Färdig generisk mappstruktur för arkivering

Permalänk
Medlem

Färdig generisk mappstruktur för arkivering

Då alla mina (lagra länge) filer ska hamna på en och samma HDD primärt för att underlätta för säkerhetskopiering och hålla ordning. Då jag vill slippa att bygga hela mappstrukturen från scratch. Därför vill jag hitta en färdig mappstrukturen som är nedladdnings bar eller lätt genererat via program. Så att 80-90% av jobbet är gjort så jag bara behöver ändra det som behövs för mig. Jag har många gånger försökt bygga en från grunden men någonstans på vägen så blir det alltid för rörigt helt enkelt. Då det så klart finns människor som kan sådant betydligt bättre än mig och kan mera effektiva strukturer för arkivering

Permanent lättillgänglig lagring (arkivering) av:

• Personliga dokument (avslutade)

• Personliga Foton videos

• Knowledge PDFs Videos

• Film Samling

• Musik Samling

• etc

Tanken: I dag så har jag 6 olika diskar med massvis med filer, dubbletter och olika kategorisystem. Så istället för att försöka fixa var och en så är det enklare att skapa en helt ny ordning på en 16-22TB disk där allt undan för undan flyttas över då upptäcker man dubbletter, skräpfiler, etc. Denna disk ska även ha 1 eller 2 backupper.
Sen ligger alla andra filer som inte är permanenta på SSD i dag med Dropbox synk men i framleds något mera kostnadseffektivt som inte som i dag går på 2tkr om året.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel