Webhallen - order obehandlad under flera dagar

Permalänk
Medlem

Har själv också problem med Webhallen just nu...först fick jag ingen orderbekräftelse, sen efter 3-4 dagar så kunde jag helt plötsligt hämta ut paketet.

Har fortfarande inte öppnat paketet då jag har fått samma vara från två olika ställen...så detta skall returneras.

Dock så verkar Webhallens kundsupport vara i princip obefintlig...ibland känns det bra att använda Klarna faktura när något krånglar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

De har haft väldiga problem med deras nya lager- och ordersystem, varför de bytte har jag svårt att förstå, men gissar på att det är Komplett som ny ägare som tvingat igenom det. Samma sak har hänt mig flera ggr senaste tiden men varan har i själva verket reserverats och hanterats av lagret samt skickats ut inom rimlig tid ändå, trots att statusen på hemsidan varit felaktig.

Gissar på att du fått din vara vid skickad/levererad vid det här laget?

Förut var ju webbhallens huvudlager butiken i Upplands Väsby, men inte längre. NetOnNet och webhallen kommer numera att dela samma huvudlager, även priser och utbud liknar varandra mer och mer. NetOnNet, webhallen och komplett har samma ägare. Nu blir alltså NetOnNet och webhallen mer samma och lagrena slås ihop.

Vilket suger för mig personligen då webhallen alltid hade allt om man åkte till Väsby och man ville ha produkterna direkt.

Visa signatur

Ryzen 5800x3d @ RX 9070 @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ Fractal r5 @ Arch
4300g @ 32gb 3200mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 1tb ssd @ 24+48wh batteri @ Arch
Thinkad T400 @ c2d @ 6gb @ 512gb ssd @ MxLinux

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Har själv också problem med Webhallen just nu...först fick jag ingen orderbekräftelse, sen efter 3-4 dagar så kunde jag helt plötsligt hämta ut paketet.

Har fortfarande inte öppnat paketet då jag har fått samma vara från två olika ställen...så detta skall returneras.

Dock så verkar Webhallens kundsupport vara i princip obefintlig...ibland känns det bra att använda Klarna faktura när något krånglar...

Deras ekonomi är körd i botten så de har plockat bort typ 80% av sin kundtjänst, antingen går de i konkurs eller sväljs in i komplett/netonnet, ser lite ut som Power har hittat någon guldgruva och försöker göra en "mediamarkt" med svenska marknaden och då är det Webhallen som kommer slå igen först.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Följer upp tråden. Ringde deras support idag angående RMA. 79 i kö, efter 36 minuter, 79 i kö. Valde att bli uppringd, det tog 2 timmar och 50 minuter. Det ska sägas att jag mejlat dom om samma ärende och inget svar efter snart 3 veckor. Det luktar konkurs lång väg.

Låter inte bra.
Själv kontaktade jag dom på chatten för någon dag sedan, tog typ 2 minuter att få svar på min fråga.

Verkar ju som chatten är bättre än telefon och mail då iaf.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Nivity:

Låter inte bra.
Själv kontaktade jag dom på chatten för någon dag sedan, tog typ 2 minuter att få svar på min fråga.

Verkar ju som chatten är bättre än telefon och mail då iaf.

Ja, med chat kan man bolla flera kunder samtidigt. Man frågar kund 2 hur man kan stå till tjänst medan man väntar på att kund 1 uppger sin information. Och så vidare 😊 Det är väldigt bekvämt. Speciellt om man har inställningen att man kan se vad folk skriver innan de tryckt på skicka. Så slipper man vänta på fem meningar ytterligare, när den första meningen innehöll svaret man sökte (ex. ordernummer).

Men telefon, tvi vale. Speciellt när det blir lång kö och varje nytt samtal har 30-90 sekunders diskussion om hur lång kö det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Deras ekonomi är körd i botten så de har plockat bort typ 80% av sin kundtjänst, antingen går de i konkurs eller sväljs in i komplett/netonnet, ser lite ut som Power har hittat någon guldgruva och försöker göra en "mediamarkt" med svenska marknaden och då är det Webhallen som kommer slå igen först.

Vad gör power så bra som inte webhallen då ? fattar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad gör power så bra som inte webhallen då ? fattar inte

Har extremt aggressiva reor och satsar på att ha bra kundtjänst.

vi får väl se hur de lyckas med det

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Beställde ett modermodem från Webbis ungefär samtidigt som TS la sin beställning
Den gick över till skickat typ 5 minuter efter order, sen tog det över en vecka innan Postnord hämtade.

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Dom har tagit bort avbeställnings möjligheten sen ett tag tillbaka, dom erbjuder inte heller fraktsedlar för retur utan hänvisar till att köpa företagspaket själv.

Svarstiderna på kundtjänst är numera svinlånga.

Helt uppenbart gör dom allt för att man inte ska orka returnera.

Då är ju Proshop bättre att handla från. När jag handlade där sist var det samma dumheter vid retur, men annars har de varit OK.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI