Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Dom kan ju inte ? Ska dom sälja konsolen i sverige med förlust jämfört med dom andra ?

Amazon är nästan alltid billigare än andra svenska sidor, tex på Lego är de nästan alltid mkt billigare än tex webhallen.

Permalänk
Medlem

Tråkigt om de gör så, även om jag hellre tar det över Code-in-box. På sidan visar de Daemon X Machina: Titanic Scion, men på franska amazon har det inte Game-card-key rutan. Så varierar nog per marknad.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tänker köpa gamecube-kontrollen? Plockade precis hem två

https://store.nintendo.de/de/nintendo-gamecube-gcn-controller...

ping @Exydia @Börny

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Blir en dyr releasedag tur det bara händer var 8:e år

<Uppladdad bildlänk>

Oj. Du valde att betala högsta möjliga priset på samtliga produkter.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l ASUS Prime Radeon RX 9070 XT l Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB l Corsair RM1000X Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

<Uppladdad bildlänk>

Så du betalar ca 3000:- mer jfm Amazon.fr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Så du betalar ca 3000:- mer jfm Amazon.fr?

Skrivet av Razer-T:

Oj. Du valde att betala högsta möjliga priset på samtliga produkter.

Tyvärr verkar det bli så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Menar du att Retrospelbutiken säljer maskinerna till förlust? Stort tvek på den.

Och är det nån som har möjlighet till gråimport så är det väl just amazon.

Vet vi om Retrospelbutiken säljer Svenska konsoler?
Kanske är så att de säljer Europeiska med annan text på själva kartonen(innehållet ska vara exakt samma om jag förstått det rätt).

Skrivet av hultron:

<Uppladdad bildlänk>

Overkill paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Tyvärr verkar det bli så

Kan förstå att du gör det i hopp om att få nordiska omslag.

Själv har jag japanska utgåvan av Breath of the Wild, så undrar hur patchen till Switch 2-versionen funkar då (som ingår i Nintendo Online + Extensions abonnemanget).

Hittills har Switch varit helt regionsfri, men är lite orolig att Nintendo ändrar på det nu med tanke på tullar samt att Switch 2 kommer i en nedlåst japansk version. Dvs ~3500 SEK för konsolen låst till japanska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

usch, man vet att det är dyra priser när inte ens Amazon sänker priset jämfört med andra affärer

Rätta mig om jag har fel. Amazon som har FBA lager i rätt många länder runtom Europa (och kan bolla varorna emellan lagren, vilket jag vet då firman jag jobbar för gör så ofta med Amazon) hade lika gärna kunnat sålt Switch 2 för samma pris i Sverige såsom i Frankrike, Tyskland eller Spanien. Problemet är nog att Bergsala fått exklusivitet på distributionen/försäljningen av konsollen till återförsäljare i Norden, så prissättningen måste väl ske efter Bergasalas måttstock för att inte konkurrera och hamna i rättsligt mål.

Jag har svårt å tro att Amazon Sverige och våra FBA lager köper in från Bergsala, utan de tar bara från deras externa lager i säg Tyskland, sen slänger de på mellanskillnaden på priset som vinst för egen nota. Inte för att de nödvändigtvis vill, utan måste.

Det är iallafall min teori. Men vad vet jag...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Menar du att Retrospelbutiken säljer maskinerna till förlust? Stort tvek på den.

Och är det nån som har möjlighet till gråimport så är det väl just amazon.

Förmodligen är det Retrospelbutiken som kör gråimport. Jag har svårt å tro att Svenska återförsäljarna ens har en sådan marginal, per konsoll, när de köper från Bergsala.

Amazon behöver inte köra gråimport, som sagt. Antingen vill de inte konkurrera med Bergsala i det här fallet, eller så äter de mellanskillnaden som ren vinst. Folk är dumma nog att betala fullt (över)pris här i Sverige och konsollerna säljer ändå som smör, så varför skulle Amazon sälja billigare här om de inte behöver.

Visa signatur

SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

<Uppladdad bildlänk>

ping @Exydia @Börny

Tack!! La precis en order på 2

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Tack!! La precis en order på 2

Tar dom betalt direkt eller på release dag?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Tar dom betalt direkt eller på release dag?

På release

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

5200 för konsolen utan World är riktigt bra. Lite sugen på att göra en andra beställning med konsol + fysiska Mario kart i kronor och sedan behålla den som är billigast vid release beroende på kursen. Förmodligen kommer väl ändå bundle vara billigare dock. Föredrar nästan alltid fysiska versionen men mario kart är ett sånt spel jag aldrig kommer sälja ändå. Och skönt att kunna starta det instant utan att byta.

Permalänk
Medlem

Nice, tack! Ännu billigare än på Spanska Amazon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

5200 för konsolen utan World är riktigt bra. Lite sugen på att göra en andra beställning med konsol + fysiska Mario kart i kronor och sedan behålla den som är billigast vid release beroende på kursen. Förmodligen kommer väl ändå bundle vara billigare dock. Föredrar nästan alltid fysiska versionen men mario kart är ett sånt spel jag aldrig kommer sälja ändå. Och skönt att kunna starta det instant utan att byta.

Ja, de har riktigt bra pris av någon anledning. Många som köper Standard + fysiskt MKW då det bara blir 10€ dyrare än bundle. Jag tog en Bundle från My Nintendo för det blev billigast MKW och kommer heller aldrig sälja det, även om det vore trevligt med fysiskt Kanske blir lite mer spontana race när man bara kan starta spelet utan att behöva leta reda på kassetten.

Permalänk
Medlem

Nu har jag både med och utan bundle på preorder!

Glöm inte att välja att betala i EUR för att slippa dyrare påslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Nu har jag både med och utan bundle på preorder!

Glöm inte att välja att betala i EUR för att slippa dyrare påslag.

Jag har en i euro och en i kronor Går euron upp till 11,5 kr igen till juni blir det ju dyrare om man valt euro Tar bort den dyrare i slutet av maj eller nåt. Sen om man betalar i euro drar väl banken typ 1,5% i växlingsavgift? Kanske beror på betalsätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag har en i euro och en i kronor Går euron upp till 11,5 kr igen till juni blir det ju dyrare om man valt euro Tar bort den dyrare i slutet av maj eller nåt. Sen om man betalar i euro drar väl banken typ 1,5% i växlingsavgift? Kanske beror på betalsätt.

Är 1,65% med Skandiabanken för mig, men är rädd att Amazon snarare lägger på 5% eller mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag beställde en direkt. Har Swedbank, någon som på rak arm vet deras växlingskurs?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Är 1,65% med Skandiabanken för mig, men är rädd att Amazon snarare lägger på 5% eller mer.

Betalade 6036 för konsol + fysisk mario kart. Hade jag betalat i euro hade det blivit 538 euro = 5890 kr (just nu). Plussa på valutaavgiften på 97 kr så blir det 5987 kr. 49 kr skillnad men kan öka/sjunka beroende på kursen. Men det är ju förmodligen småpengar vi pratar om oavsett.

Skrivet av Izak80:

Jag beställde en direkt. Har Swedbank, någon som på rak arm vet deras växlingskurs?

1,65%

Permalänk
Medlem

La en beställning på Amazon.fr också, har redan en på retrospelbutiken och Amazon.de men tar nog bort båda dom två, blev 700kr billigare än retro och typ 450kr billigare än Amazon.de.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av hultron:

<Uppladdad bildlänk>

ping @Exydia @Börny

Stort tack! Blev en beställning! 😁

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

440/500 Euro! Billigare än Nintendo Europes 470/510..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Stort tack! Blev en beställning! 😁

Tackar även jag. Switch 2 plus mario kart fysiskt för 538 euro med frakt! bra deal! Speciellt om man som jag avser att sälja av spelet å chippa maskinen så fort det går. passade också på att köpa donkey kong för 67 euro med frakt. även det är ju mket billigare än i sverige

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Samma här! En bundle från Spanska Amazon i Euro och en bundle från Franska Amazon i SEK. Blev strax över 6000kr i SEK inklusive expressfrakt, så lite dyrare. Men skulle Euron flippa upp til 11.5 eller högre i juni så blir det ändå billigare med SEK ordern. Står så här på beställningen:

Order Total: Payment total:
EUR 537.36
*SEK 6027.35
*Exchange rate guarantee fee: SEK 125.42
Exchange rate guaranteed for this order: 1 EUR = 11.216593 SEK

Det blir hursomhelst mycket billigare än att handla i Sverige.

Risken finns dock att man behåller båda 🤣 Sonen lär ju aldrig låta mig spela annars, så galen som han är i Switchen redan nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

440/500 Euro! Billigare än Nintendo Europes 470/510..

Tillkommer extra moms för Sverige och frakt, men standard blir billigare än My Nintendo med runt 4€ med billigaste frakten.

Skrivet av LeVvE:

La en beställning på Amazon.fr också, har redan en på retrospelbutiken och Amazon.de men tar nog bort båda dom två, blev 700kr billigare än retro och typ 450kr billigare än Amazon.de.

Jag har också fått till de ordrar vi behöver utomlands till bästa pris, men jag har två svenska ordrar med "bra" pris. Lite kluven hur man vill göra med dessa då det är bra deals sett till svenska priserna. Avbryter man dem kommer de ju garanterat ta ut fulla summan från någon annan, så gör ju lite ont i hjärtat att avbryta.

Retrospelbutiken: Standard - 5818:-
Komplett: Bundle - 5992:-

Borde väl inte vara så svårt att hitta någon annan i Stockholm som får "ta över" dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

passade också på att köpa donkey kong för 67 euro med frakt. även det är ju mket billigare än i sverige

Funderar också på det! Blir ca 750kr om man tar det i SEK nu, inkl slöfrakt. Frågan är om man (eller min son) orkar vänta en extra vecka eller så, bara för att spara typ en hundring jämfört med Retrospelbutiken... fast iofsig vet man inte hur snabbt de levererar heller.

Skrivet av wargreymon:

Retrospelbutiken: Standard - 5818:-
Komplett: Bundle - 5992:-

Borde väl inte vara så svårt att hitta någon annan i Stockholm som får "ta över" dessa?

Hur fick du till en bundle på Komplett för under 6000kr? Helt galet ju!

Ja det blir nog inte svårt att sälja en Switch 2 runt lansering, om du nu behöver göra det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Funderar också på det! Blir ca 750kr om man tar det i SEK nu, inkl slöfrakt. Frågan är om man (eller min son) orkar vänta en extra vecka eller så, bara för att spara typ en hundring jämfört med Retrospelbutiken... fast iofsig vet man inte hur snabbt de levererar heller.

Hur fick du till en bundle på Komplett för under 6000kr? Helt galet ju!

Ja det blir nog inte svårt att sälja en Switch 2 runt lansering, om du nu behöver göra det.

Om man var student/mecenatkund på Komplett råkade de sätta det priset till en början. Tror bara det var någon timme eller så sedan var det på 6800 kr.