Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Då är det ju inte exklusivt till ps5?

Nej det jag menar det var inte jag som skrev det.

Permalänk
Medlem

Nu har DF via cd projekt red bekräftat att cyberpunk på switch 2 kör en variant av dlss (framgick i senaste DF direct som nu är tillgängligt för patreons). Mket coolt. Oxkså fascinerande med en ny video på star wars outlaws på switch som har RT (oklart dock om det är software eller hardware RT enligt DF)

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Nu har DF via cd projekt red bekräftat att cyberpunk på switch 2 kör en variant av dlss (framgick i senaste DF direct som nu är tillgängligt för patreons). Mket coolt. Oxkså fascinerande med en ny video på star wars outlaws på switch som har RT (oklart dock om det är software eller hardware RT enligt DF)

Icke hårdvaruaccelererad RT är ju bildspel deluxe. Ampere har ju RT-kärnor och Nvidia har ju sagt att de finns tillgängliga i Switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har inte hört talas alls om Klarna-kortet, men kollade hemsidan - verkar ju perfekt vid sådana här tillfällen.
Finns det några nackdelar man bör vara medveten om, om man skaffar Klarna-kortet?
T ex. om det belastar ens kreditvärdighet?
Tack på förhand!

Inga nackdelar vad jag vet. De kör en kreditupplysning i början, men det är egentligen ett kreditkort där du betalar det du handlat för inom 30 dagar. Som ett American Express typ. Så det är inte som ett Klarna kreditkonto, utan ett kort där du handlar på och räntefritt betalar av varje köpbelopp senast 30 dagar senare.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vart fick du att 533euro blev 5800kr?
Eftersom jag betalat 5euro mer än dig och betalar 6100?

Iofs kanske euron låg högre när jag beställde..

<Uppladdad bildlänk>

Du valde att låta Amazon konvertera köpbeloppet från Euro till SEK. Det ska du aldrig göra, varken på Amazon, Paypal, bankomater utomlands, restauranger utomlands eller varsomhelst. Du kommer förlora på kursen varje gång eftersom de kör en sämre kurs för att tjäna pengar på dig.

Betala i den lokala valutan där du handlar, alltså i Euro om du handlar från ett Euro-land och låt din bank göra automatiska valuta-omvandlingen. Du får en mycket bättre kurs då, och aktuell kurs också. Euron har ju försvagats rätt duktigt på sistone, inte lika mycket som dollarn men ändå. 533 Euro är i dagsläget ca 5840kr. Sen vad Euron kommer ligga på i juni när pengarna faktiskt dras från kortet och Amazon skickar varan, ja det vet man ju aldrig. Men varför du ser 6000+ kr är för att Amazon tjänar en hacka på dig iomed valutakursen de själva bestämmer att gå efter, som är långt ifrån dagens kurs.

Visa signatur

SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Inga nackdelar vad jag vet. De kör en kreditupplysning i början, men det är egentligen ett kreditkort där du betalar det du handlat för inom 30 dagar. Som ett American Express typ. Så det är inte som ett Klarna kreditkonto, utan ett kort där du handlar på och räntefritt betalar av varje köpbelopp senast 30 dagar senare.

Good info! Skaffade kortet och är redo nästa gång en batch (förhoppningsvis) dyker upp! 😁 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Good info! Skaffade kortet och är redo nästa gång en batch (förhoppningsvis) dyker upp! 😁 👍

Finns på spanska sidan just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Finns på spanska sidan just nu!

Tack! Såg det här alldeles för sent. Men väldigt snällt att du tänkte på lilla mig 🙂 Var inne och kikade när jag vaknade. No dice.

.. maybe next time!

Permalänk
Medlem

Sådär, förhandsbokning på konsol + Mario Kart lagt hos FNAC.
Handlat hos dom en hel del, bl.a. Pixeltelefoner och Chromecasts innan dom kom till Sverige och aldrigt haft några problem.

Någon som vet när det går att beställa den trådlösa Gamecube dosan från Nintendo.de? Jag har redan ett NSO medlemskap men får bara upp någon inbjudningssida när jag försöker gå in på länken.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Du valde att låta Amazon konvertera köpbeloppet från Euro till SEK. Det ska du aldrig göra, varken på Amazon, Paypal, bankomater utomlands, restauranger utomlands eller varsomhelst. Du kommer förlora på kursen varje gång eftersom de kör en sämre kurs för att tjäna pengar på dig.

Betala i den lokala valutan där du handlar, alltså i Euro om du handlar från ett Euro-land och låt din bank göra automatiska valuta-omvandlingen. Du får en mycket bättre kurs då, och aktuell kurs också. Euron har ju försvagats rätt duktigt på sistone, inte lika mycket som dollarn men ändå. 533 Euro är i dagsläget ca 5840kr. Sen vad Euron kommer ligga på i juni när pengarna faktiskt dras från kortet och Amazon skickar varan, ja det vet man ju aldrig. Men varför du ser 6000+ kr är för att Amazon tjänar en hacka på dig iomed valutakursen de själva bestämmer att gå efter, som är långt ifrån dagens kurs.

Tack för svaret, ska nog avbryta ordern och beställa om

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Tack för svaret, ska nog avbryta ordern och beställa om

Det behöver du nödvändigtvis inte göra, men det är upp till dig. Att handla i Euro och vänta på att pengarna ska dras om nästan 2 månader är lite av en "gamble". Just nu är Euron låg, men den kan lika gärna sticka iväg mot 12 kronor eller högre närsomhelst, då marknaden är så osäker. Så i värsta fall kan det tom. bli dyrare att handla med Euro om den skulle råka hamna på 12kr eller mer i juni. Hursomhelst så ska det bli mycket till om det ska bli dyrare eller lika dyrt som att handla Switchen i Sverige 😉 Då måste Euron upp i över 14kr...

Jag vågar inte avbryta min order nu även fast jag råkade köra 8Eur slöfrakt istället för express, vilket gör att jag förlorar 4-5 dagar på leveransen. Just nu är den dessutom slutsåld på Spanska Amazon. Jag skulle nog hålla ordern om jag va du. Sen om den dyker upp på tyska Amazon så köper du den där. Sen kan du avbryta den på Spanska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Switch 2-versionen av Cyberpunk 2077 använder DLSS men det är en version som är anpassad för konsolen och dess tekniska begränsningar. Upplösningen är dynamisk (DSR) och går från 540p till 1080p i dockat läge samt från 360p till 720p i handhållet läge. Tråkigt för er som bara kommer att uppleva spelen på denna konsolen. Spelet förtjänar 4K Ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Sådär, förhandsbokning på konsol + Mario Kart lagt hos FNAC.
Handlat hos dom en hel del, bl.a. Pixeltelefoner och Chromecasts innan dom kom till Sverige och aldrigt haft några problem.

Någon som vet när det går att beställa den trådlösa Gamecube dosan från Nintendo.de? Jag har redan ett NSO medlemskap men får bara upp någon inbjudningssida när jag försöker gå in på länken.

Man måste tyvärr ha en inbjudan för att kunna köpa den. Borde gå att beställa senare om man inte har inbjudan.

Permalänk
Skrivet av Roteleks:

Switch 2-versionen av Cyberpunk 2077 använder DLSS men det är en version som är anpassad för konsolen och dess tekniska begränsningar. Upplösningen är dynamisk (DSR) och går från 540p till 1080p i dockat läge samt från 360p till 720p i handhållet läge. Tråkigt för er som bara kommer att uppleva spelen på denna konsolen. Spelet förtjänar 4K Ultra.

tror inte jag är ensam om det, har inte tittat på någon rapportering om det själv men det låter lite patetiskt...

Permalänk
Medlem

En hel del matnyttigt från Digital Foundry

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

Finns det en lista över Switch 2 spel som släpps i Juni? Förbokade en till frugan men köpte bara till Mario Kart än så länge. Hon kan ju fortfarande spela sina gamla switch spel så hon är upptagen ett tag till men vore kul att slänga in ett till spel.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RobTheBiff:

Finns det en lista över Switch 2 spel som släpps i Juni? Förbokade en till frugan men köpte bara till Mario Kart än så länge. Hon kan ju fortfarande spela sina gamla switch spel så hon är upptagen ett tag till men vore kul att slänga in ett till spel.

Spel som kommer på releasedagen:

• Mario Kart World

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Nintendo Switch 2 Edition

• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - Nintendo Switch 2 Edition

• The Legend of Zelda: The Wind Waker

• F-Zero GX

• SOULCALIBUR II

• Nintendo Switch 2 Welcome Tour

• Deltarune Chapters 1, 2, 3, and 4

• Split Fiction

• Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

• Street Fighter 6 - Official Years 1-2 Edition

• Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

• Sid Meier's Civilization VII - Nintendo Switch 2 Edition

• Hogwarts Legacy

• Bravely Default Flying Fairy HD Remaster

• Yakuza 0 Director's Cut

• Fortnite

• Fast Fusion

• Hitman World of Assassination - Signature Edition

• Nobunaga's Ambition: Awakening Complete Edition

• Survival Kids

• Rune Factory: Guardians of Azuma

• Arcade Archives 2 RIDGE RACER

• Puyo Puyo Tetris 2S

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster kommer ut 26 Juni och Tamagotchi Plaza kommer ut 27 Juni!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobTheBiff:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_2_games

Sortera på Release Date. Här blir det MKW, Bravely Default och BotW/TotK, samt antagligen lite andra spel som får uppgraderingar.

Permalänk
Medlem

Nu finns Switch 2 (både Mario Kart bundle och bara konsollen) tillgänglig på Spanska Amazon igen.

Passade på att avbryta min tidigare order och beställde på nytt med express-frakt denna gång istället så att man får leverans den 12e istället för 16e juni. 542 Euro (bundle) inklusive 16eur express frakt, alltså ca 5900kr med dagens kurs.

Edit: Nu är den out of stock igen, båda varianterna. Det gick fort!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tjänst amazon expressfrakt använder? Använder de exv DHL express eller är det snarare postnord fast att de skickar den i tid istället för att ordern ligger tre dagar innan något händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Någon som vet vilken tjänst amazon expressfrakt använder? Använder de exv DHL express eller är det snarare postnord fast att de skickar den i tid istället för att ordern ligger tre dagar innan något händer?

Har för mig att det kommer som Postnord hemleverans (istället för Best/Airmee). Men inte helt säker. Att det är expressfrakt innebär att den fraktas snabbare från Amazon FBA lagret i Spanien fram till Sverige. Sen om Postnord f*ckar upp (som de ofta gör) är en annan femma. Men hursomhelst borde man få den innan helgen då, 12e eller 13e.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roteleks:

Även street fighter verkar köra dlss enligt Tom på DF discorden. Därmed är det två spel på releasen som vi vet kör det. 540p uppskalat till 1080p. Skarpare än series s trots mket lägre upplösning (series s är 1080p om jag minns rätt). Switch 2 krossar här series s som ett resultat av dlss och higher res texturer. Dlss är verkligen magi.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Switch 2 krossar här series s som ett resultat av dlss och higher res texturer. Dlss är verkligen magi. <Uppladdad bildlänk>

Speciellt om det nu är DLSS4 de lyckas implementera i Switchen. Fruktansvärt mycket bättre än DLSS3 och äldre. Spelar man i VR så är det som natt och dag, dlss3 vs 4.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu finns det på svenska amazon med... till svenska priser.

Bara konsollen, 6795kr
https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-2/dp/B0F53N3Y51

Med Mario Cart, 7490kr
https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/dp/B0F...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Bara konsollen, 6795kr

Med Mario Cart, 7490kr

Vilket jävla skämt

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Bara konsollen, 6795kr

Med Mario Cart, 7490kr

usch, man vet att det är dyra priser när inte ens Amazon sänker priset jämfört med andra affärer

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

usch, man vet att det är dyra priser när inte ens Amazon sänker priset jämfört med andra affärer

Dom kan ju inte ? Ska dom sälja konsolen i sverige med förlust jämfört med dom andra ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Dom kan ju inte ? Ska dom sälja konsolen i sverige med förlust jämfört med dom andra ?

Menar du att Retrospelbutiken säljer maskinerna till förlust? Stort tvek på den.

Och är det nån som har möjlighet till gråimport så är det väl just amazon.

Permalänk
Medlem

Blir en dyr releasedag tur det bara händer var 8:e år