Permalänk
Sötast

Moderkort, ram, chassi etc...

Hej,

Det har blivit lite av en tradition för mig att skänka mina förlegade IT-prylar och vi kör vidare på konceptet!

Om det finns intresse av mer än en person så får man gärna motivera varför du förtjänar grejerna bättre än de andra

Jag ser absolut helst att sakerna plockas och byggs till någon som verkligen behöver en dator men inte har råd till det. Speciellt om det går till något barn ^^

Hårdvaran är också lämplig om man vill testa att t.ex bygga en nas, doppa första tån i homelabs å dylikt. Men de som har en inkomst från arbete får gärna köpa sina egna grejer

Hårdvaran:

Ace miditower chassi av okänd modell, har sett bättre dagar.

PSU: Antec 650 VP650PM, de kablar som synes på bilden är de som finns.

Moderkort1: https://www.asrock.com/mb/Intel/B75M-ITX/
CPU: Celeron av okänd modell

Moderkort2: https://www.inet.se/produkt/1902261/asus-p8z77-v-lx
CPU: 3570-K

RAM: 2st 8GB DDR3 , passar till båda moderkorten.

Optisk enhet: Ja

Endast avhämtning!

Såvida det inte skulle vara så att det är flera som vill hämta grejer, vilket jag ärligt talat tvekar på så gäller det att man tar allt eller inget.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Om skulle ändras mot frakttillägg, intresserad av : 2st 8GB DDR3
Har en äldre burk som gärna skulle behöva piffas upp med lite extra minne

Permalänk
Medlem

Skriver upp mig på listan, reparerar/uppgraderar datorer på min fritid utan kostnad här i byn. (om jag har delar)
Hämtar såklart det i Trelleborg isf.

Vissa delar har fortfarande lite potential så sjysst av dig att låta dom gå vidare till andra
Men jag ligger längst ner på listan om någon annan skulle behöva det.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Ställer mig i kö för avhämtning!

Permalänk
Medlem

Bygger en enklare speldator åt min brorson. Dessa delar hade passat perfekt i hans första burk!

Har de senaste 7 åren (pga kronisk smärta) endast haft möjlighet att jobba halvtid inom vården och får oftast ut ungefär 10k i månaden, därav försöker jag bygga så billigt som möjligt. Vill inte skriva detta för att få medlidande, utan bara för att ge lite sammanhang.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gunior:

Om skulle ändras mot frakttillägg, intresserad av : 2st 8GB DDR3
Har en äldre burk som gärna skulle behöva piffas upp med lite extra minne

Stackare! Jag kollade lite av dina inlägg och ser att du haft otur med datorn och nu kör på en äldre/begagnad riskokare
I och med att det bara handlar om minnena och din situation så kan jag helt klart posta till dig!
Du får själv stå för hur stor risk du tar (kuvert eller vadderat) Minnena vägde 76gram och du kan själv kolla priser på postnord, skicka ett PM så kan du få mobilnr för swish

Skrivet av Tazadar:

Skriver upp mig på listan, reparerar/uppgraderar datorer på min fritid utan kostnad här i byn. (om jag har delar)
Hämtar såklart det i Trelleborg isf.

Vissa delar har fortfarande lite potential så sjysst av dig att låta dom gå vidare till andra
Men jag ligger längst ner på listan om någon annan skulle behöva det.

Härlig respons!
Fint av dig att hjälpa andra via ditt intresse, minnena går till Gunior ovan, men det andra kan du gärna komma och hämta upp!
Skicka PM så kan vi komma överrens om något lämpligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Stackare! Jag kollade lite av dina inlägg och ser att du haft otur med datorn och nu kör på en äldre/begagnad riskokare
I och med att det bara handlar om minnena och din situation så kan jag helt klart posta till dig!
Du får själv stå för hur stor risk du tar (kuvert eller vadderat) Minnena vägde 76gram och du kan själv kolla priser på postnord, skicka ett PM så kan du få mobilnr för swish

Härlig respons!
Fint av dig att hjälpa andra via ditt intresse, minnena går till Gunior ovan, men det andra kan du gärna komma och hämta upp!
Skicka PM så kan vi komma överrens om något lämpligt

Du har PM

Permalänk
Sötast

Annonsen är avslutad