Beställt vara men fått tillbaka pengarna, har min order avbrutits?

Permalänk
Medlem

Beställt vara men fått tillbaka pengarna, har min order avbrutits?

Beställde ett grafikkort den 3 april från komplett. Betalade med kort och varan skulle komma in den 17 april. Idag såg jag på min bank att summan va tebax på mitt konto, men på komplett sida så står det att min order fortfarande är aktiv och att det ska skickas när dom får in korten. Det känns mer som min order är avbruten och att kortet inte kommer skickas. Varför skriver jag det här och inte tar kontakt med komplett? Jo givetvis är det helg och ingen support finns tillgänglig på hela helgen, och det stör mig någon enormt att jag är i limbo och inte vet vad som hänt med min order. Då jag inte fått något mail eller att ordern har ändrats. Det ända jag ser är att ordern är uppdaterad idag.

Så har någon vart med om något liknande och kan dela med sig av sina arfarenheter?

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. & flyttat tråd till en relevant istället för slumpmässigt vald forumdel - MOD
Permalänk
Medlem

Gissar på att komplett släppte på reservationen av dina pengar på banken.
Och med tanke på att det inte är 17 april än så finns det ingen anledning till panik

Permalänk
Medlem

Ja du. Om de har släppt sin reservation av dina pengar lär du inte få din order oavsett vad som står på deras site. En liten chans finns väl att du får både din order och att du fått dina pengar tillbaka.

I vilket fall bör du kontakta Komplett på måndag och reda ut situationen. Det finns inte så mycket vi kan göra för dig åt situationen.

Permalänk
Medlem

En reservation ligger väl max 7 dagar på ett köp med kort. Har inte ordern skickats inom den tiden så släpps dina pengar tillbaka på kortet. När ordern väl behandlas så dras pengarna igen om du har teckning på kortet och din vara skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

En reservation ligger väl max 7 dagar på ett köp med kort. Har inte ordern skickats inom den tiden så släpps dina pengar tillbaka på kortet. När ordern väl behandlas så dras pengarna igen om du har teckning på kortet och din vara skickas.

Det ger mig lite mer lugn i kroppen, så jag hoppas verkligen det är så

Permalänk
Medlem

Hej!

Som fler än jag här ovan, så tror jag att du behöver coola ner dig lite och ha större tålamod!
Dels så har det ju inte gått så lång tid ännu, och dels så har pengarna tydligen kommit tillbaka in på ditt bankkonto igen.

Visst förstår jag din frustation över den osäkra situationen, men "that's the life" liksom.
-"Det löser sig, sa flickan som sket i vasken!!

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: ASUS ROG Thor III 1200W ATX 3.1, Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleZz:

Beställde ett grafikkort den 3 april från komplett. Betalade med kort och varan skulle komma in den 17 april. Idag såg jag på min bank att summan va tebax på mitt konto, men på komplett sida så står det att min order fortfarande är aktiv och att det ska skickas när dom får in korten. Det känns mer som min order är avbruten och att kortet inte kommer skickas. Varför skriver jag det här och inte tar kontakt med komplett? Jo givetvis är det helg och ingen support finns tillgänglig på hela helgen, och det stör mig någon enormt att jag är i limbo och inte vet vad som hänt med min order. Då jag inte fått något mail eller att ordern har ändrats. Det ända jag ser är att ordern är uppdaterad idag.

Så har någon vart med om något liknande och kan dela med sig av sina arfarenheter?

Hur gick det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Hur gick det?

Det gick som så att jag själv avbeställde kortet den 27 april. Det vart försenat till den 25 april och sen till den 17 maj :@. Inget av datumen va något dom meddelande mig om att det blivit förseningar. Och eftersom jag höll på med ett nytt bygge och dom inte kunde garantera något ens den 17 maj så blev det ett red devil från inet istället:)