Med 19.5 cm tillgodo så låter 17 cm rätt perfekt.
När det kommer till ljudnivå så har chassit som vanligt endast en marginell effekt. Kör man energihungriga komponenter så blir det ljud. Vill man ha en tyst låda så är det tysta komponenter som gäller, ett chassi kan möjlige mitigera vissa frekvenser.
Kylare har TDP på 130 W, CPU har TDP på 65 W. Borde vara lugnt ur funktionssynpunkt, troligen lite ljud vid turbolaster.
Min magkänsla säger att fläkt i botten + topp kommer lösa majoriteten av luftflödesbehovet och då kan man köra med glaspanelerna för lite dämpning på några ljudfrekvenser. Blir lite mer gissningsleken dock om det gör faktiskt skillnad. Chassit är ju öppet uppåt och nedåt placerat på skrivbordet så ljud kommer ut den vägen.
Själv kör jag ett litet chassi på skrivbordet med 5700X och ett GTX 1660. Båda med Noctua-snurror på. De låter hela tiden men jag har lyckats få ljudbilden till att vara acceptabel. Den enda gången jag har fått en nästan helt tyst dator är när jag körde vattenkylning med enorm radiator (3x 180 mm). Då kunde man köra utan fläktar på radiatorn undantaget vid spellast.
Tyvärr är jag befriad från övrig komponentkoll så jag har nog ingen åsikt om GPU/CPU mer än att "det ser rimligt ut".
Gällande övriga kylare så ser de bra ut också undantaget den pyttelilla Noctua-modellen. Den kör jag på min CPU och det fungerar riktigt bra med lite undervoltning på CPU:n med PBO2Tuner, i stock låter det lite mer än jag önskar. Alla funkar nog men turboutrymme och ljudnivå är vad som kommer märkas.
Tror jag har raljerat klart, min TLDR är: "Det ser la bra ut? Testa och kör?"