Veckans fråga: Vilka streamingtjänster prenumererar du på?

Permalänk
Medlem

Övriga:

1. YouTube Premium

2. SVT Play

3. Curiosity Stream

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Försöker ha högst en prenumeration igång i taget. Ibland blir det överlapp på två tjänster i någon månad.
Har oftast Netflix men brukar rotera mellan Prime, Max, Apple TV och Disney+.

Permalänk
Medlem

Övriga: Spotify och YouTube

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Övriga:

1. YouTube Premium

2. SVT Play

3. Curiosity Stream

Betalar du för SVT Play?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Netflix, Viaplay, Max, Prime, Tv4, Disney, Youtube, Apple, svtplay . Dock ej samtidigt utan mer roterande men de är väl dem som vi mest frekvent roterar med. Netflix tror jag mig dock aldrig sagt upp, endast bytt abonnemangstyp. Blir en del pengar i månaden på detta men i det stora hela skulle jag säga att dessa tjänster är väl värda sitt pris då vi i familjen är intresserade av serier, film och fotboll(champ league och prem league).

Permalänk
Medlem

Jag svarade ingen utifrån de val som fanns, men köper Youtube Premium (inkl Youtube Music)...
Borde kanske räknat dem? Men OM de skulle räknats så borde den varit med från början tänker jag...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mitt svar är att det är emot reglerna att diskutera piratkopiering/pirat-streaming här.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Betalar du för SVT Play?

Alla som betalar skatt i Sverige gör det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Betalar du för SVT Play?

Samt fd delägare i hamburgerkedjan CLOCK! såklart.

SVTPlay

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Betalar inte för någon strömningstjänst men tittar på det som de erbjuder kostnadsfritt.

Permalänk
Hedersmedlem

Netflix och Prime (som jag får som en "bonus" när jag har Amazon Prime för "gratis och snabb" frakt.

Känns skönt att ligga ute med minimalt med pengar på tjänster.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Bidrar med minsta möjliga kapital. Skatten på SVT räcker.

Permalänk
Medlem

Nerflix*/Disney + Premium.

* = Tummen ner på möget som finns där.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Netflix och Youtube Premium.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag har bara Spotify (genom obegränsat telefonabonnemang familjegrej)

För filmer använder jag streamio

Jag funderar även på att säga upp mitt fiber (400kr/mån för 100/100) och köra internetdelning från telefonen istället. Jag har slutat spela datorspel, lägger hellre tiden på annat som är viktigare. Använder bara datorn till att surfa eller streama film numera

Stor skillnad på att bara betala typ 250/mån för telefonabonnemang jämfört med telefonabonnemang + Netflix + HBO + Spotify + fiber + youtube. Det blir lätt 1000/mån för bara abonnemang. Det är ändå någon % av månadslönen, många bäckar små..

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Så länge det går att streama inom familjen utan att dom lägger sig i vem som bor var får dom vara kvar.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Youtube Premium (Turkiskt så kostar inte så mycket)
Sen resten ship ahoy

Ofrivillig "prenumeration" på SVT.

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att youtube premium inte fanns som alternativ.

Permalänk

De enda streaming tjänsterna jag betalar för är Youtube Premium och Spotify. Filmer och serier har jag på min NAS disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Betalar du för SVT Play?

Är ju den i särklass dyraste tjänsten när man väger innehåll mot avgift. Tycker jag iaf.

Permalänk
Medlem

Röstade på "Jag använder ingen streamingtjänst"
Men jag använder Spotify, men inget för film/serie/tv

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Viaplay och Disney+ ingår i mitt Tele2-abonnemang. Men utnyttjar dem inte.

Permalänk
Medlem

Bara Spotify. Sade upp Netflix och HBO då de bara höjer priserna i takt med att de får sämre utbud och slösar pengar på eget skräp.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | ASUS Prime RX 9070 XT OC | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Angav inga tjänster, men använder Youtube utan att vara inloggad.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 24H2.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 24H2. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Jag funderar även på att säga upp mitt fiber (400kr/mån för 100/100) och köra internetdelning från telefonen istället. Jag har slutat spela datorspel, lägger hellre tiden på annat som är viktigare. Använder bara datorn till att surfa eller streama film numera

400 låter dock ännu som ett pris som nog kommer betraktas som bra i en allt för nära framtid. Mobilt börjar märkligt nog likna ett bra budgetalternativ nu...

Men även med det just nu kan det vara optimalt med en nalle med dubbla SIM då bara. De bra obegränsade dataabbonemangen hänger sällan ihop med de motsvarande för tele verkar det. När de ens finns.

Men beroende på spel går det iof hyfsat bra även att spela via mobilt. Jag körde tom Stadia på det viset mot slutet när telefonlinjen skrotades över ett par år innan fibern ens hade påbörjats.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edin_II:

Betalar för Prime Video och Max, sedan kollag jag också mycket på SVT Play och TV4 Play gratis.

SvtPlay är inte gratis !!..ca 1330 kr/år , vs för dom som betalar inkomstskatt, övriga som ex dom som går på försörjningsstöd och andra skattebefriade bidrag får det GRATIS..aarrghhh....var finns rättvisan i det säg..jo NADA rättvisa !!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Betalar du inte för SVT?

haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyKristensen:

Alla som betalar skatt i Sverige gör det.

Men du prenumererar inte på det.

Skrivet av AndreaX:

Samt fd delägare i hamburgerkedjan CLOCK! såklart.

SVTPlay

😁

Skrivet av Bjirn:

Är ju den i särklass dyraste tjänsten när man väger innehåll mot avgift. Tycker jag iaf.

Framförallt när man är bunden utan att kunna säga upp det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-pax666:

SvtPlay är inte gratis !!..ca 1330 kr/år , vs för dom som betalar inkomstskatt, övriga som ex dom som går på försörjningsstöd och andra skattebefriade bidrag får det GRATIS..aarrghhh....var finns rättvisan i det säg..jo NADA rättvisa !!

Mer än värt det!
Så slipper man dessutom lägga energi på att betala tv-licens manuellt varje kvartal.

Och risken för att få en snigel på ögat är minimerad!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB