Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

En fråga angående beställningen av Switch 2 från franska Amazon. Jag är Amazon Prime medlem, borde man inte få det fraktfritt då? Som det ser ut nu så betalar jag 13,22euro (expressfrakt)?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

En fråga angående beställningen av Swtch 2 från franska Amazon. Jag är Amazon Prime medlem, borde man inte få det fraktfritt då?Som det ser ut nu så betalar jag 13,22euro (expressfrakt)?

Prime är individuellt till dom olika länderna, har du franskt medlemskap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Prime är individuellt till dom olika länderna, har du franskt medlemskap?

Nej det har jag inte (tyvärr i det här fallet) men då fattar jag hur det funkar.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Även om man har Franskt Prime, så är det bara gratis frakt inom landet.

Permalänk
Medlem

Mario Kart bundle finns på franska: https://amzn.eu/d/1PEHwTH

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad priset blir om man får beställa direkt från nintendo ? Fick inbjudan nu.
Är det moms som ska på sen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Någon som vet vad priset blir om man får beställa direkt från nintendo ? Fick inbjudan nu.

My Nintendo lägger inte på extra moms, antar att de äter kostnaden själva. Gratis frakt också så ett av de bästa alternativen, speciellt om du köper MKW Bundle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Från min orderbekräftelse på MK bundle:

Delivery costs

0.00 € (incl. VAT)

Total (incl. VAT)

509.99 €

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

My Nintendo lägger inte på extra moms, antar att de äter kostnaden själva. Gratis frakt också så ett av de bästa alternativen, speciellt om du köper MKW Bundle.

Skrivet av Squallie:

Från min orderbekräftelse på MK bundle:

Delivery costs

0.00 € (incl. VAT)

Total (incl. VAT)

509.99 €

Fick igenom en order 😊 tack så mycket för snabbt svar 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Fick igenom en order 😊 tack så mycket för snabbt svar 😊

Hur anmäler man sitt intresse för att köpa switch 2? Måste man göra det från tyska sidan?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Hur anmäler man sitt intresse för att köpa switch 2? Måste man göra det från tyska sidan?

Jag har inte anmält mig till något nintendo skickar ut inbjudan beroende på lite saker

” To pre order at the My Nintendo Store in Europe you need to fulfill 3 criteria: at least 2 years of NSO membership, have at least a little bit of playtime on your Switch over the last year and be subscribed to the Nintendo Newsletter”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Jag har inte anmält mig till något nintendo skickar ut inbjudan beroende på lite saker

” To pre order at the My Nintendo Store in Europe you need to fulfill 3 criteria: at least 2 years of NSO membership, have at least a little bit of playtime on your Switch over the last year and be subscribed to the Nintendo Newsletter”

Ok, tack för infon. Uppfyller kriterierna, får se om det blir något mejl.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag fick erbjudande från Nintendo idag, men skippar då jag redan har ett ok pris från Retrospelbutiken.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Såg att Spelbutiken har bundle för 6999 igen (står på Prisjakt att den varit slut sedan 11 april, vet ej om det stämmer). Ifall man vill undvika att importera konsolen. 500 billigare än andra svenska ÅF.

Nog större chans att få vid release med.

https://www.spelbutiken.se/produkt/nintendo-switch-2-mario-ka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Franska amazon har det för 69,90 Euro. Sen tillkommer ju fraktkostnad och ändrad moms så prisskillnaden blir inte så stor.

Idag 29 april la jag beställning på mario edition för 499 euro. Med frakt och konvertering landade svenska slutsumman på strax under 6000kr... vilket är rätt mkt billigare än basic edition...

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Sök vara switch 2 france eller spain eller deutschland följt av amazon så får du träffar ganska tidigt.
Idag 29 april kan man besrälla från Frankrike. Mario editikn med frak och konverteringakostnad är billigare än basic edition, steax under 6000kr

Kontakten i Frankrike skall passa i svenska uttag

Permalänk
Medlem
Skrivet av VV00d13:

Idag 29 april la jag beställning på mario edition för 499 euro. Med frakt och konvertering landade svenska slutsumman på strax under 6000kr... vilket är rätt mkt billigare än basic edition...

Frågan gällde ju dock endast själva spelet fysiskt, där jag fortfarande tror svaret är korrekt. Blir väl strax över 800 på Amazon (utan att räkna in frakt) och 929 hos billigaste svenska ÅF.

Permalänk
Medlem

My Nintendo shoppen i Irland har nu lagt upp att man kan välja adapter-typ, UK eller EU. Det fisiga är att alla som beställt innan har automatiskt fått UK. Jag mailade och frågade om man kunde byta, men det gick inte, man måste avboka och beställa igen. Eftersom man bara får boka en åt gången så måste man också be dem nollställa så man får boka igen.

Orkar inte hålla på utan kör med en billig reseadapter då vi ändå lär ha en till dockan bakom TVn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

My Nintendo shoppen i Irland har nu lagt upp att man kan välja adapter-typ, UK eller EU. Det fisiga är att alla som beställt innan har automatiskt fått UK. Jag mailade och frågade om man kunde byta, men det gick inte, man måste avboka och beställa igen. Eftersom man bara får boka en åt gången så måste man också be dem nollställa så man får boka igen.

Orkar inte hålla på utan kör med en billig reseadapter då vi ändå lär ha en till dockan bakom TVn.

Går ju alltid köpa separat om man verkligen vill ha original, men då ökar ju kostnaden lite med.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0F59TTSQC/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Går ju alltid köpa separat om man verkligen vill ha original, men då ökar ju kostnaden lite med.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0F59TTSQC/

Känns ju onödigt att den man får bara samlar damm. Köpte en sån här:

Permalänk
Medlem

Fick en invite av nintendo igår. Blev en Switch 2 + en PRO kontroll

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock B650 PG Lightning | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X5 | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MSI GeForce RTX 4080 16GB VENTUS 3X OC | Corsair RM850x | 3x Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 SSD | Fractal Design Torrent Compact: Black Solid | Acer Predator XB273U GX 270Hz

Permalänk
Medlem

Hade verkligen önskat att Nintendo hade skiftat B och A och anslutit till övriga konsoler nu vid generationsskiftet. Det där är sjukt frustrerande varje gång man hoppar över till switchen och sen tillbaka.. Hur fan kan man sätta confirm till höger..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stitches:

Fick en invite av nintendo igår. Blev en Switch 2 + en PRO kontroll

Hoppas de öppnar upp för alla snart, hade hellre köpt direkt från Nintendo än från Tyska amazon där jag har en bokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Hade verkligen önskat att Nintendo hade skiftat B och A och anslutit till övriga konsoler nu vid generationsskiftet. Det där är sjukt frustrerande varje gång man hoppar över till switchen och sen tillbaka.. Hur fan kan man sätta confirm till höger..

Det är ju det som är originalutförandet, även Playstation har(hade?) så i Japan och även endel spel här i väst förr.

Tycker det är alla andra som kan sluta fjanta sig.

(och jag bryr mig inte så mycket, sitter i ryggmärgen att trycka på rätt knapp även om jag byter emellan konsolerna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nintendo var dock först, så om något så är det övriga som "gjort fel".

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det är ju det som är originalutförandet, även Playstation har(hade?) så i Japan och även endel spel här i väst förr.

Tycker det är alla andra som kan sluta fjanta sig.

(och jag bryr mig inte så mycket, sitter i ryggmärgen att trycka på rätt knapp även om jag byter emellan konsolerna)

Skrivet av deppan:

Nintendo var dock först, så om något så är det övriga som "gjort fel".

Vet vilken som va först men världen förändras och uppenbarligen så har man märkt att det är en förbättring med att flytta den och 2/3 har bytt( plus pc och alla andra mindre format) så kunde man önskat sig att man pratade ihop sig och haft samma på alla. Så mycket annat har standardiserats.
Själv spelar jag switch endast exklusiva spelen och kanske 5-10% max av tiden på denna konsolen och då blir det bekymmer för en svag hjärna.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair Arctic Liquid Freezer III Pro MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Håller helt med dig! Bara för att man var först med något betyder inte det att man hade rätt från början.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Förr på PlayStation i Japan så är ju X = Cancel, O = Confirm så där var det samma som Nintendo, blev bara ändrat utanför Japan av någon anledning.

Av någon anledning så kan jag hoppa fram och tillbaka och det känns normalt även om knapparna blir flyttade.

Permalänk
Medlem

Om man beställer från amazon utlandet och sedan får problem med enheten, kan man vända sig till svenska amazon/bergsala för garanti åtgärder eller behöver man skicka tillbaka den till köpelandet?

~1500 kr rabatt är ju svårt att tacka nej till. Men om man mot förmodan skulle få problem med switchen kan det vara skönt att slippa skicka iväg den allt för långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Förr på PlayStation i Japan så är ju X = Cancel, O = Confirm så där var det samma som Nintendo, blev bara ändrat utanför Japan av någon anledning.

Av någon anledning så kan jag hoppa fram och tillbaka och det känns normalt även om knapparna blir flyttade.

Jag har varit med från början. Första jag gör när jah spelar om FF7 på Ps1 är att få ändra X och O så det blir moderniserat. :).

Såklart en vanesak men det är något jag alltid kämpar med första timmen när jag byter mellan konsolerna. Sen vem som ändrar bryr jag mig ej men med tanke på att det bara är nintendo kvar nu så vore det kanske enklast att dom kommer in i 2000-talet också än att alla andra ska byta.

Lär såklart inte hända. Nintendo kör sin väg, som vanligt.

Visa signatur