Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil - Satan vad snabb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Ja jävlar vad de flög av hyllorna, var också tvungen att ta en Red Devil...

Japp, enligt tråden så verkar det vara fler som var "tvingade" att ta det kortet

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Oftast så höjs priserna när det väl är i lager igen.

Skrivet av DevilsDad:

Har inte sett det hända en enda gång på proshop, och har ändå aktivt hållt koll där. Vi får väl se om det håller i sig.

Jag fick viast äta upp detta ganska snabbt.. såg precis det hända med 5090 Astral... Oh well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Ni som fick in en Reaper 9070XT-beställning på Inet, hur ser det ut på er ordersida? På min står det "I lager 2025-05-13" haha

jag hade det. nu har jag 23/4 xD

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Japp, enligt tråden så verkar det vara fler som var "tvingade" att ta det kortet

Detta är precis varför dom väljer att ha vissa kort för MSPR tillgängliga vid lanseringen dom vet att folk är "desperata" och väljer att köpa ett kort för över MSPR eftersom dom inte orkar vänta längre.

Ganska fullt gjort men företag för allt för tjäna lite extra pengar när dom kan.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Köp av Asus Prime hos Inet

Välkommen! Du har placerats i kö och vi hjälper dig så snart det är din tur. Beskriv gärna vad du behöver hjälp med under tiden du väntar så svarar vi så snart vi kan.

Hej, jag beställde precis ett grafikkort men är lite osäker över om man fick ett kort eller inte. Nu står det status "i lager 2025-05-13" på beställningen.

Idag 15:20
Hej! Du får nu hjälp av Tim.

Idag 15:22
Vad har du för ordernummer?
XXXXXXXXXX

Idag 15:24
Dessvärre var du inte en av dem första som fick allokering, din beställning har gått igenom så att du står i kö för nästkommande leveranser

Idag 15:25
Okej, men priset kommer vara detsamma?

Idag 15:27
Jag såg nu på er info-del att det gäller
"Får du igenom en beställning med MSRP-pris även om korten är slutsålda så kommer vi självklart att ge dig det det priset, men vi har tyvärr inga möjligheter att fortsätta sälja kort till MSRP-pris efter att de första leveranserna är slutsålda."

Ja så länge du har kvar din order behåller du priset.
Jag ska dock säga att ha lite is i magen, det kan hända att vi får påfyllning under den närmsta timmen, bara att jag inte ser det precis nu.

Men super, då tackar jag för hjälpen!

X-post från andra tråden angeånde Inet

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Poängen är att du behöver den mer påkostade varianten av 9070 XT för att ens få marginellt bättre prestanda än 5070 Ti som annars är bättre på nästan precis allt.

Vart hittar du det? Länka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu vart jag deppig, hade sett fram emot den här releasen men kommer nog få vänta ett halvår för att få ett ok pris igen.
10K är för mycket och jag kommer spela på 4K tv så sämre kort duger nog inte. Men nu blir det väl inga vettiga priser på väldigt länge. 1min lager känns också som en papparslansering om man ska få gnälla lite... Synd att inte RTX 5070 fick 16GB heller...

Men går inte 5070 för typ 10K de med?

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Rätt skumt. Du har ett ordernummer som kommer efter mig, med typ 60 nummer. Jag har ändå i lager 13/5.
Är väl bara att gå och ta sig en gravöl då.

Permalänk

2st på Tradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Rätt skumt. Du har ett ordernummer som kommer efter mig, med typ 60 nummer. Jag har ändå i lager 13/5.
Är väl bara att gå och ta sig en gravöl då.

Kan ju ha varit någon som beställt 59st paket med buntband 59 gånger emellan också, högst osannolikt men kan ju vara andra ordrar och inte just GPU.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Skrivet av syNden:

jag hade det. nu har jag 23/4 xD

hmm fortfarande Maj för mig haha. När fick du orderbekräftelsen på din mail?
Jag fick min 15:05
Tyckte jag var snabb haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Vart hittar du det? Länka!

Vad är det du vill ha länk till? Prestandan är inget frågetecken, Sweclockers har Red Devil-prestandan här och flera källor, inklusive GN, har prestandan på standardkorten.

Här presterar exempelvis 9070 XT sämre än 5070 Ti i 14 av 17 testade spel och kortet ges en rekommendation baserat på ett MSRP som var utdaterat 10 minuter efter lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TehSWEED:

Kan ju ha varit någon som beställt 59st paket med buntband 59 gånger emellan också, högst osannolikt men kan ju vara andra ordrar och inte just GPU.

Absolut, men mitt nummer är alltså lägre, alltså före hans. Därav mitt kliande i huvudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Poängen är att du behöver den mer påkostade varianten av 9070 XT för att ens få marginellt bättre prestanda än 5070 Ti som annars är bättre på nästan precis allt.

Nja, håller inte helt med. Gamers Nexus testade Sapphire Pulse (MSRP-modell) av 9070 XT och korten ligger ganska jämnt i rastrering. I de flesta titlar vinner 5070 Ti, i några vinner 9070 XT, men allt som allt är det inte många procent emellan. RT är såklart en annan femma.

https://www.youtube.com/watch?v=yP0axVHdP-U vid 27:47 ser man deras sammanställning av procentskillnader i 4K och 1440p. i RT sticker 5070 Ti iväg som sagt, men i raster är det inga astronomiska skillnader.

Så om vi tar dem där äpplena jag tjötade om innan så kan man då jämföra Sapphire Pulse 9070 XT för 7.990kr mot MSI Ventus 3X OC för 10.579kr och det ser inte så tokigt ut för AMD i det fallet tycker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk

Jag fick min reaper 9070XT bokad nu av Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

hmm fortfarande Maj för mig haha. När fick du orderbekräftelsen på din mail?
Jag fick min 15:05
Tyckte jag var snabb haha.

Jag mitt mail 15.01. Så var ganska snabb

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Absolut, men mitt nummer är alltså lägre, alltså före hans. Därav mitt kliande i huvudet

Mitt nummer är lägre än era med flera hundratal, behöver ändå vänta på restock.
Då det sker manuellt kanske det inte enbart är baserat på om man var först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Hur lång tid tog det innan den manuellt bekräftades? Man vill ju veta om man ska fira innan man åker och köper öl inför kvällen...

Fem minuter ca

Permalänk
Kontot avslutas

Tydligen är det många som har lagt ordrar på olika modeller, vilket man inte får enligt Inet.
Vilket gör att din order står i väntelistan, typiskt girigheter för att säkra sig.. 😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Jag fick viast äta upp detta ganska snabbt.. såg precis det hända med 5090 Astral... Oh well.

Tillgång och efterfrågan. Nvidia ger väldigt låga marginaler i MSRP, förlustaffärmässigt låga och jag skulle nog kunna tänka mig att AMD inte ligger allt för långt därifrån, men lite mildare. Givetvis stiger priserna så fort det finns möjlighet för folk köper dem för de högre priserna. I slutändan är det som knösus-handlaren från ICA sa, det är kunderna som styr marknaden i slutändan.
Jag tror inte Svenska återförsäljare täljer guld på dessa kort.

Skrivet av Kaffepaus:

Jag fick min reaper 9070XT bokad nu av Inet

Let's go!!!!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Jag har en order på Inet på Asus prime med orderbekräftelse-mail från 15:02. Nu fick jag precis ändrat till "bokad" från i lager i maj, så det är nog inte kört än för er som har gult

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Vad är det du vill ha länk till? Prestandan är inget frågetecken, Sweclockers har Red Devil-prestandan här och flera källor, inklusive GN har prestandan på standardkorten.

Här presterar exempelvis 9070 XT sämre än 5070 Ti i 14 av 17 testade spel och kortet ges en rekommendation baserat på ett MSRP som var utdaterat 10 minuter efter lansering.

Vart säljs 5070 ti för under 11 papp?

Permalänk
Medlem

Vart lite sur att man inte fick tag på Pulse från Inet, var för sölig när jag började mata in mitt presentkort... Men tack vare en hjälte i en annan tråd som länkade till Netonnet så lyckades jag beställa en för 8490kr. 🤘
Anledningen till att de var kvar var nog för att om man sökte på 9070 så fick man inte upp korten. 😄

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Jaha, haha, då vettefan

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas en helsikes massa kort av Hellhound-modellen! Fortfarande 50+ på Inet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Men går inte 5070 för typ 10K de med?
<Uppladdad bildlänk>

Vet inte om MSRP för bara första leveransen gäller nvidia kort också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TehSWEED:

Jaha, haha, då vettefan

Verkar vara i sin ordning. Nu har den ändrats till grön och Bokad
Man är ju som ett litet barn på julafton när det är såna här grejer. Tur att det bara är var 10e år eller så som väntar på något

Permalänk
Medlem

Vad tror vi priset kommer bli vid påfyllnad, blir det plus en femhunka, eller kommer det lägga sig uppe med där pure och de andra ligger?
för 8500 är det fortfarande ok med XT, men 9000+ så börjar det bli för dyrt.

Ingen kan sjabbla en chans som AMD...

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Här finns några ASRock AMD Radeon RX 9070 XT Taichi OC-kort kvar. https://www.komplett.se/product/1320336/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Jag tänke köpa ett billigare kort men de gick som smör i solsken och jag hann inte med. Jag var tvungen att köpa ett Red Devil RX 9070 XT Limited Edition. Då kan man fråga vad Limited Edition betyder. Specifikationerna är desamma för icke-Limited edition.

Du får en Enter-knapp i Red Devil utförande. Osäker på om det är en nordisk knapp eller en amerikansk variant. Tror på det sistnämnda.

Säkert något mer. Kanske något kosmetiskt på själva kortet?