Senaste klarade spel?

Permalänk

RDR 2
It takes 2
GTA V

Spelar inte så mycket singleplayer längre

Visa signatur

XFX Speedster Merc 310 7900 XTX
Ryzen 7 5800X3D
Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 32GB
LG 27GS85Q 27" 1440p
MSI G244F 25" 1080p

Permalänk

Det blev Red Dead Redemption Remastered .

Permalänk
Medlem

Klarar aldrig av spel, finner inget nöje i det så lägger alltid ned spelet strax innan slutet.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Spelade klart Ion fury: Aftershock för ett par veckor sedan.

Nåt speciellt med spel utvecklade i Build-motorn =).

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Still Life. Alltid gillat äventyrsspelen från sent 90-tal till tidigt 2000-tal när man använde sig av förrenderade bakgrunder, men 3D-modeller. Helt OK spel, med vissa extremt svåra/frustrerande puzzle.

Permalänk
Medlem

AC Shadows
Spelet var lätt värt en månad Ubisoft+ tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Precis spelat igenom Atomfall, läste att det finns 6 olika slut så det kanske blir nån genomkörning till.

Permalänk
Medlem

Jag fick nyligen hem mitt Quest 3 och spelade igenom HL2 VR (Unleashed). Jag vet inte hur många gånger jag klarat igenom HL2 men det var fantastiskt att se det igen i VR och uppleva hur annorlunda allt är.

Sjukt bra spel I alla fall, blir ännu bättre i VR (i alla fall om man redan spelat det mycket vanligt).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Clair Obscur: Expedition 33. Blev helt uppslukad av storyn i detta spel. Helt galet över förväntan på ett spel jag inte hade läst något om innan jag provade det. Drog dock ner på svårighetsgraden efter ett tag för jag tröttnade på alla långa strider och ville främst uppleva storyn och utforska världen.
Men annars ett helt fantastiskt RPG.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Days Gone, helt otroligt bra och hoppas verkligen det kommer en 2a.
Nu är man helt hooked i horde assault, galet kul!

Permalänk
Medlem

Har blivit extremt dålig på att faktiskt ta mig igenom och klara av spel, har en tendens att lägga ned långt innan jag klarat av spelen. Spelade igenom It Takes Two häromdagen vilket jag ju måste säga var ett trevligt litet co-op spel men jag kan ärligt talat inte ens minnas vilket spel jag klarade av närmast i tiden före det.

Går jag in på steam och sorterar på senaste spelade spel så är det senaste jag hittar där, som jag faktiskt spelade hela vägen till slutet, Ys I och det var över två år sedan, vilket jag måste erkänna var värre än jag trodde

Permalänk

Astrobot

Astrobot

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

The Midnight Walk
Mycket bra upplevelse, framför allt i VR, men inte riktigt värt priset. Tog runt fyra timmar. Passar nog bäst i oktober-mörket.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Kingdom Come Deliverance (PC).

När jag började spela det här spelet så var det en del saker som fick mig att nästan vilja sluta spela det, som t.ex. en del av kontrollerna (med mus och tangentbord), striderna med svärd (o.s.v.) och hur pilbågen kändes att använda. Allt kändes extremt klumpigt och nästan som om det inte var designat med mus och tangentbord i åtanke. Tyvärr så har spelet inget stöd för PS kontroller (det funkar antagligen, men man får då inga PS symboler) på PC, så jag fortsatte med mus och tangentbord.

Men, jag är glad att jag höll ut och fortsatte att spela. För efter att jag vant mig vid kontrollerna och att jag hade levlat upp Henry lite så blev det en betydligt bättre upplevelse. Jag skulle dock inte säga att kontrollerna och t.ex. lock-on systemet i striderna är spelets starkaste sidor, det finns en hel del plats för förbättring där. Av vad jag sett från 2:an så har dom bl.a. förbättrat "vyn" när man skjuter båge, så att det inte blir lika mycket gissningslek var filen kommer att träffa.

Det jag gillade mest med spelet är nog världen och hela stämningen i spelet, humorn, karaktärerna, tärningsspelet (farkle), storyn, quests och side quests. Jag gillade spelet så pass mycket att jag skaffade DLC paketet en bit in och spelade igenom alla DLC's också. Det tog sin lilla tid att ta sig igenom spelet, jag fastnade en hel del på vägen, men inte för att det var för svårt, utan för att jag ägnade mycket tid åt sidoaktiviteter o.dyl.

Så trots en del brister här och där (bl.a. det jag nämnt redan) så gillade jag spelet ganska mycket. Så nu ser jag fram emot att spela uppföljaren. Men jag kommer att vänta minst tills alla DLC's är släppta.

Permalänk
Medlem

The last of us 2 Remastered (PC)

En stark 4 blir det för mig...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

The last of us 2 Remastered (PC)

En stark 4 blir det för mig...

Av 5 eller 10? Blir ju en jäkla skillnad beroende på vilken skala man använder. Jäkligt bra eller riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Av 5 eller 10? Blir ju en jäkla skillnad beroende på vilken skala man använder. Jäkligt bra eller riktigt dåligt.

Det spelet är 5/5 eller 10/10 hur lätt som helst. Ingen fyra finns på kartan😊

Permalänk
Medlem

Diablo II: Resurrected
Day of the Tentacle Remastered

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Skrivet av EdvinR:

4/5, men sa ju en stark 4 så då kanske det blir 4,5/5. Anledningen att jag inte sätter full pott, är att jag tycker det blir aningens repetitivt gameplay, storyn däremot är ju helt fantastisk.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ja, för mig personligen är det definitivt bättre än en 4:a (8:a) av 5 (10), men vet inte om det är en 5:a (10:a). Men då är jag inte speciellt frikostig med mina 5:or (10:or), kanske rent av lite väl hård ibland. Om jag skulle sätta en siffra på det skulle det troligen bli nåt i stil med 9-9.5 av 10.

Skrivet av orginallinus:

4/5, men sa ju en stark 4 så då kanske det blir 4,5/5. Anledningen att jag inte sätter full pott, är att jag tycker det blir aningens repetitivt gameplay, storyn däremot är ju helt fantastisk.

Ja, jag är lite inne på ditt spår när det gäller betyget. Det är inte felfritt, vilket väldigt få spel är i.o.f.s. Så man kanske är lite för hård?

Permalänk
Medlem

Haappy Game

Ett helt värdelöst pusselspel, helt utan logik. Håll er borta. Spelade mest igenom eländet för att plåga mig själv.

Betyg 1/5

Permalänk
Medlem

Inte riktigt avklarat än, men behöver deklarera en liten mental win när jag nu äntligen nått Act 3 av Baldurs Gate 3 efter drygt 100 timmar de sista tre månaderna. 😓

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Lollipop Chainsaw RePOP

Lika tramsigt kul som första gången på Xbox360 för en herrans massa år sedan, spelmekaniken var kanske redan då efter sin tid, men det vinner på sin dumma charm.

Enda minuset är att "Little Jimmy Urine" kostymen inte är med, Sångare i Mindless Self Indulgence och gjorde rösten till Zed i orginalet samt musiken till alla bossar.

Ger spelet 4/5 chupa-chups.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Estetiskt vackert.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil