Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Ni som fick invite från amazon de, använder ni ert tyska konto mycket? Har ett tyskt konto och har requestat invite, men kontot har i princip legat på is sen svenska amazon startades.

Har nog handlat där en gång typ 2018 innan nu i helgen 😅

Permalänk
Medlem

Upgrade packs kommer gå på 9.99$ enlitt intervjun IGN hade med Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Upgrade packs kommer gå på 9.99$ enlitt intervjun IGN hade med Nintendo.

199 SEK då

Permalänk
Medlem

Fick från Amazon.de nu att jag inte får någon inbjudan. Dock fick jag tag i en från .fr Men tips nedan att det verkar som det kommer gå att köpa utan inbjudan, dock står de som slut nu. Så kanske sålt slut helt.

"Good news: Invitations are no longer required to buy the Switch 2 on amazon.de and the console will be available to purchase without invitation soon."

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fick mejl från tyska Amazon snart går det att boka utan invites.

Spel och Sånt har även meddelat att deras priser är fasta nu med alltså priserna kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Spel och Sånt har även meddelat att deras priser är fasta nu med alltså priserna kvarstår.

Säkert för att det säljer slut för det priset, varför ska de sänka?

Permalänk
Medlem

Tycker det är så löjligt detta. De hade inbjudan så man kunde säkra en maskin, men nu så behöver man sitta och uppdatera sidan som en idiot. Har inte sett i lager i något land där Amazon finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Samtidigt, och det beror väl kanske på tilldelning av konsoller vid releaese. Men sänker du priset med 1000kr mot alla andra återförsäljare, och sen samtidigt ändå har en ordentlig marginal/vinst per såld konsol... så kommer du ju få hela marknaden. (Typ så som fri handel skall fungera) Tycker situationen är väldigt märklig.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LeVvE:

Jag beställde aldrig någon från dem. Men de ska ändra fakturorna till det nya priset.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av SittingDuck99:

Tycker det är så löjligt detta. De hade inbjudan så man kunde säkra en maskin, men nu så behöver man sitta och uppdatera sidan som en idiot. Har inte sett i lager i något land där Amazon finns.

Hela inbjudan från Tyska Amazon var fail då flera beställde från andra europeiska Amazon-sidor. Självklart blir de som inte fått igenom en beställning lidande. Håll utkik här, andra nintendo kanaler och discord så slipper du uppdatera sidan hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag beställde aldrig någon från dem. Men de ska ändra fakturorna till det nya priset.<Uppladdad bildlänk>

Så folk som redan beställt kommer få betala mer eller vadå?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LeVvE:

Så folk som redan beställt kommer få betala mer eller vadå?

Nej. Tror att de hade satt ut högt pris och att de ska justera det då priserna är officiella. Detta gäller troligtvis de som bokade först då priset fortfarande var en placeholder.

Permalänk
Hedersmedlem

Herre, soon kan ju betyda vad som helst. Ska man behöva kolla några gånger i timman på obestämd tid? Får nog lägga bevakning på den här tråden.

Någon som vet ifall det finns någon nackdel med att köpa Zelda switch 2 edition från franska Amazon (tex går det ändå spela på engelska?)? Är ju riktigt rimligt pris där (60€).

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Jag beställde aldrig någon från dem. Men de ska ändra fakturorna till det nya priset.<Uppladdad bildlänk>

Det tidigare priset där (spelåsånt) var 10k så det makar sense att de sänker

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Herre, soon kan ju betyda vad som helst. Ska man behöva kolla några gånger i timman på obestämd tid? Får nog lägga bevakning på den här tråden.

Någon som vet ifall det finns någon nackdel med att köpa Zelda switch 2 edition från franska Amazon (tex går det ändå spela på engelska?)? Är ju riktigt rimligt pris där (60€).

Håller helt med. Blev ganska sur faktiskt när jag läste mailet. Handlar en del via dem och begärde invite i lördags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Fodralet kommer nog vara på franska, men annars ska det inte vara någon skillnad.

Vad vi vet änsålänge kommer det dock vara en switch 1 kassett med dlc kod i förpackningen. Var dock något annat spel där utgivaren var tydlig med att så inte var fallet för deras spel. Oklart just nu om ovan fortfarande gäller för zelda eller om det faktiskt är en switch 2 kassett med dlcn direkt på.

Permalänk
Konsolgrävare

Metroid Prime 4 Beyond | Switch VS Switch 2 | Gameplay Graphics Comparison

Riktigt stor skillnad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ja, de har ju lite mer kraft att arbeta med nu. Lite intressant hur de använt så mycket dimma till vanliga Switch för att slippa detaljer. Inte bara upplösning och texturer är ju avsevärt bättre, ljuset och skuggorna är ju på en helt annan nivå också. Ska bli kul att köra detta både handhållen och på OLED TV.

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Switch 2 Game-Key Cards Won't Be Tied To Your Account

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem

Amazon.fr har utan Mario kart just nu

Edit: men går inte att lägga i korgen pga levereras inte till min adress... Hmm kanske inte kommer funka detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Amazon.fr har utan Mario kart just nu

Försökte köpa men det stod att dom inte kan skicka till min destination😔

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Moonglow:

Försökte köpa men det stod att dom inte kan skicka till min destination😔

Ja precis, fasen om de blockat utländska köp eller något sådant.

Permalänk
Medlem

Lyckades precis beställa via Amazon Spanien! Det var lite konstigt för att först gav den mig att de ej levererar till min adress. Men märkte att den gav som två alternativ varje gång jag uppdaterade produktsidan. Ena ville ha 8 euro i frakt och andra ville ha 16 euro. När det var på 16 euro så ville den inte leverera till Sverige. Men den produktsidan med 8 euro i frakt ville! Har märkt att det är spanska sidan som lägger upp oftast.

https://www.amazon.es/-/en/gp/product/B0F2JCL3NZ/ref=ox_sc_sa...

Den här sidan då. När det står att det går att förbeställa, så uppdatera tills ni ser de olika fraktalternativen.

Edit: Under senaste timmen har det lagts upp 3 gånger nya maskiner att förbeställa. Kommer upp att det är unavailable, och sen har jag uppdaterat i kanske 10-15 min och så har beställningen öppnats upp igen. Så gör så! Jag lyckades inte första 2 gångerna. Betalningsalternativet segade då jag ej hade förvalt ett kort att använda. Så jag valde ett kort som förval under inställningar så jag kunde bara klicka nästa och lägga beställningen. Went fine då!

Permalänk
Hedersmedlem

Får försöka, men fick inte upp alternativen.

Någon som förstår varför FR har 25% rabatt på listpris på spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Får försöka, men fick inte upp alternativen.

Någon som förstår varför FR har 25% rabatt på listpris på spelen?

Det kommer nog upp en omgång till på spanska sidan snart. Märkte att när namnet på sidan på fliken ändrades till XXXXXXXXX så dök det upp nya maskiner att beställa lite efter det.

Permalänk
Medlem

Har hela tiden tolkat det så. En fysisk kassett som är låst till ett konto hade ju varit totalt skräp Game Card Keys känns som ett billigare sätt att ha ett fysiskt spel som man kan sälja om man vill. Hade varit trevligt om de fungerade som digitalt men man får verifiera en gång i veckan och om en annan enhet laddat ner spelet så misslyckas det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Det kommer nog upp en omgång till på spanska sidan snart. Märkte att när namnet på sidan på fliken ändrades till XXXXXXXXX så dök det upp nya maskiner att beställa lite efter det.

Kan inte beställa från spanien med min adress...

Edit: Nu är det slut igen, hur kunde du beställa?

Permalänk
Medlem

Då har jag köpt upp en massa switch 1 spel. Märkte ganska snabbt att det va bättre att köpa stort paket med en n
Switch oled då dom skulle ha 400kr för begagnade spel styck. Så nu blev det en oled switch 1 för 3500kr med Mario jamboree, mario rabbits(?) wonders, zelda botw, och mariokart 8.
Sen har jag köpt ett paket med 4 spel ink. Mario superstars för 1500 så nu har man att göra sen när switch 2 kommer. Plus att jag kan gamea nu också och sälja oled switchen sen i sommar. 😃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Hedersmedlem

Lite stolt blir man ändå över grabben (8 år) när han mognat tillräckligt i huvudet (händer inte alla ens till vuxen ålder...) så att han gick med på att vänta hela sommaren om så krävdes mot att jag kan få tag på switchen 1500kr billigare och att han då får del av 'vinsten' genom att han får med ett spel till. Nu får gubben jobba lite dock för att få ihop detta

Edit: för ett halvår-år sedan mäkta han knappt med att spara veckopengen längre än ett par veckor eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Kan inte beställa från spanien med min adress...

Edit: Nu är det slut igen, hur kunde du beställa?

Så som jag skrev. Dök upp att man kunde preorder och uppdaterade och fick olika fraktpriser varje uppdatering och att det var den för 8 euro som gick igenom. Jag tror det handlar om olika lager eller nåt sådant som gör att vissa ej levererar hit.