jag nu ska sätta Vinnie Jones? Jag har 4 damer kvar i baracken dvs. en 5 crew max.
Funderar på VK3601 men den har redan Tomtefar, och han kan man väl inte slänga ur sin tank så nära inpå jul?

Och ja, alla T6 spelar som sagt mest upp till T6-7

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Var kommer ni sätta Vinnie Jones? Och har ni någon "kändis" strategi?

Chuck Norris gick till Hellcat'en.
Arnold Schwarzeneger fick M6'an.
Milla Jovovich fick en Pawlack.

Alla med enbart damer i besättningen, för eget nöje "tema" där

Frågan är var jag nu ska sätta Vinnie Jones? Jag har 4 damer kvar i baracken dvs. en 5 crew max.
Funderar på VK3601 men den har redan Tomtefar, och han kan man väl inte slänga ur sin tank så nära inpå jul?

Och ja, alla T6 spelar som sagt mest upp till T6-7

Jag kan inte hjälpa dig med vart du skall sätta Vinne men tänk på att Tomtefar är den bästa besättningsmannen i spelet då han har två fria "skills/perks".

Permalänk
Skrivet av cb99:

Var kommer ni sätta Vinnie Jones? Och har ni någon "kändis" strategi?

Chuck Norris gick till Hellcat'en.
Arnold Schwarzeneger fick M6'an.
Milla Jovovich fick en Pawlack.

Alla med enbart damer i besättningen, för eget nöje "tema" där

Frågan är var jag nu ska sätta Vinnie Jones? Jag har 4 damer kvar i baracken dvs. en 5 crew max.
Funderar på VK3601 men den har redan Tomtefar, och han kan man väl inte slänga ur sin tank så nära inpå jul?

Och ja, alla T6 spelar som sagt mest upp till T6-7

Jag följer nog inget tema, men för mig är det:

Milla i AMX M4 54 och var med från ARL 44
Arnie i Obj 430
QuickyBaby i Super Conc, följde med från Churchill VII
John Connor i Challanger

Sen har jag en till QB och Vinnie då, tror Vinnie hamnar i nya japanska HT-linan när den kommer i januari. Eller möjligen AT 8 om jag fortsätter på den linan.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Är heavy linjen som går till maus värd att satsa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Är heavy linjen som går till maus värd att satsa på?

ja

Permalänk
Medlem

Fick man en gratis tank i julklapp?

Har inte det installerat och orkar inte installera om det annars.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Fick man en gratis tank i julklapp?

Har inte det installerat och orkar inte installera om det annars.

/hulle.

Ja du får en gratis tier 9 (Patton tank).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Fick man en gratis tank i julklapp?

Har inte det installerat och orkar inte installera om det annars.

/hulle.

Beroende på när du avinstallerade så kanske du också missat belöningar för "långt och troget WoT konto" som var är ett rätt bra innehåll.

Claim Your Well-Deserved Reward for 2023!
https://worldoftanks.eu/en/well-deserved-reward-2023/

Congratulations on gaining another year of World of Tanks seniority! It’s time to accept your Well-Deserved Reward for years of service: a token of gratitude for your unwavering dedication to the game.

The reward will be available from November 30, 2023 at 05:00 CET (UTC+1) through November 2024. You have been assigned ranks depending on the year you joined the game. Scroll down for more details!

Vinnie Jones är fortfarande tank/hemlös, mycket vela där, men han är i gott sällskap och håller för stunden party med de övriga i baracken

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Är det mycket lagg i spelet nuförtiden?
Jag blir inte klok på om mitt lagg är pga min uppkoppling eller inte. Det känns som att det oftast sker när det är andra tanks i närheten av mig. Det sker dock bara ibland.

Permalänk
Medlem

Blir mer störd av alla riggade förluster man hamnar hela tiden i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Är det mycket lagg i spelet nuförtiden?
Jag blir inte klok på om mitt lagg är pga min uppkoppling eller inte. Det känns som att det oftast sker när det är andra tanks i närheten av mig. Det sker dock bara ibland.

På 1 server'n har jag inte lag, men väl på de andra två, har inte varit så tidigare vad jag kommer ihåg, kanske har att göra med fler som kör nu under HolidayOps. jag har server recticle på.

Skrivet av HazZarD:

Blir mer störd av alla riggade förluster man hamnar hela tiden i...

Typiskt som jag ser det för alla deras event, över HolidayOps så är det mer extremt (som vanligt), kan vara inbillning men tycker att om jag inte aktiverat kredit's bonus så fungerar mm aningen bättre.

Jag tror att min "konspirationsteori" att shoppa gärna lådor i jul-yran men tjäna inte för mycket krediter med premium + 50% extra ihop med kredit bonus påslaget, taskiga matcher gör att du spelar (tjänar) mindre.

Jag har tyvärr bara kört riktigt smått (även för mig och tråkigt) men då jag kan vända matcher ibland, samt att det går raskt att klara av dagens uppdrag + dagens hund.

Har haft så många totalt bli överkörd matcher (mig) men hinner ändå försöka göra något som blivit lite "sport" nu under HolidayOps, tar oftast om jag orkar köra flera matcher minst 10-12 innan "förbannelsen" släpper, ofta då alla uppdragen m.m. är klara och utan kredit bonus påslaget, men har ofta slutat spela redan efter 6-7 matcher istället för att försöka harva upp lite krediter då en dödad tank kostar och kostnad i lätt frustration, bättre spela annat.

Hade en rond i min Pawlack, tror det var igår vars min enda mission i spelet just nu är att sätta ytterligare en stjärna på pipan och hade i en T8 match med så många du kan bara inte missa skott att det var rent löjligt funderade på att lägga upp den för det var verkligen exceptionellt, inte ofta jag höjer rösten åt datorn men blev nog 4 ggr. frustrations gurgel.

Inget att skryta med då jag "småspelar" men kolla kurvor för WR, kontra Damage, WN8 och Experience apropå motvind och logik nu över helgerna, inte lätt att göra bra när det rullar över men som sagt spelar "mindre" roll numera men ändå tråkigt när det droppar på. Men jag har lärt mig över åren, blir väl som vanligt igen efter 9/1 hoppas jag till nästa event, och som sagt min egen "konspirationsteori".

https://wotlabs.net/eu/player/cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som fått problem med låga fps?

Jag tror det uppstod i samband med senaste uppdateringen. jag har ominstallerat hela datorn, uppdaterat alla drivrutiner - men inget hjälper. Kan det vara någon inställning som suger kraft?

Jag har en hyggligt kraftfull laptop, och har tidigare kunnat köra på 2560*1600 på Ultra utan problem, har haft stadigt över 100 fps. Nu ligger jag på maximalt 30 fps.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Var länge med i A-P6 men då den som startade klanen inte var närvarande och vi inte kunde göra nått så startade vi en ny nu. [S-CLA] Steele Clan. Vi vet inte alls vart vi är påväg, vi är bara 3-4 st än. Men om någon vill hoppa med så är det bara att säga till. Får vi in tillräckligt så kan vi absolut spela matcher mm. Men annars är det ett ställe man kan hänga bara, vi har även en Discord.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pekkasteele:

Var länge med i A-P6 men då den som startade klanen inte var närvarande och vi inte kunde göra nått så startade vi en ny nu. [S-CLA] Steele Clan. Vi vet inte alls vart vi är påväg, vi är bara 3-4 st än. Men om någon vill hoppa med så är det bara att säga till. Får vi in tillräckligt så kan vi absolut spela matcher mm. Men annars är det ett ställe man kan hänga bara, vi har även en Discord.

Jag kan tänka mig att haka på, har suttit i den gamla SWEC-clanen som ingen längre är ledare för i måååånga år nu och det hade varit kul att faktiskt vara med i en clan som är online Heter samma i WoT som här

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Jag kan tänka mig att haka på, har suttit i den gamla SWEC-clanen som ingen längre är ledare för i måååånga år nu och det hade varit kul att faktiskt vara med i en clan som är online Heter samma i WoT som här

Fint! Jag bjuder in snart!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Någon som söker en clan för ett lite mer socialt spelande? vi söker spelare för att både öka den sociala nivån i våran clan. Vi kommer delta i CW samt spela skirmish och övrigt klanspel. Hör gärna av er med PM om ni har några frågor.

Vi är 60 medlemmar som det är idag. väldigt många trevliga spelare men söker fler.

Viktigt i ett första skede för oss är att man gärna kommer in och är social och spelar tillsammans med andra.

Kolla in vår clan om ni vill, heter XMTS

Hälsningar recruitment officer KabelApan

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |