Tidigare uppgifter felaktiga: Brother-skrivare stoppar inte tredjepartsbläck

Permalänk
Melding Plague

Tidigare uppgifter felaktiga: Brother-skrivare stoppar inte tredjepartsbläck

Brother har dementerat uppgifterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Man trodde det fanns en "good guy" kvar i skrivarvärlden. men men. icke.

Va ska man då köpa? Fast laserväg då.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Undrar hur många service/garantiärenden dom får varje år för att folk köpt temu-bläck

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Finns det DIY/Open Source-skrivare där ute? Eller åtminstone att man kan ersätta med öppen firmware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Undrar hur många service/garantiärenden dom får varje år för att folk köpt temu-bläck

Där sa du något

Får se hur malt träkol fungerar

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Folk skriver ut mindre och då måste de lösa problemet med att inte minska omsättningen så mycket.. Lösningen resulterar dock i att folk undviker dem.
Jag tillhörde laggers som använde skrivare mycket, nu i princip aldrig någonsin privat.

Permalänk
Medlem

Trist.
Fördelen med laser är iaf att det inte är så dyrt att köpa original kasetter och de håller i evigheter.

Inte som min gamla HP bläckstråle som blev värdelös om man inte skrev ut typ varje vecka så man inte kunde skriva ut längre.

Permalänk
Hedersmedlem

Hee.. har inte skrivit ut något privat på decennier. Papper är till för att torka sig i stjärten.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga "vad tråkigt", men sen kom jag på att jag inte printat ett papper privat på väldigt länge så bryr mig inte ett dugg egentligen

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag skriver fortfarande ut en hel del, främst till barnen. Pokemons som ska färgläggas och allt möjligt. Kör nu Canon och tredjepartsbläck då prisskillnaden är enorm mot original. Skrivaren är nästan ny, bara drygt 10 år tror jag, och har si och så med drivrutiner, men, beredd att printa från en VM om så krävs.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

För laser skiljer det inte så mycket på kostnad.
Vi printar på tok för mycket. Barnen älskar färgläggningsbilder.
Får låta bli att uppdatera mina brother-skrivare.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Trist. Jag kör iofs orginaltoner, men det finns en inbyggd räknare som säger stopp ibland låååångt innan tonern verkligen är slut. Det är verkligen stopp och inte bara en varning. Jo jag har kollat inställningarna, många gånger. Men, det går fint att resetta räknaren (en gång) via en rejält gömd metod så man kan få ut det sista. Jag ser ju själv när det börjar bli ränder och så byter jag. Hoppas verkligen att Brother inte stänger av den här metoden också.

Permalänk
Medlem

Det är intressant hur skrivartillverkarna verkligen jobbar hårt för att stöta från sig sina sista kunder.
Själv fick jag psykbryt förra veckan när min Canon vägrade att göra en svartvit utskrift för att den gula patronen var slut.
Snart ritar jag hellre av skärmbilder än att stötta dessa företag.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en HP för ganska exakt två år sedan. Bland det värsta beslut jag gjort. Strulat från start. När garantin gick ut efter 1 år så fortsatte den strula, så ringde supporten och då ville de ha 450:- bara för att kolla på problemet utan garanterad lösning. Jag köpte det men fick ingen lösning, och de följde aldrig upp ärendet. Sen kan man inte längre köpa icke-HP patroner till den sedan ett drygt år tillbaka. Fy fan vad jag hatar dem, ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Svärföräldrarna köpte HP och nu sitter man i skiten som tech-support. De har ränder trots bara ett par år och 2000 sidor. Patroner med mycket procent kvar. Ingen att ringa men deras AI sa att bild-trumman skulle bytas. Ett dyrt köp senare blev det ingen skillnad och ingen riktig människa som kan ta ansvar. Undvik HP, och nu även Brother då.

Permalänk
Medlem

Oh, Brother..

Skrivet av Pirum:

Pokemons som ska färgläggas och allt möjligt.

Med barnarbetare så funkar det ju fint med monolaser även för annat ändå.

"Innan lördagsgodiset så fyller ni i stapel 1 i diagrammen med grönt, och 2 i rött."

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hej då HP och Brother...

Jag behöver en skrivare för mina jobb men jag ska se om det finns att få tag på en skrivare "Som Tar Allt"...

Det är ju så löjligt att bolagen håller på som små barn: Blockar och Har sig. SÄNK VÄRMEN Britta...jag menar...PRISET på black och laser pulver, så har ni Fler och Mer kunder garanterat...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Kör en Epson WF-2630 den tar 3:e parts patroner.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Köp en EcoTank/InkTank etc så slipper ni patroner och dessa problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jahapp. Man trodde det fanns en "good guy" kvar i skrivarvärlden. men men. icke.

Va ska man då köpa? Fast laserväg då.

Är inne på en enkel skrivare hemma, med färg såklart - kan inneha skanner också... är det Laser eller Bläck som gäller, för o nackdelar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är ju antikonsument i dess renaste form. Kanske något för EU att hålla koll på..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F Gaming WIFI | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Det är intressant hur skrivartillverkarna verkligen jobbar hårt för att stöta från sig sina sista kunder.
Själv fick jag psykbryt förra veckan när min Canon vägrade att göra en svartvit utskrift för att den gula patronen var slut.
Snart ritar jag hellre av skärmbilder än att stötta dessa företag.

Det är inte skrivarföretagens val att man måste ha alla färger.

Det är en del av övervakningen som nästan alla nationer kräver.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det är inte skrivarföretagens val att man måste ha alla färger.

Det är en del av övervakningen som nästan alla nationer kräver.

Vad då för övervakning?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Köp en EcoTank/InkTank etc så slipper ni patroner och dessa problem

Måste instämma här. Ecotank är galet billigt per utskrift, så skaffa en och sluta gråta för att cyan är slut. Har skrivit ut massor, men märker knappt att nivåerna går ner, och skulle det ändå lyckas ta slut någon dag så fyller man på för småpengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad då för övervakning?

De skriver in användaruppgifter, ip-addresser och liknande med låg kontrast. T.ex binärt med enskilda gula prickar mot vit bakgrund.

Så att det inte ska vara möjligt att skriva ut saker anonymt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad då för övervakning?

Gula färgprickar som identifierar vilken skrivare som gjort utskriften, och när, man kan inte se det med blotta ögat, men finns sätt att ta fram det, uv eller genom att skanna in utskriften i hög upplösning, och sen öka kontrasten i bildredigeringsprogram.

Givetvis gjordes detta enbart för nobla ändamål såsom att bevisa dokument förfalskning och dylikt, eller avslöja terrorister som skickar brev. Myndigheterna skulle inte få för sig att missbruka det.

Permalänk
Medlem

Jag har en Epson Eco tank, slipper man patroner o skit.
Varar hur länge som helst.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frekeb:

Gula färgprickar som identifierar vilken skrivare som gjort utskriften, och när, man kan inte se det med blotta ögat, men

Då är det ju bara att ta ur den gula patronen innan man skickar kravbrevet för gubben i lådan. Eller så printar man ut några alfabet och klipper och klistrar som på den gamla goda tiden.

Hursomhelst så sägs ju detta vara något som gjorts ända sedan skrivmaskinens tidiga dagar. Det fanns en diskrepans i vinkeln på typerna så att det utifrån flera av dem gick att identifiera maskinen bakom ett brev. Antar det fortsatte i skrivare som använde typ-band och sen även kodat i punktavstånd i matrisskrivare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nu tror jag inte att tredjepartsBLÄCK fungerar i min laserskrivare ändå.

Men ändå tråkigt om Brother tänker bli mindre kundvänliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

De skriver in användaruppgifter, ip-addresser och liknande med låg kontrast. T.ex binärt med enskilda gula prickar mot vit bakgrund.

Så att det inte ska vara möjligt att skriva ut saker anonymt.

Skrivet av Frekeb:

Gula färgprickar som identifierar vilken skrivare som gjort utskriften, och när, man kan inte se det med blotta ögat, men finns sätt att ta fram det, uv eller genom att skanna in utskriften i hög upplösning, och sen öka kontrasten i bildredigeringsprogram.

Men om man har en svartvit laserskrivare så är det väl ganska svårt att få den att skriva ut gult.

Hur gör de för att identifiera svartvita skrivare?