Ny dator med RX 9070 XT 16GB Hellhound

Permalänk

Ny dator med RX 9070 XT 16GB Hellhound

Hej,

Fick tag på ett PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound idag och ska nu försöka bygga delarna runt.

Jag har all kringutrustnings sen innan men vill uppgradera det mesta då min dator ska i "arv".
Just nu spelar jag på en 1080p skärm men ska under året uppgradera till 1440p.
Datorn används mest till spel men experimenterar ibland med lite kodande etc.
Jag vill ha en dator i mindre form och önskar att den ska vara hyfsat tyst men det är mest ett önskemål.

för övriga delar har jag en budget på 18,000:-

Jag har försökt titta runt en del själv och kommit fram till dessa delar

Är det någon som har något förslag på förändringar?

Permalänk
Kontot avslutas

Chassi är tycke och smak, så om vi bara ser till övriga komponenter så hade jag bytt ut (utan att ändra din budget negativt) RAM-minnet, SSD:n samt PSU:n, då dessa jag valt presterar bättre. SSD:n har också en markant mycket längre förväntad livstid på 400 TBW.

Jag gillar personligen inte vattenkylning så jag hade valt luftkylning i stället, och specifikt:

Men om vattenkylning är för dig så har du redan valt den till priset bäst presterande, så den bör du därför behålla om du väljer den vägen.

Permalänk
Medlem

Är det inte möjligt att få in en aio på 360 med det chassit? Och jag håller med Kermit om allt annat. Har du tänkt använda chassifläktarna som kommer med chassit?

Permalänk

Tack för svaren!

@MayoLayo - det är bara en 240 som får plats i det chassit. Hade missat fläktarna, är det några som du rekommenderar?

Har kollat igenom förslagen och justerat bygget

Tack för all input, kommer beställa detta på söndag! - kom gärna med fler förslag tills dess

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av TommyTom1112:

Tack för svaren!

@MayoLayo - det är bara en 240 som får plats i det chassit. Hade missat fläktarna, är det några som du rekommenderar?

https://komponentkoll.se/bild/PBBfl.png

Tack för all input, kommer beställa detta på söndag! - kom gärna med fler förslag tills dess

Enligt specifikationen får du plats med 240- och upp till 360-radiatorer när du kör ATX-PSU, beroende på längden på det samt orientering.

Vet inte din budget, men när det gäller fläktar så är ett 5-pack Artic P12 oslagbart för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyTom1112:

Tack för svaren!

https://komponentkoll.se/bild/PBBfl.png

Noctuas är bra men piss fula.
Arctics gör extremt bra för pris.

Allt annat kan vara för utseende.

Permalänk
Medlem

64 GB minne. När Android studio med emulator startas och lite andra grejer i bakgrunden så har 32 GB blivit uppätna. Vet inte vad du labbar med, men finns två saker att tänka på

• Det skadar aldrig att ha tillräckligt med minne

• Det första man kritiserar med sitt system är att man borde haft mer minne

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Här har du något med välkända varumärken:

• 240mm-kylare

• 850w guld modulärt nätaggregat (150mm)

• 64 GB minne

• Moderkort med wifi

• Riktigt snabb ssd med m2 (Läs: 7450 MB/s Skriv: 6900 MB/s)

Strax över 14k, vilket är söder om din budget.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.