Webhallen - vara saknas i paketet

Permalänk
Medlem

Webhallen - vara saknas i paketet

Trogen kund sedan många år tillbaka och har hört skräckhistorier om kundtjänsten… nu har det hänt mig också.

Beställde 3 lego sets i mitten på april. Paketet anländer efter en vecka. Känns lite liten när jag hämtar ut den men tänker inte så mycket mer på det. Ha i åtanke att det är 3st ganska små set som alla är nedsatta. Väl hemma tänker jag inte så mycket mer på det. Öppnar paketet och till min förvåning så är det bara 2 av 3 beställda sets i paketet, vilken jävla besvikelse. Det roliga i hela detta är att jag inte ens kan ljuga ihop detta då det är fysiskt omöjligt att få plats det tredje setet i paketet som jag har fått. Har skickat foto på detta också.

Har nu väntat i en vecka sen jag skicka detta till kundtjänst, det är alltså 4 arbetsdagar om man räknar bort 1a maj. Snart är det saknade setet slutsåld.

Det är egentligen småpengar men dessa 2 set jag har fått kostar mer än alla 3 tillsammans om det hade varit utan rabatt, jag går alltså back på detta om Webhallen fortsätter att ignorera som dom gör. 48h eller 72h fine men detta känns som att det är så enkelt att besvara och åtgärda men fyfan va urusel kundtjänst.

Funderar på att gå in till butiken i Bredden och fråga efter setet och sedan fråga hur denna ska få plats i paketet jag har fått?

Jag har även det så kallade ”VIP” numret, är det ens värt att ringa?

Hursomhelst detta var nog sista gången jag handlar där.
Tack för att man får avreagera sig lite.

Permalänk
Medlem

Lägger för nöjets skull in foton på paketet, det saknade setet är någonstans mitt emellan dom två jag har fått storleksmässigt.

@Webhallen ni kanske kan lösa detta innan varan tar slut? Hade ju varit skoj för ungens skull…

Kan ju också vara bra att nämna att det kanske tar mer än 96h för kundtjänst att svara, vilket helt ärligt är mer okej än att ge kunden falska förhoppningar. Inger ju liksom inget förtroende att säg att det är ”lite längre” svarstid än 48h.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite lätt nyfiken, ingen följesedel? o_0

På den borde samtliga set stå med, där ett av dem borde stå som inte levererat eller något snarlikt. Så du BORDE ju inte behöva bevisa att det 3:e setet omöjligt kunnat få plats i paketet OM det nu inte står att även det borde finnas enligt följesedeln.

Edit:
Även om det inte finns någon fysisk pappers-följesedel skall det finnas en elektronisk sådan.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av RNT:

Trogen kund sedan många år tillbaka och har hört skräckhistorier om kundtjänsten… nu har det hänt mig också.

Beställde 3 lego sets i mitten på april. Paketet anländer efter en vecka. Känns lite liten när jag hämtar ut den men tänker inte så mycket mer på det. Ha i åtanke att det är 3st ganska små set som alla är nedsatta. Väl hemma tänker jag inte så mycket mer på det. Öppnar paketet och till min förvåning så är det bara 2 av 3 beställda sets i paketet, vilken jävla besvikelse. Det roliga i hela detta är att jag inte ens kan ljuga ihop detta då det är fysiskt omöjligt att få plats det tredje setet i paketet som jag har fått. Har skickat foto på detta också.

Har nu väntat i en vecka sen jag skicka detta till kundtjänst, det är alltså 4 arbetsdagar om man räknar bort 1a maj. Snart är det saknade setet slutsåld.

Det är egentligen småpengar men dessa 2 set jag har fått kostar mer än alla 3 tillsammans om det hade varit utan rabatt, jag går alltså back på detta om Webhallen fortsätter att ignorera som dom gör. 48h eller 72h fine men detta känns som att det är så enkelt att besvara och åtgärda men fyfan va urusel kundtjänst.

Funderar på att gå in till butiken i Bredden och fråga efter setet och sedan fråga hur denna ska få plats i paketet jag har fått?

Jag har även det så kallade ”VIP” numret, är det ens värt att ringa?

Hursomhelst detta var nog sista gången jag handlar där.
Tack för att man får avreagera sig lite.

Tog 3 veckor att få svar på mitt problem,så är det akut så åk till butiken

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

På den borde samtliga set stå med, där ett av dem borde stå som inte levererat eller något snarlikt. Så du BORDE ju inte behöva bevisa att det 3:e setet omöjligt kunnat få plats i paketet OM det nu inte står att även det borde finnas enligt följesedeln.

Edit:
Även om det inte finns någon fysisk pappersfaktura skall det finnas en elektronisk sådan.

Följesedlarna är ofta digitala nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Jag editerade min post, men oavsett om den är på papper eller elektronisk bör den informationen finnas där.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Edit:
Även om det inte finns någon fysisk pappers-följesedel skall det finnas en elektronisk sådan.

Skrivet av Yonie:

Skrivet av Necrophor:

Jag editerade min post, men oavsett om den är på papper eller elektronisk bör den informationen finnas där.

Har elektronisk där alla 3 är med.

Permalänk
Medlem

Enklast gå till butiken se vad dom säger, kan dröja innan kundtjänsten hör av sig.

Helt klart bör dom lösa detta då det saknas 1 vara som du beställt