Snart får Discord reklam i mobilappen

Permalänk

Kommer gå att blockera med xmanager eller liknande och även få Nitro gratis.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

The Shittening

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Var bättre förr, med IRC för chatt + ventrilo (innan det spårade) för snack. Gillar inte dagens bloatade program som ska ha allt i ett plus massa onödigt. Samma med Steam tex.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Tillbaka till teamspeak?

Jag använder fortfarande TeamSpeak 3 dagligen och har aldrig varit särskilt förtjust i Discord även om jag använder det för text ibland. TeamSpeak håller dock på med en ny version (5 som nu plötsligt bytt namn till 6) som går ifrån vad jag tycker är den stora fördelen med TeamSpeak, enkelheten. Nu försöker man ge sig på Discord istället och har byggt något kladdigt monster. Man la ner "non-profit"-licensen för några år sedan som gör att självhosting över 32 slots kostar och det verkar som man vill pusha mer för sina officiella servrar med nya versionen. Dvs, gå i samma fotspår som Discord.

Det går fortfarande att köra den gamla versionen (både på klient och serversidan) så det är inget måste att "uppgradera" än i alla fall, men hur länge det håller i sig vet jag inte. Mumble skulle ju kunna vara ett alternativ men det är lite som att försöka få folk att byta från Facebook Messenger till någon annan tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Tillbaka till teamspeak?

Största problemet är ju hur osmidigt de är använda, ihop med dels att man får oftast Hosta själv samt se till alla får rätt uppgifter för komma in. Utöver detta, ska man komma ihåg lösenord och tror det var någon nyckel när man ska starta sin server.

Sen att öppna upp en väg in för att antingen dos attack eller annat dumt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Har försökt övertyga gubbarna att byta till Revolt, kanske blir det fart nu. Både open source och europeiskt.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag använder fortfarande TeamSpeak 3 dagligen och har aldrig varit särskilt förtjust i Discord även om jag använder det för text ibland. TeamSpeak håller dock på med en ny version (5 som nu plötsligt bytt namn till 6) som går ifrån vad jag tycker är den stora fördelen med TeamSpeak, enkelheten. Nu försöker man ge sig på Discord istället och har byggt något kladdigt monster. Man la ner "non-profit"-licensen för några år sedan som gör att självhosting över 32 slots kostar och det verkar som man vill pusha mer för sina officiella servrar med nya versionen. Dvs, gå i samma fotspår som Discord.

Det går fortfarande att köra den gamla versionen (både på klient och serversidan) så det är inget måste att "uppgradera" än i alla fall, men hur länge det håller i sig vet jag inte. Mumble skulle ju kunna vara ett alternativ men det är lite som att försöka få folk att byta från Facebook Messenger till någon annan tjänst.

Ursäkta.. men W T F på den där TeamSpeak 6 bilden

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

tycker de istället skulle lägga ner lite pengar på att göra mobilappen lite mindre energikrävande jag får ladda min oneplus9 2-3 gånger på jobbet, då vi har den i arbetet (väldigt bullrig miljö)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Väntar bara på att TS6 server ska släppas så skärmdelning fungerar på privata servrar

Problemet är att de sätter så fruktansvärda restriktioner på ens self-hosted privata servers så de inte ska tävla med deras betalda servers. Är galet att när man själv tar på sig majoriteten av kostnaden (hosta servern som hanterar datan) så ska de ändå mjölka skiten ur en.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Tillbaka till Roger Wilco eller Mumble för min del.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Teamspeak v3 forever.

Jag använder Discord också lite då och då, men tycker deras ui är bloatat som sjutton.
Share screen and minimize. Desto mindre jag ser deras UI desto bättre.
Använder inte någon av deras andra funktioner ö.h.t.

Ser Discord som funktionellt en MS Teams klon, fast med betydligt bättre prestanda och gamer estetik.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Får väl dra igång de gamla Mumble servrarna igen då.
open source och cross platform. 🙂 Använder ändå bara discord för tal.

Permalänk
Medlem

Det som är najs med Discord är ju streaming plus en meddelande tjänst som inte kräver att båda personerna är online för att prata, till skillnad från andra voice program som teamspeak/mumble etc. där du ändå måste organisera på nått annat ställe än genom det. Plus att lämna meddelanden som folk läser när de kommer online sen. Discord kombinerar meddelande tjänst som fungerar smidigt och bra med voice chat och smidig streaming på samma ställe.

Inget annat alternativ jag testat gör samma sak, de saknar alltid någon av featuresen eller har andra begränsningar/problem som är jobbiga. Exempelvis matrix är nog det som kommer närmast men försökte ge mig på det och det var inte alls lika smidigt och felfritt i jämförelse.

Fortsätter det såhär dock så kommer någon bli tvunget att kliva upp, jag hoppas bara att alternativet som dyker upp tillåter self-hosting av grejerna men det är nog att hoppas på för mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det känns som det börjar gå åt fel riktning med Discord.

Fattar dessutom inte riktigt varför de tar så mycket betalt för den där Nitro-tjänsten som gör att man får mer funktionalitet. En hundring i månaden! Skulle ladda upp en video som var 20 MB, men de får vara max 10 GB utan Nitro.

Om de hade tagit 25 kr i månaden istället tror jag många fler hade hakat på vilket borde ge mer intäkter totalt. Men vad vet jag – gissar bara nu.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB storage macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Dom blir bara mer lukrativa för uppköpare nu med andra ord…..om det här går åt pipan så har vi iaf irc kvar.

Du menar väl Mumble och IRC/XMPP?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Oj, vilken överraskning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Dom blir bara mer lukrativa för uppköpare nu med andra ord…..om det här går åt pipan så har vi iaf irc kvar.

teamspeak också!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Kommer något nytt som alltid när något blir för stort för sitt eget bästa.
Får se när reklamen blir outhärdlig.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Oj, vilken överraskning!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

Någon som minns XFire? Som även på den tiden kollade speltimmar för spel som inte hade det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Xfire

Xfire var grymt bra innan de gjorde redisign med grått tema som default.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Jahopp, dags att leta efter en ersättare då.... att företagen aldrig lär sig....

Varför leta? Ska man tro AI hypen kan du bygga en egen ersättare på 5 minuter.