Namninsamlingen Stop Destroying Videogames närmar sig slutspurten

Permalänk
Melding Plague

Namninsamlingen Stop Destroying Videogames närmar sig slutspurten

Under våren 2024 påbörjades namninsamlingen och närmar sig slutet som är satt 31:a juli 2025.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det hade varit trevligt om det gick igenom. Men det är väl inte så många gamers som bryr sig tyvär.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Rätt shockad att de knappt fått in halva på så lång tid.
Trodde flera miljoner skulle skriva under direkt.

För jag tror alla gamers bryr sig om att bevara Spel.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Tydligen så bryr dom sig bara om att spela det nyaste.
Jag sätter mig gärna ner och spelar Final Fantasy 6 eller Broken Sword, eller The escape From monkey island igen, eller många andra spel.

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hade inte en bättre namninsamling varit att du faktiskt äger ett spel du köpt?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Tydligen så bryr dom sig bara om att spela det nyaste.
Jag sätter mig gärna ner och spelar Final Fantasy 6 eller Broken Sword, eller The escape From monkey island igen, eller många andra spel.

Hoppas att om 20 år kan jag fortfarande starta genshin impact med min karaktär lagrad lokalt och njuta av en nostalgitripp i den världen.

För övrigt tycker jag detsamma ska gälla hårdvara. Har en tillverkare "övergett" plattformen, så ingen mer kan sälja spel till den på "officiellt" vis ska de först släppa en fw/patch som mer eller mindre jailbreakar det. öppna upp för homebrew. alternativt OS. osv. Jag kan drömma!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Ptja, själv kände jag inte ens till namninsamlingen, kan tänka mig samma gäller för många andra. Nu är kvoten ändå uppnådd i Sverige så jag tänker inte skriva under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ptja, själv kände jag inte ens till namninsamlingen, kan tänka mig samma gäller för många andra. Nu är kvoten ändå uppnådd i Sverige så jag tänker inte skriva under.

Fast om jag inte missförstår är tröskelvärdena uppnådda och allt som behövs nu är att fler skriver under, oavsett land?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Megacrash:

Men totala mängden underskrifter behöver fortfarande vara en miljon, 550k+ kvar. Så det lönar sig alltid att gå med!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av talleN^:

Fast om jag inte missförstår är tröskelvärdena uppnådda och allt som behövs nu är att fler skriver under, oavsett land?

Så är det. Sju länder har uppnått sina tröskelvärden och nu måste det upp till minst 1 000 000 namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talleN^:

Saknas tröskel för ett land.

Så se till att VPNa till Estland och kör allt där!!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Attans då. Ja, VPN here I come!

Permalänk
Medlem

Nu fixat

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RTX4060Ti, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Aorus Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Var ju lagom mycket snack i nyhetsmedier som Sweclockers när det började och många större youtubers pratade också om det även de från USA som manade på sinda följare i EU att skriva under. trodde det tystade ner för det hade nått målet men tydligen inte.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Underskrivet av både mig och sambon för länge sedan, skulle göra det igen om det gick.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Skrev på förlängesen, misstänker att inte många känner till det här. Tror att målet hade nåtts snabbt om flera kände till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talleN^:

Skrivet av Flamso:

Men totala mängden underskrifter behöver fortfarande vara en miljon, 550k+ kvar. Så det lönar sig alltid att gå med!

Ja okej, får ta tag i det där när man kommer hem, orkar inte med mobilen🙈

Permalänk

Man borde kontakta stora streamers och be om lite hjälp så folk ser detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Hade inte en bättre namninsamling varit att du faktiskt äger ett spel du köpt?

Vad spelar det för roll om du äger spelet om det ändå inte går att köra det längre?

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem

Tyvärr var det väl också någon halvkänd influencer som missförstod hela grejen och sågade förslaget, vilket ledde till att en massa misinformation började spridas

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Tyvärr var det väl också någon halvkänd influencer som missförstod hela grejen och sågade förslaget, vilket ledde till att en massa misinformation började spridas

Mjo det var väl en snubbe som hade sin peak ungefär då. sen har de bara gått utför när det visat sig han inte är så pro-consumer som han först utgett sig för att vara... lol

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Frankrike & Spanien behöver tryckas över tröskeln, så blir nog saken biff.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

folk bryr sig inte om saker längre, krävs typ kärnvapenkrig för att folk ska orka lyfta ett finger...

Permalänk
Medlem

Skrivit under.
Tycker GOG borde skylta om det här eftersom dom är för att bevara gamla spel. Då hade insamlingen nog nått en miljon ganska fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag får det till att 7 länder ha nåt tröskeln, och gränsen är 7.

Permalänk
Medlem

Såja skrivit under nu.

Permalänk
Medlem

Sådär, signerat!

Visa signatur

En god och ädel man bör avhålla sig från varje som helst kontakt med arbetslivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

folk bryr sig inte om saker längre, krävs typ kärnvapenkrig för att folk ska orka lyfta ett finger...

Det är knappt då 😋

Visa signatur

En god och ädel man bör avhålla sig från varje som helst kontakt med arbetslivet.

Permalänk
Medlem

Dagens spel är sannerligen temporära, ofta helt bundna till online-tjänster eller konstiga hyresavtal (läs steam). Eller helt enkelt månadskostnader som mmo eller gamepass, och de kan dessutom stänga ner eller tas bort när som…

Värsta exemplet är dock Stadia, där de spel som var exklusiva aldrig mer kan spelas av någon, för de har aldrig körts på klientmaskinerna alls

Nintendos fejk-fysiska spel är nästa steg i utvecklingen

Jag tror inte det går att stoppa vad än EU vill. Enda sättet är om alla företag som ska släppa spel i EU måste skicka in sin kod i någon escrow-tjänst som kan lösa ut ifall spelet slutar vara spelbart, men vilken utvecklare skulle gå med på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag får det till att 7 länder ha nåt tröskeln, och gränsen är 7.

Stämmer.

Vet inte om jag skulle kalla Danmark ett land (mer lydstat som tappat bort sig) men ur EUs synpunkt stämmer det väl

/sat

Visa signatur

Krusidullen är stulen