Nintendo Switch Online Family Membership diskussioner/dela membership med andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriztoL:

Jag är också intresserad!

Skrivet av fortsch:

Jag är gärna med också

Härligt! Då har vi två platser kvar (en anslöt via pm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Tar gärna en av platserna PM skickat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Jag är gärna med

Permalänk
Medlem
Skrivet av MFlurre:

Tar gärna en av platserna PM skickat

Skrivet av Jimso:

Jag är gärna med

Finemang! Då bör vi vara fulltaliga:)

Permalänk
Medlem

Hojta om det finns en sista plats kvar så norpar jag den gärna om något fallerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Tja! Det verkar ha stannat något i senaste försöket att bilda en ny switch online-familj så jag tänker jag startar en om intresse finns.
Som @Edvin-89 tipsade om så kan man köpa 12 månaders family + expansion för knappt 600kr vilket då blir 75kr per person (totalt åtta får plats i en familjeplan).
Skriv här eller PM:a mig om ni är intresserade.

Tack Oliver för att du tog över! Höll på att bli mosad av jobb och studier ett tag där, men nu är jag vid "liv" igen. Ber om ursäkt till alla ni som anmälde er! 😥

Startade en Google Chat grupp för er som anmälde er, men vet inte om ni alla har klivit in i den än (tänkte att det vore lättare att prata med alla direkt än att PM:a, var och en separat).

Ohasselgrens grupp verkar fulltalig nu så vi kanske kan pröva igen?

Är det några som är intresserade?

@Edvin-89 hade ni redan testat att köpa en nyckel från CD-Keys?

https://www.cdkeys.com/nintendo-switch-online-12-month-family...

.. är alltid lite nervös när det gäller köp av nycklar från annat än Nintendo 😬

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Tack Oliver för att du tog över! Höll på att bli mosad av jobb och studier ett tag där, men nu är jag vid "liv" igen. Ber om ursäkt till alla ni som anmälde er! 😥

Startade en Google Chat grupp för er som anmälde er, men vet inte om ni alla har klivit in i den än (tänkte att det vore lättare att prata med alla direkt än att PM:a, var och en separat).

Jag är fortfarande intresserad och skickade dig min mailadress men jag har inte fått någon invit till Google Chat än 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Jag är fortfarande intresserad och skickade dig min mailadress men jag har inte fått någon invit till Google Chat än 😅

Super! Jag skickade en ny inbjudan till dig. Kolla att det inte hamnat i spam. Jag DM:ar dig också så att jag är säker på att det är rätt e-postadress 🙂

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Super! Jag skickade en ny inbjudan till dig. Kolla att det inte hamnat i spam. Jag DM:ar dig också så att jag är säker på att det är rätt e-postadress 🙂

Konstigt har inte fått nåt... jag PM:ar dig min mailadress 🙂

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Swe.Stars:

Inga problem alls, fick koden direkt och kunde aktivera utan problem, väldigt tydliga instruktioner för hur man skulle gå till väga. Kan bara rekommendera

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Inga problem alls, fick koden direkt och kunde aktivera utan problem, väldigt tydliga instruktioner för hur man skulle gå till väga. Kan bara rekommendera

Fungerade fint för mig med:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Finns det en plats kvar så är jag intresserad?

Permalänk
Medlem

Konstigt har inte fått nåt... jag PM:ar dig min mailadress 🙂

Fixat!

Skrivet av Rawman13:

Finns det en plats kvar så är jag intresserad?

Du har PM!

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Finns det möjligtvis en plats kvar? Är jag verkligen intresserad. Betalning sker direkt

Permalänk

Jag är intresserad utav en plats

Permalänk

För er som gått med i @Swe.Stars grupp men inte fått en invit till Google Chat: Klickar man på "Browse spaces" och "More" i högra hörnet så kan man se inviter som ligger som spam. Jag misstänker det har drabbat andra också. På min webbläsare är "More" länken något buggig.

https://imgur.com/a/iVVxB20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

Finns det möjligtvis en plats kvar? Är jag verkligen intresserad. Betalning sker direkt

Du har PM!

Skrivet av Christiaan:

Jag är intresserad utav en plats

PM:a mig din e-postadress så lägger jag till dig! 😁

För er som gått med i @Swe.Stars grupp men inte fått en invit till Google Chat: Klickar man på "Browse spaces" och "More" i högra hörnet så kan man se inviter som ligger som spam. Jag misstänker det har drabbat andra också. På min webbläsare är "More" länken något buggig.

Snyggt! Jättebra att du hittade det! ♥️

Permalänk
Medlem

Hoppar gärna på en grupp om det finns plats, annars kan jag styra ihop en ny grupp om intresse finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinzty:

Hoppar gärna på en grupp om det finns plats, annars kan jag styra ihop en ny grupp om intresse finns!

Har PM:at dig!
Nu finns det två platser kvar 🙂

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Bumpar upp tråden! Trots allt 2 platser kvar och switch 2 release nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hej, är gärna med men är osäker på hur det går till. Skickar jag bara min mailadress och vem är det jag betalar till?

Edit: Läste precis att mitt NSO medlemskap verkar försvinna ifall jag blir medlem i någon annans family. Om det är på det sättet så avvaktar jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Hej, är gärna med men är osäker på hur det går till. Skickar jag bara min mailadress och vem är det jag betalar till?

Edit: Läste precis att mitt NSO medlemskap verkar försvinna ifall jag blir medlem i någon annans family. Om det är på det sättet så avvaktar jag.

God morgon! Okej! Hör av dig med din mailadress till mig om du vill hoppa på. När går din PSO ut btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag hakar gärna på. Har inte planerat köpa switch 2 än men köra lite retrospel på gamla switchen i sommar låter inte helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaveli:

Jag hakar gärna på. Har inte planerat köpa switch 2 än men köra lite retrospel på gamla switchen i sommar låter inte helt fel

Alright! PM:a mig din mailadress och Nintendo Friend ID
Med dig så är vi fulltaliga! Lägger till även dig i vår lilla Google Chatt grupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Alright! PM:a mig din mailadress och Nintendo Friend ID
Med dig så är vi fulltaliga! Lägger till även dig i vår lilla Google Chatt grupp.

Härligt! PM skickat.

Permalänk
Medlem

Alright! Köpte nyckel via CDKeys - 12 månaders familjemedlemsskap, vilket gick hur bra som helst att aktivera.

Familjen är nu komplett 🥳

1. @TritonusRaven
2. @Rawman13
3. @Alejandro_mm
4. @trinzty
5. @mikaveli
6. @ClubT
7. @Ascpek
8. ... me, of course 😁

Superkul, och välkomna!
Såg att man kunde skicka ett grupp-PM (max size 10 pers) så gjorde det då Google Chat-inbjudningarna verkade ganska knepig att hitta (jag har bara 2 st av er alla där inne). Google Chatten är att föredra i det långa loppet, så hoppa gärna in resten av gänget när får någon minut över 🙂

.. här är @TritonusRaven tips på att hitta Google Chat inviten:

Permalänk
Medlem

Har fått en inbjudan till en familj, men när jag försöker acceptera den får jag:
No new members can join due to limits on family group changes.
Någon som stött på något liknande och vet hur man kommer runt det? Vad jag hittar själv så kan det uppstå om man hoppar mellan familjer för mycket, men har inte varit med någon tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawman13:

Har fått en inbjudan till en familj, men när jag försöker acceptera den får jag:
No new members can join due to limits on family group changes.
Någon som stött på något liknande och vet hur man kommer runt det? Vad jag hittar själv så kan det uppstå om man hoppar mellan familjer för mycket, men har inte varit med någon tidigare.

Vi stötte på det i vår grupp med när person nr 8 skulle gå med.

Jag skrev fram och tillbaka med Nintendos support i två veckor, krävde dom på svar då jag är en betalande kund, till slut gick dom med på att eskalera ärendet för att återigen bara återkoppla med samma skitdåliga svar som innan. Precis det som du skrivit ovan, att det finns någon gömd limit. Men de totalt vägrade att svara på hur denna limit fungerar eller på grund av vem i gruppen som den blivit satt. 6 medlemmar kunde gå med felfritt, men den sista som aldrig varit med i en familj tidigare kunde inte.

Har aldrig pratat med en så inkompetent support som denna. Blir genast sur när jag bara tänker på det... Så jag gav upp, vår grupp är bara 7st medlemmar nu.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Vi stötte på det i vår grupp med när person nr 8 skulle gå med.

Jag skrev fram och tillbaka med Nintendos support i två veckor, krävde dom på svar då jag är en betalande kund, till slut gick dom med på att eskalera ärendet för att återigen bara återkoppla med samma skitdåliga svar som innan. Precis det som du skrivit ovan, att det finns någon gömd limit. Men de totalt vägrade att svara på hur denna limit fungerar eller på grund av vem i gruppen som den blivit satt. 6 medlemmar kunde gå med felfritt, men den sista som aldrig varit med i en familj tidigare kunde inte.

Har aldrig pratat med en så inkompetent support som denna. Blir genast sur när jag bara tänker på det... Så jag gav upp, vår grupp är bara 7st medlemmar nu.

Det är till vår grupp som @Rawman13 inte kommer in Snabb-gogglade och hittade den här tråden på Reddit (finns flera) som tar upp samma problem. Just svaret i tråden verkade vara positivt med kontakten med Nintendo.

@Xangeon: Har du kvar uppgifterna på hur du tog kontakt med Nintendo gällande ditt/ert problem?

Permalänk
Medlem

Hade Nintendo ändrat i något avtal nu att om man har online family så måste det va inom familjen "typ samma ip" som Spotify/youtube annars blockar de konsolen?

Kanske bäst och säkrast att ha eget online.