Max blir till HBO Max – igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generationfloppy:

Problemet är numera att (HBO)Max har mer gemensamt med Temu och Shein gällande kvalitet när majoriteten av serier är Wahlgrens värld och andra totalt värdelöst hjärndöda serier som Warners vd tryckt in på bekostnad av kvalitet.
För varje The last of us så går det 50 jävla reality serier... Så HBO är faktiskt nästa streaming tjänst som ska avslutas tills dom erbjuder något vettigt igen.

HBO har alltid för mig vart en tjänst som man slår på 1-2 gånger per år, ser den enstaka bra seriens nya sässong, sen slår av igen :P. Dom har väldigt lite innehåll, men det som är bra är bra. Nu kanske dom har fyllt på med värdelös dynga för att låtsas ha mer content?

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem

Strömmande videotjänster alltså... Och folk betalar för eländet dessutom!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av NodCommander:

Strömmande videotjänster alltså... Och folk betalar för eländet dessutom!

Ursäkta, jag ska genast avlägsna mig från din gräsmatta 😉

Skämt åsido så var ju namnet ”Max” dömt att misslyckas.
Alldeles för brett namn och man är typ 6363722:a på bollen 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det blev en del förvirring när man pratade om "Max" och inte visste om man pratade om hamburgerkedjan eller streamtjänsten. Så jag är glad över tillbakabytet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstmannen:

HBO är väl ett varumärke man förknippar med kvalitet. Max förknippar man med …Max?

Eller med hamburgare

Visa signatur

OLED55C35LA.AEU

Permalänk
Medlem

Jag tycker de sabbade allt med sista säsongerna av GoT, sedan dess vill jag inte ta i dem med tång

Permalänk
Medlem

Jag tycker deras namn är så kasst, varför är ’+’ en streamingtjänst när utan är hårdvara…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Eller bli av med livstidsabonnemangen?

När det händer så blir dom garanterat av med mig som kund och sätter aldrig min fot där igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nej vänner, gällande kvalité är nog Netflix ändå på topp. Problemet är bara att de har långt *mest innehåll * och att det som är bra drunknar bland annan smörja. Finfina dokumentärer, koreanska serier vars kvalité gör att man skäms över vad Hollywood producerar osv. Kvalité finns, men också valfrihet. Du kanske bara råkar välja... Sådant som är lite enkelt. Utmana dig själv nästa gång, se en serie där du inte kan kolla mobilen 50% av tiden

Fast att kunna föreslå saker som jag skulle kunna gilla ingår i tjänsten. Jag var länge väldigt flitig med att klicka tumme upp och ner (och tidigare ge betyg) men rekommendationerna går från dålig till katastrofal. När jag sa upp det senast så pushade Netflix extremt hårt för Bridgerton. Detta måste vara nästan det sämsta de hade kunnat föreslå. Jag ogillar kostymfilmer, jag tycker inte om något Shonda Rimes har gjort, jag se inte på romantik... jag undrar ärligt talat vad jag har gjort som kan få dem att föreslå det.

Detta leder mig till en funktion som jag skulle vilja att någon streamingtjänst kunde komma med - "visa mig aldrig den här rekommendationen igen" med två alternativ "jag har redan sett den" och "jag är helt ointresserad". Det är bara mat till deras algoritm och det kan inte vara svårt att göra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Väldigt spännande namnbyte. Om något borde dom väl gått till bara HBO istället för bara MAX? Vem som helst hajar väl att det är dumt att ta bort den delen av namnet som faktiskt gör att folk känner igen dom?

Herregud. Säkert nån reklamare eller managementkonsult som gjort sig en hacka på bägge bytena.

Dom hade väl kunna lägga tillbaka 4K på lifetime-kontona när dom ändrar tillbaka? Ha ha ha…

Permalänk
Medlem

En överraskning förvisso, men en välkommen sådan.

Permalänk
Medlem

Så pinsamt uselt... Känns som det sitter helt fel folk bakom spakarna där.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Medlem

Hade kanske varit rimligare med Warner som namn, men hela grejen med HBO är ju deras kvalitativa serier och dokumentärer så det är inte så konstigt att de väljer att plocka upp den bollen.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Ändrar dom också tillbaka livstidsabonnemangen och att vi får 4K igen istället för 1080p?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Lol det va bara en liten fint för att höja abonnemangspriserna så nu när det är utrullat över hela världen så byter de tillbaka namne .
Jag höll på att hoppa av när de strulade massa med höjda priser och tvingade en att byta till ett premium abonnemang för att få 4k.
Men blev kvar och känner att 50% på premium ligger just nu på smärtgränsen så har kvar det ett tag till.

Permalänk
Medlem

Max är dåligt namn på allt... företag, personer osv.
Max är en förkortning för namnet Maximilian eller beskrivning av det högsta värdet i en population.
Varför inte döpa personer eller företag till "Min" när man ändå är igång, eller någon annat random populationsmått som "stdav", "medel", "median"... Yey, här kommer Medel Nilsson!
Vidare är även alla namn med 3 bokstäver svåra att ta seriöst, som att bli döpt till ett smeknamn.
Leo = Leopold
Teo = Theodor
Neo = lol-forever-film-karaktär-namn
X är förfärligt.

/Old-man rant out

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle proffs:

Många som är oroliga för det visst. Jag har också "livstidsrabatten", men handen på hjärtat tror jag snarare det är en bättre deal för dem än mig. Visst, det kostar mindre per månad, men jag använder knappt hbo. Hade aldrig haft kvar den om det inte vore för rabatten, så det är praktiskt taget gratis pengar för dem.

<snip>

Jag har också funderat i liknande banor; triggade "livstidserbjudandet" någon del i reptilhjärnan som stängde av analytiskt tänkade?
På vilket sätt är det en rabatt att abonnera på något livet ut som man sällan använder?
Är fortfarande "livstids-abonnent", men en liten röst har börjat göra sig hörd...

Permalänk
Medlem

BÄSTA BESLUTET.

Det är iaf klang i namnet HBO. Max är bara förvirrande.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag har också funderat i liknande banor; triggade "livstidserbjudandet" någon del i reptilhjärnan som stängde av analytiskt tänkade?
På vilket sätt är det en rabatt att abonnera på något livet ut som man sällan använder?
Är fortfarande "livstids-abonnent", men en liten röst har börjat göra sig hörd...

HA! Nu när du påpekar det så ser jag en ynklig liten krake som kurar ihop sig där ute i hörnet av hjärnbarken. Det är inte mycket pengar men... När kom de med erbjudandet egentligen? 3-4 år sen?

Jag har själv kanske kollat 3 gånger på den tiden. Intalar mig att frugan använder det mer.. men det är nog mer en snuttefilt snarare än sanning.

Och så alla kommentarer här om hur folk är rädda att bli av med det..

Permalänk
Medlem

Vettigt att de tänkt efter. I Sverige går mina associationer med MAX till goda svenska hamburgare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-earl:

Vettigt att de tänkt efter. I Sverige går mina associationer med MAX till goda svenska hamburgare.

Det enda "MAX" får mig att tänka på är golvmoppar, rasism och pannbiffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Det enda "MAX" får mig att tänka på är golvmoppar, rasism och pannbiffar.

Vänligen förklara.

Permalänk
Medlem

Undrar om vi får tillbaka Westworld igen då? Underligt att plocka bort egenproducerat material.

Permalänk
Medlem

Sa upp mångårig prenumeration efter att de slaktade Westworld och framför allt för hur de behandlade den helt magiska The Nevers (Joss Whedon i topp form).

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem

Under kategorin "Företag som har för mycket pengar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadirian:

Det blev en del förvirring när man pratade om "Max" och inte visste om man pratade om hamburgerkedjan eller streamtjänsten. Så jag är glad över tillbakabytet.

Jag hatar när man säger "Ska vi kolla på Max?" och ens polare åker och ställer sig utanför Max hamburgerrestaurang och tittar på på byggnaden när man sitter själv i soffan och undrar var alla tog vägen xD

Skämt åsido, är på din sida!

Permalänk
Medlem

Jaha då blir det till o ladda ner en ny App igen på konsollerna ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karstmannen:

HBO är väl ett varumärke man förknippar med kvalitet. Max förknippar man med …Max?

Hamburgare såklart 😉

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

blev väldigt förvirrande på poddar när de var sponsrade av Max.. man visste inte om det var Max eller Max.

Permalänk

Inte mycket man kollar på egentligen, bara House of the Dragon och The Last of Us.