Vinn nätagg från Seasonic

Här är senaste trailern för GTA VI

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

De hinner nog med en prishöjning någonstans på vägen också 👍

3 år och 1500kr då

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Menar du att du stängde av för att det var tredjeperson? För det går att köra förstaperson med en knapptryckning. Jag körde igenom hela GTA V i förstaperson med mus och tangentbord första gången.

Jag såg det på Youtube för något år sedan kanske dax att testa på nytt.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Ser ut som en typisk gta trailer.
Dvs bra och påkostat.
Det här kommer bli kul om kanske 2år.
För det blir ju så klart vänta på PC versionen man vill ju INTE förstöra upplevelsen med en sunkig PS5/konsol version.
Hoppas man kan köra i VR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

"Captured on PS5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Jag starta Grand Theft Auto V med en j***la login såg ryggen på spelaren = stängde av.
surgammalgubbe.

Jag hade stängt av om jag inte såg ryggen.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Måste vara 30fps läget på PS5 som klarar av den grafiken, om ens det.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Mycket rumpa i den där trailern... heter spelet egentligen "Grand Tail Analyst"?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Mycket rumpa i den där trailern... heter spelet egentligen "Grand Tail Analyst"?

Grand Tits & Ass.

Permalänk
Medlem

Taggad men sitter utan konsol just nu…!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Kungarna visar hur man skapar spel återigen.

Rockstar Games absolutely demolishes the industry

Permalänk
Medlem

För de som vill slippa Youtube compression finns trailern att ladda ner på hemsidan. Dock 1.2 gb stor:

https://www.rockstargames.com/VI/downloads/videos

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut! Vi få se om de har vad som krävs sedan förra spelet. Har ett par barn som hunnit födas och växa upp sedan dess.

En gång i tiden så var allt från Blizzard kvalite, tar inte något för givet.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Taggad men sitter utan konsol just nu…!

Du verkar ha en hyfsad gaming-pc, kör där istället och koppla in en handkontroll om du nu måste ha en sådan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Du verkar ha en hyfsad gaming-pc, kör där istället och koppla in en handkontroll om du nu måste ha en sådan

Kommer ju inte på PC förrän 2027-2028

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Gissar att det mer handlar om att 1 års väntan räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kommer ju inte på PC förrän 2027-2028

När spelet är ute har man väntat 13 år på detta spelet, tänker inte vänta en sekund till xD Har dock ett PS5.

Sant... segt, men typiskt Rockstar!

Edit:
Fast då kanske man har precis bytt ut till ett ny GPU!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Gissar att det mer handlar om att 1 års väntan räcker.

Förstår, men när spelet är ute har man väntat 13 år på detta spelet, tänker inte vänta en sekund till xD Har dock ett PS5.

Permalänk
Medlem

gameranx analyserar trailern.

IGN

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Hehe, jo när det väl kommer till PC. Hade varit underbart om det kunde släppas på PC samtidigt men räknar med 1 års väntan. Överväger starkt att köpa en begagnad PS5a bara för GTA, sen den set skeppas vidare.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Diskuterat i ps5forumet:
Tror vi verkligen detta är ingame ”base” ps5? Har väldigt svårt att se standard ps5 klara denna nivån av RT? Va tror ni?
Kör Rockstar en luring och menar ps5pro eller har man extra RT under cutscenes likt GT7 replays eller har man helt enkelt skapat magi med lågt krävande grafikmotor likt Doom Eternal?
Eller annan ”billigare” lösning än RT..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser ut som en typisk gta trailer.
Dvs bra och påkostat.
Det här kommer bli kul om kanske 2år.
För det blir ju så klart vänta på PC versionen man vill ju INTE förstöra upplevelsen med en sunkig PS5/konsol version.
Hoppas man kan köra i VR

Tyvärr blir det tvärt om. Hur ska man undvika spoilers när det är det största spelet i gaming-historien? Ska man gräva ner sig i en grop i 1 år? Den som väntar med att spela på pc kommer att få hela storyn spoilad.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut.

Men man undrar ju lite,
Om det ska spelas på PS5 med den nivån?
Blir det typ 2-3 FPS på standard PS5 och 4-5 FPS på PS5 Pro ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GuessWho:

Ser riktigt bra ut.

Men man undrar ju lite,
Om det ska spelas på PS5 med den nivån?
Blir det typ 2-3 FPS på standard PS5 och 4-5 FPS på PS5 Pro ?

Videon säger ju "captured on PS5" så om de inte rent ljuger funkar det på PS5.
Förhoppningsvis är det även fångat i realtid.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Tveksamt om det verkligen är Ps5 versionen de visat

Permalänk
Medlem

Ett helt nytt lyft på kropparna och ansiktena på karaktärerna från GTA V.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SVclocker:

Det får vi hoppas; det är omkring 12 år nyare än GTA V, närmare 13 när det släpps.
12 år före GTA V släpptes GTA III med denna protagonisten

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Videon säger ju "captured on PS5" så om de inte rent ljuger funkar det på PS5.
Förhoppningsvis är det även fångat i realtid.

Åtminstone när det kom till GTA V,
Det kom ju till PS3 och Xbox 360 först.
Xbox 360 versionen har jag inte testat.
Men har spelat PS3 versionen av GTA V och den hade ju en del prestandaproblem.
Ja inte så lågt som 5 FPS.
Men när man körde fordon så verkade det som det kunde vara ~ 15 FPS ibland.

Men kan de göra ett spel som ser amazing ut och klarar att köras i 30 FPS på en potatis och 60+ FPS på en kryddad potatis så ska jag inte klaga på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Ja, nya skin-shadern är grym! Ehm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tyvärr blir det tvärt om. Hur ska man undvika spoilers när det är det största spelet i gaming-historien? Ska man gräva ner sig i en grop i 1 år? Den som väntar med att spela på pc kommer att få hela storyn spoilad.

Nej. Det är lätt att undvika spoilers, varför skulle jag sitta och kolla in/läsa videos eller text som handlar om storyn?
Sen om nått "flashar" förbi så glömmer jag endå bort det, minns knappt vad som visades i trailern idag
Sen handlar inte GTA för mig enbart om att följa en djup story. GTA är så mycket mer än bara (rätt lättsam) story utan det är gameplayet. Friheten, hur uppdragen görs som för storyn vidare, sidouppdrag mm.

Sen har jag så många spel att jag skulle kunna underhålla mig flera år utan att ens titta åt GTAVI så det är inget problem att vänta på PC versionen. Sen kan man ju alltid hoppas att man kan köra det i VR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej. Det är lätt att undvika spoilers, varför skulle jag sitta och kolla in/läsa videos eller text som handlar om storyn?
Sen om nått "flashar" förbi så glömmer jag endå bort det, minns knappt vad som visades i trailern idag
Sen handlar inte GTA för mig enbart om att följa en djup story. GTA är så mycket mer än bara (rätt lättsam) story utan det är gameplayet. Friheten, hur uppdragen görs som för storyn vidare, sidouppdrag mm.

Sen har jag så många spel att jag skulle kunna underhålla mig flera år utan att ens titta åt GTAVI så det är inget problem att vänta på PC versionen. Sen kan man ju alltid hoppas att man kan köra det i VR

Håller helt med i detta. Kommer förmodligen vänta några år efter release för att få bästa möjliga tekniska och grafiska upplevelse. Inga problem alls att hålla mig undan spoilers. Hade jag varit tonåring hade det inte gått, då alla vänner hade spelat, men nu är livet så fyllt av annat