Permalänk
Medlem

Sämsta "köpet" jag gjort är nog att ha försökt vara lojal till Nokia-mobiler..
Symbian, Meego, Windows, Android och numera - ingenting.
Ett lysande exempel på när envishet inte lönar sig helt enkelt

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Alla bilar jag köpt, alla har strulat på olika sätt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Senaste 10 åren så är väl det enda köpet jag inte varit nöjd med är AMD 5900X. Kanske fick ett dåligt exemplar men PBO va skit, fclk över 1600 funkade inte, kunde inte köra Curve Optimizer på ens -5 utan att få problem i idle eller låg load.

Sålde den så fort jag kunde.

Permalänk
Medlem

Laptop.
Använder aldrig laptops. Sitter bara med min stationära dator

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Förmodligen de laptops man ägt/äger som används mest som dammsamlare.

Definitivt ett grafikkort från Alibaba eller liknande kina-site som enl. annonsen skulle vara något annat än var det var. Körde nåt test program och det var inte den Nvidia irest som det påstods att det skulle vara, bestred det hela och gick vinnande ur striden och sedan dess aktar jag mig för att handla på Wish, Teemu och de andra ställena

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS Dual GeForce RTX 4060 V2 OC / Skärm #1 MSI G2712F + Skärm #2 Asus VG248

Permalänk

hörlursförstärkare för 4 lappar
d/a omvandlare (usb till rca) för typ 10 lappar
"strömrenare" för typ 7 lappar
usb kabel för också typ 7 lappar

det lät ändå inget bättre i hörlurarna än att använda dem direkt i datorn

ett annat dåligt köp jag gjort var en begagnad iphone 15, som visade sig vara stöldgods från kanada och IMEI spärrades några månader efter köpet. jag har i över 1 år använt en sprucken iphone 11 för att internetdela till min 15 som jag huvudsakligen använder, tar emot att köpa en till telefon, men får nog bli en iphone 17 när de släpps tror jag... börjar tröttna lite på dubbel uppsättning

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle3:

Harman Kardon SB26 sound bar.

Ljudet är väl okej men det är i övrigt en förskräcklig produkt. Fjärrkontrollen får slut på batteri en gång i halvåret och har inte mer än en meter räckvidd. Och så har den en bluetoothfunktion som inte går att stänga av, så förvirrade grannar kopplar på sig på den hela tiden av misstag och försöker spela musik, och när de inte hör något maxar de volymen så jag nästan blir döv.

🤣🤣🤣
Förlåt för att jag skrattar, men du gav mig dagens skratt😂

Hoppas du gjort dig av med den iaf?

Permalänk
Medlem

Ett xbox 360.. fy fan sicken dynga...

Permalänk

Hehe ja egentligen så är det väl de flesta teknikprylarna. Kul grej o testa, men lite onödiga oftast.

Oftast blir det att de får stå o samla damm efter ett litet tag.

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp är en Ryzen 5600x, kostade mig ca 7k i bytta komponenter och hade inte en fungerande dator i över ett år..
Har aldrig haft en CPU som var dålig innan så jag bytte allt annat.. Ibland är man en idiot..

Permalänk
Medlem

Köpte ett ledljus-kit via Facebook för att få “stämmningsljus” till TV’n. Fungerade hjälpligt i 2 dar. Sen låste sig skiten så jag var tvungen att dra ut elsladden för att kunna starta om. Efter någon vecka gick den sönder. Vilket skräp!

https://www.nmorethan.com/products/tv-backlight?utm_source=fb...

Lade in länk till skiten.
Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations 64-bit Build 22631.5262|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2302| |1 st Kingston SFYRD4000G 4 TB, PCIe4 |2 st Kingston SFYRD2000G 2 TB, PCIe4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 128 GB DDR4-3200|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow|Kylare: Arctic
Liquid Freezer II 420mm

Permalänk
Medlem

iPad. Trodde jag skulle använda den istället för laptop till lättare grejer - men det slutar ändå med att man tar MacBook plus iPhone med sig. Har inte ens laddad iPaden på flera veckor

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Absolut mitt gigabyte 3090, högt fläkt ljud för det gick supervarmt. Lösa stift i pcie kontakterna på kortet vilket gjorde att det var omöjligt att få i sladdarna i kontakterna så jag fick ta isär kortet för att limma fast fast dom plus att byta kylpasta. Kommer aldrig mer röra något från gigabyte igen

Edit: gav bort skiten gratis till en kollega efter jag köpt mitt 5080. Skulle aldrig kunna ta betalt för sånt skräp 😂

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

iPad. Trodde jag skulle använda den istället för laptop till lättare grejer - men det slutar ändå med att man tar MacBook plus iPhone med sig. Har inte ens laddad iPaden på flera veckor

Fick från jobbet och det är ju bra, och haft ett par android-plattor också. Men fattar fortfarande inte vitsen med dessa. Ska man slökolla i soffan funkar en laptop bättre för den kan man stödja på (öl)magen, men en platta måste man hålla upp hela tiden. Och en modern mindre laptop är ju näppeligen mer bökigt att ha med sig men 500% mer användbar.

Hade man kunna köra adblocker för youtube och firefox på IOS hade jag kanske använt den mer. Tips välkomnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

hörlursförstärkare för 4 lappar
d/a omvandlare (usb till rca) för typ 10 lappar
"strömrenare" för typ 7 lappar
usb kabel för också typ 7 lappar

det lät ändå inget bättre i hörlurarna än att använda dem direkt i datorn

ett annat dåligt köp jag gjort var en begagnad iphone 15, som visade sig vara stöldgods från kanada och IMEI spärrades några månader efter köpet. jag har i över 1 år använt en sprucken iphone 11 för att internetdela till min 15 som jag huvudsakligen använder, tar emot att köpa en till telefon, men får nog bli en iphone 17 när de släpps tror jag... börjar tröttna lite på dubbel uppsättning

Uff! Det gav mig ångest att läsa. Får känslan av att du vid nån punkt lockats in i pseudoaudiofil-träsket. Kanske du ska tänka två, tre gånger och göra lite research innan du köper dyra grejer?

Permalänk
Medlem

Runt 2007-2008 så förlängde jag mitt abonnemang hos 3 och tog en ny mobil med allt extra trams man kunde, en Nokia N95 8gib. Jag använde aldrig telefonen då jag inte gillade den efter cirka 2 dagars användning. Så den låg i en låda och ett svin dyrt abonnemang låg och tickade :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Fick från jobbet och det är ju bra, och haft ett par android-plattor också. Men fattar fortfarande inte vitsen med dessa. Ska man slökolla i soffan funkar en laptop bättre för den kan man stödja på (öl)magen, men en platta måste man hålla upp hela tiden. Och en modern mindre laptop är ju näppeligen mer bökigt att ha med sig men 500% mer användbar.

Hade man kunna köra adblocker för youtube och firefox på IOS hade jag kanske använt den mer. Tips välkomnas.

Kokbok i köket är mitt enda som är kvar eller om jag behöver göra nått med en Apple pen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Min Audi A4, en svart hål av utgifter.
När det gäller elektronik så är det nog Google Nexus 9, använde den knappt.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Köpte en stor och bökig nack-massage apparat, obekväm att använda dessutom, lyckligtvis inte så dyr. Men den användes kanske en halv gång på test, sen var det nope.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Den mest onödiga produkt jag köpt/sponsrat är OUYA.

Nu står den i bokhyllan som en påminnelse att tänka två gånger innan man slösar pengar på en idé.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kenwood Multibeam från slutet av 90-talet. Vill minnas att den mest höll skivorna varma och inte hade speciellt mycket stöd för att läsa någon skiva alls.

Samt Philips Fidelio B97 på chansning efter @MORD inlägg : #19467811

Vilken jävla skit det var. @MORD kan inte haft höga krav eller så visste personen inte bättre.
=D

Finns garanterat fler exempel som jag helt enkelt inte kommer ihåg just nu.

😄 Köpte du verkligen en soundbar efter mitt inlägg?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MORD:

Hahaha

Skrattar irl, han måste varit redigt sur och sparat ditt tips precis för en sån här tråd.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Mycket Tredjeparts skräp man köpte via CDON.com förr.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Dom flesta produkter jag köpt på Jysk, vet inte varför jag fortsätter handla där när jag flera gånger blivit så sjukt besviken på att det är ren skit som sålt till mig..

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Soundbars! Aldrig lyckats träffa rätt men kanske delvis pga. att jag försökt hålla mig i nedre delen av prisbilden. Nuvarande HK Citation 700 är bra ljudmässigt men allt annat är kasst (infoskärm som pekar uppåt istället för framåt, Google Assistant, ljudet tar evigheter att kicka igång vid HDMI (eller inte alls), tappar nätverk osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MORD:

Tja, tänkte prova och se vad en vanlig användare och EISA anser vara "bra".
Det är ju inte direkt några problem att returnera en vara och få pengarna tillbaka.
Så se det som en komplimang. 🙂

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

För flera år sedan beställde jag en usb-sticka som var skitbillig med jättemånga gigabyte.

Det tog ca 30 dagar innan den kom och när jag väl skulle använda den så blev den glödhet. Efter 3 användningar var den död.

Skrev naturligtvis negativt omdömme till säljaren osv och blev stalkad på mail där de ville jag skulle ändra betyget.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, man har köpt mycke dynga genom åren, men något som sticker ut i minnet är Asus Rog spatha musen. Blytung (172g), märklig layout på tumknapparna och hade nån bugg som gjorde att DPI’n dippa periodiskt så den va HELT totalt värdelös som mus. Sen är Asus program för kringutrustning dessutom helt värdelöst och fult. Köpte den för den såg cool ut, var bra för stora händer, var trådlös och hade en laddstation.
Jag fick så dålig smak i munnen att jag aldrig kommer köpa Asus kringutrustning igen.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Jag ska generalisera: det sämsta är när man lowballar och försöker spara in. Snålheten bedrar visheten. Man får mediokra produkter som inte fungerar tillfredställande.

Numera försöker jag minimera mina inköp, men när jag väl slår till på något så köper jag rejäl kvalité inom området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag ska generalisera: det sämsta är när man lowballar och försöker spara in. Snålheten bedrar visheten. Man får mediokra produkter som inte fungerar tillfredställande.

Numera försöker jag minimera mina inköp, men när jag väl slår till på något så köper jag rejäl kvalité inom området.

This is the way. Tror brännt mäst pengar på detta sätt. Köp 1 gång, köp årdentligt, om den används mycket.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos