Varför testas inte de "mest kända" spelen i grafikkortstester?

Permalänk
Medlem

Varför testas inte de "mest kända" spelen i grafikkortstester?

Vid tester av grafikkort, hur kommer det sig att det t.ex testas resultat i spel som Black Myth Wukong, F1 24, Ghost of Tsushima etc?
Varför ser vi t.ex inte resultat i spel som i princip iallafall jag känner, spelar?
Spel som Fortnite, COD, Apex Legends t.ex.
Förstår att man vill se hur grafikkorten presterar i tunga tester, och att de spel som testas säkert pressar korten till det yttersta.
Däremot så anser jag att det är konstigt att inte framförallt COD och Fortnite som är SÅ kända och har så många spelare, inte är med i testerna.

Vad är anledningen till detta tror ni?
Liksom, hur många spelar F1 egentligen kontra Fortnite/Warzone eller annan mer känd titel?

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om fler spel hade en inbyggd demo runda så man enkelt kunde köra identiska tester...

Permalänk
Medlem

Inte alla spel som har test demo man kan köra för tester, multiplayer är väldigt svårt att få vettiga resultat ifrån då varje runda är annorlunda.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av maniak:

Inte alla spel som har test demo man kan köra för tester, multiplayer är väldigt svårt att få vettiga resultat ifrån då varje runda är annorlunda.

Precis detta. För att få vettiga siffror behöver korten köras i identiska scenarion, vilket blir svårt i MP-spel.

Annars är resonemanget kring specifikt vårt urval av speltester att få en bred vy av spel som kör olika spelmotorer. Vi skojar lite om att nästa grafikkortssvit kommer endast köra Unreal Engine-spel, men det kommer inte ske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Inte alla spel som har test demo man kan köra för tester, multiplayer är väldigt svårt att få vettiga resultat ifrån då varje runda är annorlunda.

Makes sense, dock så har ju tex COD en inbyggd benchmark.
Osäker på om det är vissa krav på dessa benchmarks man måste förhålla sig till vid tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Precis detta. För att få vettiga siffror behöver korten köras i identiska scenarion, vilket blir svårt i MP-spel.

Annars är resonemanget kring specifikt vårt urval av speltester att få en bred vy av spel som kör olika spelmotorer. Vi skojar lite om att nästa grafikkortssvit kommer endast köra Unreal Engine-spel, men det kommer inte ske.

Låter som sagt väldigt vettigt för att få rättvisa resultat så klart.
Det är kanske isåfall om man kör tester på ett specifikt spel, med ett specifikt kort i något unikt GPU-test.