Konsumentverket kritiserar kassa kundtjänster

Permalänk
Medlem

Blir ofta förvånad över hur snabbt enkelt man får hjälp av företag idag, senast mobiltelefonen hos Hallon tror jag det var

Myndigheter däremot, generellt långa kötider, byråkratiskt och klent med hjälp när man väl får prata med någon (vissa myndigheter ger jättebra hjälp än andra)

Det är nog en blandad mix där ute, men man straffar troligen privata företag och släpper allt som stat, landsting och kommun ansvarar för antar jag...

Permalänk
Medlem

bra av konsumentverket. får hoppas att det leder någonstans. många företag snålar på kundtjänst och gör det istället krångligare för kunder att få igenom ärenden för att på så sätt lätta servicekostnader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tennix:

Det luriga är ju hur jag som kund ska veta vad som anses vara en "enklare" fråga?
Det som är en enklare fråga för mig kanske inte alls är det för min 89 åriga granne

Nej, du som kund ska förstås inte behöva veta detta på förhand. Men för supportavdelningen blir det en väldig lättnad om de slipper svara på vissa frågor som en chatbot enkelt kan ge svar på. Jag anser att

  • kunden ska kunna välja mellan flera första kontaktvägar än bara en chatbot

  • en chatbot ska hänvisa kunden till var denne kan ställa sin fråga om chatboten inte kan ge ett svar på frågan

Skrivet av snraway:

På så sätt kan man sparka ännu fler människor i den vanliga supporten och ändå behålla de skitlånga väntetiderna.

Har aldrig upplevt detta på någon supportavdelning som jag jobbat tillsammans med. Tvärt om har det avlastat personalen enormt och låtit dem fokusera på att hjälpa kunder med mer komplicerade problem.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Citat:

Bla, bla bla. För tillfället upplever vi högre belastning än normalt och har därför just nu längre svarstider än normalt. Bla, bla, bla.

Hoppas att detta kan bli slutet för denna typ av skit. Ni har inte högre belastning än normalt. Ni är snåla jävlar som vägrar anställa tillräckligt många i kundtjänsten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Hoppas att detta kan bli slutet för denna typ av skit. Ni har inte högre belastning än normalt. Ni är snåla jävlar som vägrar anställa tillräckligt många i kundtjänsten.

Finns säkert företag som överanvänder det som ursäkt, men du får ha i åtanke att alla ev fel som sker i diverse system, landar ju hos företagets kundtjänst. Visst kan man överbemanna så att man har marginal för sådant, men det blir väldigt tråkigt för personalen och kostsamt för företaget om personalen ofta sitter och rullar tummarna och inväntar nästa systemfel.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Hoppas att detta kan bli slutet för denna typ av skit. Ni har inte högre belastning än normalt. Ni är snåla jävlar som vägrar anställa tillräckligt många i kundtjänsten.

Många gånger, ja. Men som vanligt finns det undantag. Sedan beror det ju lite på vad för bransch det handlar om, vissa verkar ha bättre/sämre utfall över lag.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

"Bla, bla bla. För tillfället upplever vi högre belastning än normalt och har därför just nu längre svarstider än normalt. Bla, bla, bla."

Hoppas att detta kan bli slutet för denna typ av skit. Ni har inte högre belastning än normalt. Ni är snåla jävlar som vägrar anställa tillräckligt många i kundtjänsten.

Haha exakt så, tänkt på det där också. Den där "tillfälligt högre belastning" har varit tillfällig i 5+ års tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och läser man betyg så är det många som klagar på att det är ett j-val problem att avsluta abonnemanget och trots de avslutar så fortsätter de dra pengar.

Just detta kan dock vara pga att dom har läst in sitt betalkort i mobilen på Android. Minns själv när jag hade gjort det en gång för att testa Nitro i Discord på skoj en månad. Valde också en engångs betalning, men lik förbannat så började det dras per automatik varje månad. Efter mycket om och men så lyckades jag radera all form av historik av mitt betalkort i Android, och numera rör jag det aldrig. Scannar jag kortet av andra anledningar så väljer jag ALLTID att EJ spara informationen. Så mycket meck för så lite.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

En chatbot är till för att besvara enklare och ofta återkommande frågor. På så sätt kan den riktiga supporten få mer tid över till att lösa mer komplicerade frågor som en chatbot inte kan svara på. Däremot kan det finnas företag som saknar verklig support och helt förlitar sig på en chatbot. Där kan jag förstå att det uppstår problem.

Minns för ett par år sedan då brorsan hade kontakt med försäkringskassan och deras chatbot envisades med att ge honom telefonnumret till folk som inte hade med just hans ärende att göra. Till och med personen i andra änden höll med om att deras chatbot var värdelös och att det händer allt för ofta att de blir uppringda av personer som de inte kan hjälpa utan de måste hänvisa till X nummer istället.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Företag ligger dock i lä jämfört med först och främst vårdcentraler, som varken accepterar, telefon, E-post och inte svarar på meddelanden via 1177 eller tar emot personliga oannonserade besök. Oavsett kontaktväg blir man hänvisad till en annan och jag behövde skälla ut damen i luckan för att få en telefontid nästa vecka och hänga på låset i telefonkön kl 07:30.

Bankerna är inte lika illa som vårdcentralen, men de ska ha all info, e-post, telefon och personligt besök, inkomstuppgifter, ja allt, för att sedan vänta 3 månader för att annonsera svar på deras egen sida om man loggat in. Ett svar som sedan raderas på en vecka så att ingen kan hålla dom ansvariga.

Företag brukar ju gå att få fatt i inom några timmar, skramlar man in med en säck pengar så är det superlätt att få svar.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Just detta kan dock vara pga att dom har läst in sitt betalkort i mobilen på Android. Minns själv när jag hade gjort det en gång för att testa Nitro i Discord på skoj en månad. Valde också en engångs betalning, men lik förbannat så började det dras per automatik varje månad. Efter mycket om och men så lyckades jag radera all form av historik av mitt betalkort i Android, och numera rör jag det aldrig. Scannar jag kortet av andra anledningar så väljer jag ALLTID att EJ spara informationen. Så mycket meck för så lite.

När du startar/godkänner ett abb, så knyts det direkt mot ditt bankkonto, och förbigår ditt kontokort, så även om du t.ex. säger upp/stöldanmäler ditt kort, så kan de fortsätta dra. Källa: nordea, när jag hade problem att avsluta ett abb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Företag ligger dock i lä jämfört med först och främst vårdcentraler, som varken accepterar, telefon, E-post och inte svarar på meddelanden via 1177 eller tar emot personliga oannonserade besök. Oavsett kontaktväg blir man hänvisad till en annan och jag behövde skälla ut damen i luckan för att få en telefontid nästa vecka och hänga på låset i telefonkön kl 07:30.

Bankerna är inte lika illa som vårdcentralen, men de ska ha all info, e-post, telefon och personligt besök, inkomstuppgifter, ja allt, för att sedan vänta 3 månader för att annonsera svar på deras egen sida om man loggat in. Ett svar som sedan raderas på en vecka så att ingen kan hålla dom ansvariga.

Företag brukar ju gå att få fatt i inom några timmar, skramlar man in med en säck pengar så är det superlätt att få svar.

Vårdcentralen och boka tid skall vara digital,förstår inte varför telefon... Sen om man inte dyker upp så hög straffavgift.

Samma med närakut borde gå att se kö samt vad de gör.
Förra året spenderade vi 3h på närakuten för att sedan få svar att de inte utför ultraljud så 33 h på St Görans efter det.

För den som undrar så har ingen närakut ultraljud i Stockholm vad jag vet då det kräver specialistkompetens

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Helt underbart och på tiden. Ja hör o häpna, ibland gör Regeringen, något gott och vettigt, för sina medborgare ..go -go - Go och sätt alla dessa skojare till företag på Plats 🥳👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Vårdcentralen och boka tid skall vara digital,förstår inte varför telefon... Sen om man inte dyker upp så hög straffavgift.

Samma med närakut borde gå att se kö samt vad de gör.
Förra året spenderade vi 3h på närakuten för att sedan få svar att de inte utför ultraljud så 33 h på St Görans efter det.

För den som undrar så har ingen närakut ultraljud i Stockholm vad jag vet då det kräver specialistkompetens

Problemet är att när jag försöker ringa, blir jag hänvisad till digitalt, när jag kontaktar dom digitalt så hänvisar dom till personligt besök eller telefoni och när jag kontaktar dom via personligt besök så hänvisar dom till digitalt och telefon.

Detta för att endast boka tid och samma bemötande gavs på 5 olika vårdcentraler i mitt närområde.

Jag kom fram till slut, men det tog en veckas arbete för mig och troligen flera timmars arbete för dom med att undvika, istället för att faktiskt göra sitt jobb och boka en tid på 30 sekunder.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Problemet är att när jag försöker ringa, blir jag hänvisad till digitalt, när jag kontaktar dom digitalt så hänvisar dom till personligt besök eller telefoni och när jag kontaktar dom via personligt besök så hänvisar dom till digitalt och telefon.

Detta för att endast boka tid och samma bemötande gavs på 5 olika vårdcentraler i mitt närområde.

Jag kom fram till slut, men det tog en veckas arbete för mig och troligen flera timmars arbete för dom med att undvika, istället för att faktiskt göra sitt jobb och boka en tid på 30 sekunder.

Du kan om du har Capio skriva till dem via deras hemsida och begära tid,har fungerat åt dottern.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Företagen läste:
"Kundtjänst, hm tjänst, vi kan sälja tjänster!"

Så vi får helt enkelt kontakta Svenska akademien om att ta bort kuntdtjänst från ordlistan och hänvisa till kundretention istället.

Permalänk
Medlem

Det är helt omöjligt att hitta telefon nr. eller email adresser till minst 60% av alla företag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Du kan om du har Capio skriva till dem via deras hemsida och begära tid,har fungerat åt dottern.

Så man behöver alltså ha en bokningsperson för att boka tid, med en annan bokningsperson, snacka om att göda byråkratin.
Tack för tipset dock.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Det är helt omöjligt att hitta telefon nr. eller email adresser till minst 60% av alla företag...

Med det påståendet utmanar jag dig; hitta email/kontakt för linkedin. Detta jag själv försökt men de går efter en catch-21 taktik. "Skicka din ID för verifiering för att kunna logga in", och "du måste logga in för att kontakta linkedin"
Äsh nej det vae inte en seriös utmaning.. men men.. 😋

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john2376:

Med det påståendet utmanar jag dig; hitta email/kontakt för linkedin. Detta jag själv försökt men de går efter en catch-21 taktik. "Skicka din ID för verifiering för att kunna logga in", och "du måste logga in för att kontakta linkedin"
Äsh nej det vae inte en seriös utmaning.. men men.. 😋

iofs kanske det är att förvänta sig då vissa har linkedin som sin lekstuga.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Problemet är att när jag försöker ringa, blir jag hänvisad till digitalt, när jag kontaktar dom digitalt så hänvisar dom till personligt besök eller telefoni och när jag kontaktar dom via personligt besök så hänvisar dom till digitalt och telefon.

Detta för att endast boka tid och samma bemötande gavs på 5 olika vårdcentraler i mitt närområde.

Jag kom fram till slut, men det tog en veckas arbete för mig och troligen flera timmars arbete för dom med att undvika, istället för att faktiskt göra sitt jobb och boka en tid på 30 sekunder.

Du kan inte lista dig på 5 olika samtidigt så du måste uppenbarligen ha frågat på ställen där du inte varit listad som patient, lista dig på en vårdcentral så ska det gå enklare att få kontakt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

O ja! När man väl kommer fram inser man att man lika gärna kunde ha gått ut i vedboden och försökt kommunicera med ett yxskaft. Nu har jag förvisso ingen vedbod, eftersom jag bor i 08.

Men en sak förstår man: kundtjänst ses ofta som ett enkelt jobb. De som jobbar där har säkert haft en väldigt engagerad lärare i OBS-klassen de gick i – men tyvärr nådde resultatet inte hela vägen fram.

Nu får jag som kund smaka på resultatet – genom att få nonsenssvar från kundtjänstmedarbetaren.

Visa signatur

Allmänt dataintresserad gubbe – Driver bloggen https://linux.se
Mina datorer genom livet: Sinclair ZX81, ZX Spectrum, C64, Atari 520STM,Portfolio, PC1, Amiga 500, 1200,CBM 8032 och massor av PC allt från 8088,Nec V30 till Intel Core i9. och även några Macar har avverkas ifrån SE/30 till framåt.

Permalänk
Medlem

Clock to cancel är välkommet. Finns ingen anledning att man hos vissa ska behöva ringa in för att säga upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Hon borde bli monetärt ersatt för sin del av felsökningen men då hon bor i hyresrätt och internet ingår kan hon inte ens få en fri månad eller dylikt.

Det är något som jag anser borde vara standard. Man ska inte behöva lägga sådan tid på att vänta, bråka med support och sen visar det sig att man hade rätt till slut. Då har man lagt timmar på för att meddela "det är fel på er produkt".

Om privatpersoner kunde fakturera företag för den tid man lägger på deras felsökning så skulle de klippa ledtiderna snabbt som attan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Det är något som jag anser borde vara standard. Man ska inte behöva lägga sådan tid på att vänta, bråka med support och sen visar det sig att man hade rätt till slut. Då har man lagt timmar på för att meddela "det är fel på er produkt".

Om privatpersoner kunde fakturera företag för den tid man lägger på deras felsökning så skulle de klippa ledtiderna snabbt som attan.

Så sant , när jag flyttade in så påpekade jag att internet inte fungerar till Zitius. Ringde 5 gånger och de hävdar att jag har fel på min sida... Jag säger det är omöjligt då jag inte har något emellan.
Men det var mitt fel... 3 månader senare får jag äntligen ut de och de byter konverter och allt fungerer.

Säkert spenderat 3h telefonkö och någon timme med felsökning och vara behjälplig.
Sen få vi kommer mellan 7-20 vardagar...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Företag ligger dock i lä jämfört med först och främst vårdcentraler, som varken accepterar, telefon, E-post och inte svarar på meddelanden via 1177 eller tar emot personliga oannonserade besök. Oavsett kontaktväg blir man hänvisad till en annan och jag behövde skälla ut damen i luckan för att få en telefontid nästa vecka och hänga på låset i telefonkön kl 07:30.

Ibland är de inte uppriktiga med vad som gör att allt tar tid, fick inte tid hos länets största vårdcentral efter mer än 2 månader på kölista.

Det hade helt enkelt slutat så många läkare att det tog runt 2-3 månader att få läkarbesök. Samma vårdcentral har lättakut, på lättakut har de inte mandat att hjälpa och hänvisade till läkarbesök. Tidigare kontakter med samma vårdcentral gav tid efter några veckor, och enligt statistik de rapporterar in till SKR så saknades där att det hade hänt något som drivit upp köerna utan de fortsatte att rapportera att i princip alla fick medicinsk bedömning inom tre dagar.

Andra vårdcentraler gick det självklart att få tid hos. Numera svarar de t.o.m. på meddelande via 1177. Vårdval fungerar däremot inte när statistiken är en lögn och vårdcentralerna inte hänvisar vidare när de inte kan.

Banker och andra företag är lätt i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Om någon har mailadress eller telefonnr. till (HBO) Max vore jag tacksam.

Senaste avsnitten av en serie (Lazarus) slutade laddas upp med originalspråk. Detta ska man betala 170kr/mån för. Kan lika gärna säga upp skiten och hitta serien på andra ställen

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Om någon har mailadress eller telefonnr. till (HBO) Max vore jag tacksam.

Senaste avsnitten av en serie (Lazarus) slutade laddas upp med originalspråk. Detta ska man betala 170kr/mån för. Kan lika gärna säga upp skiten och hitta serien på andra ställen

kundtjanst@max.com

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

kundtjanst@max.com

❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Finns säkert företag som överanvänder det som ursäkt, men du får ha i åtanke att alla ev fel som sker i diverse system, landar ju hos företagets kundtjänst. Visst kan man överbemanna så att man har marginal för sådant, men det blir väldigt tråkigt för personalen och kostsamt för företaget om personalen ofta sitter och rullar tummarna och inväntar nästa systemfel.

Ursäkta men är detta ens ett seriöst inlägg? Det låter ju som något nytt tjoller frampresat av näringslivets nya AI...

Kundtjänst är en ren kostnad, kundtjänst ger support åt befintliga kunder de hinder inte nya. Därför är det något *all företag* sparar ner på i möjligaste mån. Som konsument är det i praktiken omöjligt att veta vem som har bra support och ej, förrän du sitter i skiten. Och då är det för sent..

Sen vad tusan är det för tjoller du skriver? Det är "tråkigt att sitta och göra sitt jobb"? Det är ju pinsamt låg nivå, antar sttdu aldrig varit ute i arbetslivet annat än pappas företag då.
Man får något som heter lön för att man *gör sitt jobb* och jobb är som regel tråkigt, det är därför man betalar folk för att utföra det (annars kallas det hobby).

Vidare så är "företagets vinst" inget som är relevant för mig som kund. Som kund betalar jag dem dyra pengar för tjänster och service och deras ansvar är då att *förmedla tjänster ixg service av kvalité*, inte spara in på det som kunderna behöver. Då kan de gott skära ner på VDn fallskärm eller ett 40-tal mellanchefer utan arbetsbeskrivning eller kompetens. Löjligt argument!

Slutligen så är de tinget som hindrar ett företag från att anställa *kompetent personal* även till kundtjänst. Då kan personalen ifall de nu är lugna tider ägna sig åt *andra sysslor* under tiden de väntar på samtal. Men det vet alla som försökt nå något företag är en lögn, finns inget större svenskt företag där du får kontakt med support inom en rimlig tid. Nej, vilket lågvattenmärke av vurmande för privata företags vinst på bekostnad av deras kunder. Usch!