Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

*Erbjudandet gäller enbart online för dig som är eller blir medlem, i inloggat läge, med koden 20CLUB t.o.m. 25/4 2025. Gäller ej redan prissänkta varor, klubbpriser, multibuy, presentkort, robotgräsklippare, robotdammsugare, Google, Starlink, Google Nest, DJI, KOBO, BAMBU LAB, Apple, Moccamaster, LEGO, Pax, Kärcher, AVA, TORMEK, Yale, Dyson, Husqvarna, PLEJD, GARMIN, SAMSUNG, Playstation, Nintendo, Xbox, Xiaomi, Ecoflow, Wiser, Philips Hue, Ryobi, Peltor, Seagate, Lacie, Netatmo, begagnad elektronik och GoPro. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, leveransförseningar och slutförsäljning. Koden kan ej kombineras med andra rabattkoder.

Man blir lite trött på dem när listan bara fortsätter att växa varje gång de kör en sådan kampanj. Så man kan fortfarande får 20% på ex. Knipex och Hultafors, men där är de ju ändå nog dyrare än andra butiker (trots att man kan få 20% rabatt).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simcon:

Man blir lite trött på dem när listan bara fortsätter att växa varje gång de kör en sådan kampanj. Så man kan fortfarande får 20% på ex. Knipex och Hultafors, men där är de ju ändå nog dyrare än andra butiker (trots att man kan få 20% rabatt).

Trodde det var Sebbe_a som skämtade
Hade varit lättare att bara sänka priserna på deras colink-jox kanske?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Trodde det var Sebbe_a som skämtade
Hade varit lättare att bara sänka priserna på deras colink-jox kanske?

Det låter inte lika bra som "20 procent på ALLT! förutom..."

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Tipsades för en vecka sen i vanliga "dagens fynd"-tråden av Danieleet

Kan någon förklara varför man får "Totalt 11 270 kr rabatt" om man väljer 36 månader istället för 24?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unsupervised:

Kan någon förklara varför man får "Totalt 11 270 kr rabatt" om man väljer 36 månader istället för 24?

För man får 130 kr i rabatt på abonnemanget I 12 ytterligare månader.
130*12 = 1 560
1 560 + 9 710 = 11 270 kr.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Meater+ för 799 kr när Motonet öppnar sitt nya varuhus i Jönköping imorgon. # torsdag 24/4

https://issuu.com/motonetsverige/docs/motonet_oppningsfest_jo...

Den är på blixterbjudande på Amazon, inklusive Pro-versionen, fram till midnatt men Plus är billigare i Jönköping.

Fel datum av mig.
Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Kod som ger 15% på valfri IKEA produkt:
LIVE2204EXTRA

Osäker på hur länge den är aktiv, tror den går ut inatt..

Värdekupongen/Kampanjkoden gäller endast för IKEA Family medlemmar. Vänligen logga in på ditt konto.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Skrivet av dan@work:

Värdekupongen/Kampanjkoden gäller endast för IKEA Family medlemmar. Vänligen logga in på ditt konto.

Tack! Glömde helt att lägga till detta.

Permalänk
Medlem

Det finns en hel tråd för rabattkoder, som av någon anledning ligger i hobbyforumet istället för i det här forumet

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1149235-ge-bort-rabatt...

edit:
Det hör hemma här i Fyndforumet tycker jag, för att vara lite extra tydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det finns en hel tråd för rabattkoder, som av någon anledning ligger i hobbyforumet istället för i det här forumet

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1149235-ge-bort-rabatt...

edit:
Det hör hemma här i Fyndforumet tycker jag, för att vara lite extra tydlig.

Sweet! Den tråden har jag inte sett förut, tack!

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Produkt: Govee Wi-Fi Thermo-Hygrometer
Länk: https://eu.govee.com/products/wi-fi-thermo-hygrometer
Katergori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13079490
Pris: 235 kr (med kupong GOVEEGIFT)

Nästan 100 kr billigare än närmsta alternativ. Beställer man tvåpack blir det ytterligare lite bättre pris per enhet (219 kr).
Utifrån recensioner jag läst ser den ut att vara väldigt uppskattad och med extremt lång batteritid.

Använder Govee för att hålla koll på temperatur och daggpunkt för min vattenkylning med radiator på balkongen. (En vid radiatorn och en i datorn)

Funkar fint, byter batteri någon gång om året.

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: SodaStream Gaia
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0BS6PKKV4
Kategori: Bläskelaskmaskin
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/1312-3205010849/Kolsyremaskiner...
Pris: 349kr

Säljes och skeppas av Amazon.

"Skickas vanligtvis inom 6 till 7 månader" Kan vara bra att lägga till

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Skulle köpa två. Bara flaskan kostar lika mycket. Inte i lager när jag försöker köpa.

Brukar alltid komma snabbt ändå, även om det står 6-7 månader.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreasa64:

Det är typ deras defaultvärde som dyker upp ibland, kan gå åt fanders i enstaka fall, men verkar i de allra flesta fallen bara handla om att det inte är satt.
Har nog beställt ett tiotal produkter som haft samma tid satt, endast en gång kom det inte inom kort.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det är typ deras defaultvärde som dyker upp ibland, kan gå åt fanders i enstaka fall, men verkar i de allra flesta fallen bara handla om att det inte är satt.
Har nog beställt ett tiotal produkter som haft samma tid satt, endast en gång kom det inte inom kort.

Good to know!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Lyckas ni köpa sodastreamen? Jag har försökt sedan tipset postades, men jag blir stoppad på sista steget vid utcheckningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Mer relevant än vilket land företaget kommer ifrån tycker jag är att de för att låsa in kunder och tjäna mer pengar slutat använda den vanliga patronen som alla andra kör med, som du hittar på Jula/Rusta/ÖoB/ByggMax/Ica/Clasohlsson mfl för 29kr på kampanj, utan nu kör en egen variant som är dyrare, svårare att hitta och inte kompatibel med annan utrustning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Lyckas ni köpa sodastreamen? Jag har försökt sedan tipset postades, men jag blir stoppad på sista steget vid utcheckningen.

Skrev imorse, men funkade inte redan 30m efter tipset. Tänkte köpa 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Mer relevant än vilket land företaget kommer ifrån tycker jag är att de för att låsa in kunder och tjäna mer pengar slutat använda den vanliga patronen som alla andra kör med, som du hittar på Jula/Rusta/ÖoB/ByggMax/Ica/Clasohlsson mfl för 29kr på kampanj, utan nu kör en egen variant som är dyrare, svårare att hitta och inte kompatibel med annan utrustning.

Jag kommer hålla kvar i min gamla Sodastream så länge det går. Våga Vägra Quick Connect!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag kommer hålla kvar i min gamla Sodastream så länge det går. Våga Vägra Quick Connect!

Tänkte köpa, plus adapter till gänga men läste att Terra var plastig, folk klagade på läckage osv. Framförallt var det det faktum att bolaget är från Israel som stoppade mig. Vill försöka hålla mig inom EU efter insikter om hur beroende vi är av omvärlden, så nästa får blir en Aarke (svenskt företag) även om priset är betydligt högre. Då kan man iaf fortsätta hyra patron på Byggmax för 29kr 🙂

Men min gamla Aga får leva ett tag till... Bäst före på flaskan va dock 2013 så den kanske bör bytas!

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för denna Finska bubblare.
Gick från en plastig och läckande Sodastream Terra.

Oj vilken skillnad på både bubblor och kvalitet på maskin.
Jag dricker endel bubblor så detta hamnar utan tvekan på topp för årets bästa köp för mig.
Mysoda Ruby

Permalänk
Moderator
Moderator

Tråden är till för att diskutera de fynd som tipsas om i Övriga fynd, inte politiska spörsmål (§ 1.7 av våra forumregler). Inlägg har därför under dagen raderats i två omgångar.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Jag dricker endel bubblor så detta hamnar utan tvekan på topp för årets bästa köp för mig.
Mysoda Ruby

Du tycker att det rättfärdigar 3x priset mot paket som postats nyligen (Sodastream)? Ser att det verkar gå att använda samma standard-tuber mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Mysoda Ruby

Ser fin ut! Tänkte en Aarke som sagt, men den där låg ju onekligen riktigt bra till i pris just nu. Köper gärna kvalité, vi dricker minst en flaska om dagen, ofta två, så jag tar hellre nåt som känns gediget och är trevlig att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Ser fin ut! Tänkte en Aarke som sagt, men den där låg ju onekligen riktigt bra till i pris just nu. Köper gärna kvalité, vi dricker minst en flaska om dagen, ofta två, så jag tar hellre nåt som känns gediget och är trevlig att använda.

Med enkla googlingar får jag lite frågor redan nu. Tydligen har flaskorna bäst före datum (what?) och är inte helt matchande med exempelvis cylindrar som SodaStream kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Med enkla googlingar får jag lite frågor redan nu. Tydligen har flaskorna bäst före datum (what?) och är inte helt matchande med exempelvis cylindrar som SodaStream kör.

Yes, de har bäst-före. Det är för att skydda sig själva dåplasten ändras över tid och kolsyran skapar ju ett tryck inne i flaskan.

Står säkert en klassisk varningstext om detta, I likhet med att inte tvätta katten i tvättmaskinen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Det står bäst före på alla flaskor även på SodaStream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Det står bäst före på alla flaskor även på SodaStream...

Dra mig baklänges och stoppa mig i en tvättmaskin! Även glasflaskorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Dra mig baklänges och stoppa mig i en tvättmaskin! Även glasflaskorna?

Glasflaskor har inget bästföredatum, plastflaskor har det p.g.a. efter bästföredatumet så kan tillverkaren inte garantera längre att plastpartiklar/Mikroplast kan börja läcka/släppa ur/ifrån flaskan. Hade själv en sodastream flaska som dryckerna började smaka konstigt ifrån och efter lite forskning så hade flaskan bästföredatum utgått för längesen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Mysoda Ruby

Tack för tipset om Mysoda!

Letat efter en lämplig CO2-fyllare för glasflaskor (hatar plastflaskor med alla dess cancerogena kemikalier och potentiellt läckande plastpartiklar) nu när vi skall byta kylskåp (vår nuvarande gamla kyl har inbyggd dispenser för kolsyrat vatten, men tyvärr inte det nya kylskåpet som vi beställt).

Blev en Glassy Mother’s Day Bundle; Glassy set + extra glass bottle, 2109 SEK

https://mysoda.eu/en/products/glassy-glass-bottle-bundle

1 x Glassy sparkling water maker
2 x glass bottle 1 L
1 x plastic bottle 1 L

Kommer inte använda plastflaskan, men perfekt med två glasflaskor med i paketet.

Förutom rabatt inför mors dag, så signade jag upp för nyhetsbrev och fick en extra kampanjkod på 10% som gick fint att kombinera med det redan rabatterade paketpriset.

Dvs totalt för hela paketet, inklusive två glasflaskor och fri frakt, 1 898 SEK

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13861143

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]